آموزش

آموزش معاملات اهرم دار در صرافی کوکوین

در پست قبلی به توضیح معاملات اهرم دار به زبان ساده پرداختیم و اما اینجا قصد داریم تا با جزییات بیشتری به آموزش معاملات اهرم دار در صرافی کوکوین بپردازیم.

تصور کنید معامله ای را می بینید که آنقدر خوب است که قابل باور نیست. هر شاخصی که برای بررسی های متعدد استفاده کرده اید در یک جهت قرار دارد و شما خوشحال هستید که قرار است سود خیلی خوبی نصیبتان شود. تنها مسئله‌ای که هست این است که آرزو می کنید که ای کاش پول بیشتری داشتید.

سناریویی که در بالا توضیح داده شد، مشکل رایجی است که اکثر معامله‌گران ارزهای دیجیتال با آن روبرو هستند. سودی که به دست می آورید مستقیماً با سرمایه‌ ای که شما سرمایه گذاری کرده‌اید، متناسب است. اگر سرمایه کمتری بگذارید، سود کمتری دارد و بالعکس. با این حال، معامله در حساب مارجین متفاوت و جالب است. در یک حساب مارجین، کارگزار یا یک صرافی رمزنگاری به سرمایه‌گذار، وام می‌دهد تا بتواند رمزارز‌های بیشتری را نسبت به آنچه که در غیر این صورت می‌توانست با پول نقد موجود در حساب خود دریافت کند، بخرد.

آموزش معاملات اهرم دار

آشنایی با معاملات اهرم دار

اگر محدود به استفاده از تنها دو کلمه برای توضیح معاملات مارجین باشیم، “Leverage and Exposure” بهترین گزینه‌ها خواهن

کاربران می‌توانند از ارزهای دیجیتال موجود خود استفاده کنند تا قدرت خرید خود را افزایش دهند، بنابراین پول بیشتری نسبت به آنچه که بدون اهرم می‌کنند، به دست می‌آورند. از معاملات اهرم دار می توان برای معامله لانگ (پیش بینی افزایش قیمت ارز دیجیتال) یا معامله شورت (پیش بینی کاهش قیمت ارز دیجیتال) استفاده کرد.

به عنوان مثال، جان یک معامله گر کریپتو است که به تازگی توسط دوستانش با KuCoin آشنا شده است. جان می خواهد یک معامله شورت انجام دهد، اما فقط 100 دلار دارد. معامله اهرم دار به جان این امکان را می دهد که این معامله را انجام دهد. اگر جان اهرم 10:1 را انتخاب کند، به 10 برابر سپرده خود دسترسی خواهد داشت. در این مورد، فرض کنیم جان 100 دلار سپرده گذاری کرده است. و او می تواند 900 دلار از بازار معاملات اهرم دار وام بگیرد، به طوری که کل مبلغ سرمایه گذاری او برابر با 1000 دلار باشد.

اصطلاحات رایج در زمینه معاملات اهرم دار

مارجین (Margin): مارجین حداقل مبلغی است که باید برای واجد شرایط بودن برای وام (اهرم) از کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال خود سپرده گذاری کنید. اگر می خواهید اهرم 10:1 داشته باشید، باید “1” داشته باشید در حالی که کارگزار شما “9” را به شما می دهد. به عنوان مثال، برای دریافت 1000 دلار در معرض اهرم 10:1، مارجین شما باید 100 دلار باشد.

اهرم (Leverage): یک اهرم به صورت نسبت محاسبه می شود. این به میزانی است که صرافی شما بر اساس مبلغ سپرده شده، به شما می دهد. دارایی‌های مالی مختلف دارای اهرم‌های متفاوتی هستند، اما کارگزاران ارزهای دیجیتال بالاترین را در بین تمام بازارهای مالی دارند.

مارجین کال (Margin call): هیچ معامله گر ارز دیجیتال دوست ندارد مارجین کال شود. مارجین کال، یک توقف موقت در موقعیت شما به دلیل زیان هایی است که در کوتاه ترین زمان به انحلال منجر می شود. در مارجین کال، ارزش حساب مارجین به زیر سطح مورد نیاز کارگزار کاهش یافته است و معامله‌گر موظف است برخی از موقعیت‌های خود را بفروشد یا پول بیشتری واریز کند تا به حداقل مارجین برسد.

انحلال (Liquidation): در اصطلاح معاصر، انحلال را می توان به بانک شما تشبیه کرد که ساختمانی را که به عنوان وثیقه استفاده می شود قفل می کند، زیرا وام گیرنده قادر به بازپرداخت وام خود نیست. بانک اینجا صرافی رمزنگاری شماست و انحلال برای معامله گران با تجربه چیز جدیدی نیست. انحلال زمانی اتفاق می افتد که ضرر (جزئی یا کلی) به مارجین اولیه معامله گر وارد شود.

همچنین بخوانید:   معاملات اهرم دار به زبان ساده

نکات مثبت و منفی معاملات اهرم دار

آموزش معاملات اهرم دار

نکات مثبت

  1.  تجارت مارجین در ارزهای دیجیتال ممکن است برای سودهای قابل توجه بیشتر به دلیل دسترسی بیشتر به وجوه بیشتر از طریق استقراض و بازپرداخت وام ها به اضافه بهره کمتر، حیاتی باشد. به این ترتیب، اگر کاربران در مسیر درست حرکت کنند، می توانند سود خود را افزایش دهند.
  2. با معاملات مارجین، می توانید تنوع ایجاد کنید. پوزیشن های کوچک را می توان با سرمایه اندکی باز کرد، اما از آزادی لذت می برید که در غیر این صورت ممکن نبود زیرا از نوعی اهرم استفاده می کنید.

نکات منفی

  1. همانطور که می‌توانید با داشتن اهرم پول کلانی به دست آورید، زمانی که بازار بر خلاف انتخاب شما پیش می‌رود، ممکن است دچار ضررهای زیادی نیز شوید.
  2. شما می توانید متحمل ضررهای قابل توجهی شوید و در مسیر اشتباه قرار بگیرید. به عبارت ساده تر، ارزهای دیجیتال ناپایدارتر می تواند به معنای زیان بیشتر حتی در سرمایه گذاری های کوچک باشد.

معاملات اهرم دار در صرافی کوکوین

مرحله 1: از وب سایت رسمی KuCoin دیدن کرده و ثبت نام کنید (Sign Up)

مرحله 2: سپس باید گزینه “Margin Trading” را در حساب خود فعال کنید. برای انجام این کار، زمانی که وارد وب سایت کوکوین می شوید، بر روی «Trade» کلیک کرده و «Margin Trading» را انتخاب کنید.

آموزش معاملات اهرم دار

مرحله 3: کلاس دارایی مورد نظر برای معامله با استفاده از اهرم را انتخاب کنید و در گوشه سمت راست پایین، روی “فعال کردن” (Enable) کلیک کنید.

آموزش معاملات اهرم دار

مرحله 4: در مرحله بعد، پس از واریز وجوه، باید وجوهی را در حساب مارجین خود واریز کنید، کلاس دارایی را که می خواهید معامله کنید و اهرم ترجیحی خود را چند برابر انتخاب کنید (در مثال زیر، یک کلاس دارایی را انتخاب کردیم که اهرم آن 10X ثابت شده است.)

آموزش معاملات اهرم دار
مرحله 5: نوع سفارش دلخواه خود را انتخاب کنید و بر اساس تحلیل خود وارد معامله شوید.

مرحله 6: زمانی که سود می کنید و می خواهید وجوه قرض گرفته شده خود را برگردانید، دو روش وجود دارد که می توانید آن را دنبال کنید. می‌توانید تصمیم بگیرید که وام را بر اساس «اولویت زمانی» بازپرداخت کنید – یعنی ابتدا توکن‌های قرض‌گرفته شده را بازپرداخت کنید. یا، می‌توانید بر اساس اولویت نرخ بهره مجدداً پخش کنید – ابتدا توکن‌ها را با نرخ بهره بالاتر بازپرداخت می‌کنید.

مزایای معاملات اهرم دار

معاملات مارجین ریسک بالاتری نسبت به معاملات معمولی دارد، به خصوص وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می آید. بازارهای کریپتو بسیار بی ثبات هستند، به این معنی که معامله گران مارجین باید در هنگام گرفتن موقعیت های خود مراقب باشند. به همین دلیل، معامله مارجین به معامله گران تازه کار توصیه نمی شود زیرا نیاز به استراتژی های مدیریت ریسک پیشرفته دارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که معاملات مارجین مزایای خود را ندارد. از طریق این استراتژی، یک معامله گر می تواند موقعیتی را باز کند که او را در معرض سود بیشتری نسبت به دارایی های اصلی خود قرار دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، یک موقعیت معاملاتی موفق با اهرم 100X به معامله گر 100 برابر بیشتر از آنچه در تجارت عادی به دست می آورد سود می دهد.

همچنین بخوانید:   معاملات اهرم دار به زبان ساده

ریسک های معاملات اهرم دار

معامله