آلت کوین

پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022

شاید تاکنون بارها و بارها نام‌هایی مانند بیت کوین، ارز دیجیتال، اتریوم و …به گوش شما خورده باشد و در بعضی جاها در مورد آن‌ها مقداری اطلاعات کسب کرده باشید؛ اما این بار می‌خواهیم در مورد یک نام جدید که به‌تازگی پرچم‌دار پلتفرم دفتر کل یا بلاک چین شده است در این مقاله صحبت کنیم و با توجه به سیر صعودی یا نزولی آن، صحبت‌های متخصصان و نمودارهای تغییرات آن در سال‌های اخیر، آینده‌ی این رمز ارز را پیش‌بینی کنیم. در این مقاله قصد داریم تا به پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022 بپردازیم و ببینیم که قیمت سولانا در آینده چه تغییراتی خواهد داشت.

سولانا (SOLANA) پدیده‌ای تازه‌وارد، اما قدرتمند، سریع و محبوب

سولانا یک اکوسیستم قدرتمند و بسیار سریع است که به‌تازگی در بدو ورود خود، جای خود را میان ارزهای رمزنگاری‌شده بازکرده و حتی در رده‌های محبوب‌تر از آن‌ها قرارگرفته است. بدین سبب که ارزهای رمزنگاری‌شده‌ای مانند بیت کوین اتریوم دارای مشکلات کلافه کننده‌ای مانند طول کشیدن زیاد تائید تراکنش‌ها در بلاک چین و هزینه‌های بالای تراکنش‌ها در اتریوم را دربردارند، لذا این رمز ارز تازه‌وارد، تمام این مشکلات را حل کرده و به پدیده‌ای محبوب میان توسعه‌دهندگان و سرمایه‌داران تبدیل‌شده است.

تراکنش‌ها در سولانا کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند بسیار پیچیده نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که این رمز ارز از داشتن آن به خود افتخار می‌کند. در ادامه برای پیش‌بینی قیمت سولانا در سال جدید یا 2022 ابتدا به بررسی مختصری از این پدیده می‌پردازیم.

سولانا یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز در محیطی امن و بسیار پرسرعت می‌باشد و به سخت‌ترین رقیب اتریوم تبدیل‌شده است. مشکلاتی که اتریوم در مورد هزینه بالای تراکنش‌ها با آن مواجه بود سبب شد تا سولانا، به‌سرعت محبوبیت خود را در جامعه به دست آورد تا جایی که به نزدیک‌ترین و سخت‌ترین رقیب اتریوم مبدل شود.

چراکه در این پلتفرم علاوه بر سرعت باورنکردنی، هزینه تراکنش‌ها بسیار پایین و اندک است. سولانا که قدرت بسیار زیاد و سرعت بسیار بالایی دارد، برخلاف دیگر پلتفرم‌های بلاک چین که دارای سرعت بسیار پایینی در پردازش می‌باشند، یعنی 7 تراکنش در ثانیه برای بیت کوین و 15 تراکنش در یک ثانیه برای اتریوم، سولانا می‌تواند 50 هزار تراکنش را در ثانیه روی کاغذ انجام دهد و این عمل به‌قدری قدرتمند و سریع انجام‌گرفته و جایگاه خود را به‌عنوان اکوسیستم محبوب در میان جامعه بازکرده که دیگر حوزه‌های معروفِ تراکنش‌ها را نیز تهدید می‌نماید.

سیر صعودی این رمز ارز در محبوبیت باعث می‌شود که ما پیش‌بینی دقیق‌تری از قیمت سولانا در سال جدید یا 2022 داشته باشیم.

قیمت سولانا در سال 2022 و قیمت سولانا در آینده
قیمت سولانا در سال 2022 و قیمت سولانا در آینده

SOL و نتیجه پاداشی که به سهامداران خود می‌دهد

دو ویژگی مهم که باعث راحت‌تر شدن پیش‌بینی قیمت سولانا در سال جدید می‌شود این است که سولانا از طریق گواه اثبات سهام یا POS کار می‌کند و این امر موجب می‌شود که به خریداران ارز دیجیتالی خود پاداش دهد. دومین ویژگی این است که تمام کارمزدهای تراکنش SOL، پس از تائید آن سوزانده می‌شود که این امر موجب افزایش بیشتر این پلتفرم امن شده، لذا قیمت آن را در سال‌های جدید بالاتر می‌برد.

SOLANA که به‌اختصار SOL نامیده می‌شود، با داشتن ویژگی‌هایی مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و کارمزد پایین، دارای پروتکل‌هایی به نام توربین است که می‌تواند در هر ثانیه 50 هزار تراکنش را انجام داده و کارمزد هر تراکنش تنها 10 دلار می‌باشد. درحالی‌که در دیگر توکن ها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتالی‌این هزینه بالا و قابل‌توجه است.

ارزهای دیجیتالی و فواید آن‌ها

خاطرنشان می‌سازم که ارزهای دیجیتال با این هدف پدید آمدند که انواع واسطه‌ها و مؤسساتی مانند بانک‌ها، برای تبادل پول بین افراد را حذف کرده و هرکسی در هر نقطه‌ای از جهان که باشد بتواند بدون نیاز به اعتماد بانکی و واسطه‌هایی همچون پی پال و …، برای دیگران پول ارسال کند. از زمان بدو ورود بیت کوین این مشکل تا حدودی حل شد ولی زمان بالای تراکنش موجب شد تا بیت کوین، کم‌کم محبوبیت خود را از دست بدهد و جایگاه خود را به اتریوم واگذار نماید.

اتریوم با انجام تراکنش‌های هر ثانیه،15 عدد نیز چندان محبوبیتی نتوانست بین کاربران به دست آورد. لذا پدیده‌ای مانند سولانا به‌یک‌باره با انجام 50 تا 70 هزار تراکنش در هر ثانیه با کارمزد پایین توانست به بالاترین جایگاه محبوبیت در میان اکوسیستم‌های دیجیتالی برسد.

شباهت سولانا و اتریوم

توکن هایی که در سولانا ساخته می‌شوند بسیار شبیه به توکن های اتریوم می‌باشد. زبان برنامه‌نویسی‌ای که در این پلتفرم استفاده می‌شود زبان‌های سی، C++ و راست می‌باشند. سولانا دارای عملکردی بسیار پیچیده در بلاک چین است ولی خبر خوب این است که برای کار کردن با آن نیازی به درک کامل از نحوه عملکرد این پلتفرم محبوب اما تا حدودی ناشناخته، داشته باشید. یاکوونکو بنیان‌گذار این فناوری، در سال 2017 این پدیده را به میان آورد و توانست طی سه ماه، 20 میلیون دلار سرمایه از طریق فروش توکن های خود به دست آورد.

قیمت سولانا در سال 2022 و قیمت سولانا در آینده
قیمت سولانا در سال 2022 و قیمت سولانا در آینده

نحوه دریافت سولانا

سولانا نیز همانند دیگر ارزهای دیجیتالی، در صرافی‌ها عرضه می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به صرافی‌هایی که این ارز را در لیست مبادلات خود قرار داده‌اند خرید کنید.

هنگام استفاده از کیف پول دیجیتالی خود حتماً موارد ایمنی را رعایت کنید، یک بکاپ از آن تهیه‌کرده و کد 12 رقمی آن را در جایی برای خود یادداشت نمایید. قبل از خرید سولانا حتماً از معتبر بودن صرافی مدنظر اطمینان حاصل نمایید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

و اما پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022 و قیمت سولانا در آینده

سیر صعودی محبوبیت این فناوری قدرتمند و سریع، سال 2021 یا سال گذشته را به سالی پربار برای سرمایه‌گذاران سولانا تبدیل کرد. سولانا که در اوایل ظهور خود تنها نیم دلار قیمت داشت، در اواخر سال 2021 به 175 دلار صعود کرد و موجب شادی و شعف بسیاری از سرمایه‌گذاران خود در این حوزه شد؛ اما متأسفانه در سال جدید قسمت سولانا شکسته شده و طی روز گذشته، یه قیمت 114 دلار و طی 48 ساعت گذشته، یه قیمت 110 دلار در بازار ارز دیجیتال خرید و فروش شد.

همچنان تخمین دقیقی نمی‌توان از قیمت سولانا در سال 2022 ارائه داد، همانند دیگر ارزهای دیجیتالی، به خاطر نوسانات زیاد این ارزها، اما پیش‌بینی می‌شود در سال جدید سولانا حتی به نرخ زیر 100 دلار نیز خرید و فروش شود. دراین‌باره نظرات متفاوتی از متخصصین ارائه‌شده که یکی از آن‌ها پیش‌بینی کرده است که تا اواخر سال 2022، قیمت سولانا ممکن است به 234 دلار برسد و دیگری معتقد است سولانا تا آخر سال 2022 باقیمت 112 دلار خرید و فروش می‌شود. در جدول زیر تغییرات قیمت سولانا را از 220 روز تا 11 روز گذشته مشاهده می‌کنید.

تاریخ (روز) قیمت
220 10$
180 100$
94 1$
57 260$
11 200$
April 10th, 2020

 

0.8$

همان‌گونه که در جدول مشاهده می‌کنید، نوسانات و ناپایداری قیمت توکن های سولانا در این جدول مشخص است و نمی‌توان با استفاده از این اعداد و ارقام آینده‌ی چنین ارزهای دیجیتالی‌ای را به‌طور دقیق پیش‌بینی کرد؛ اما با توجه به نظریه کارشناسان و سرمایه‌گذاران در این حوزه، می‌توان هم نسبت به آن خوش‌بین بود و هم می‌توان سالی نه‌چندان پربار همچون سال‌های قبل برای سرمایه‌گذاران این حیطه پیش‌بینی کرد. طبق پیش بینی سایت کرودویزدوم360 ، قیمت سولانا در سال 2022 و قیمت سولانا در آینده رشد خوبی خواهد داشت و می توانید آن را به عنوان یکی از گزینه های سرمایه گذاری برای خود حساب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا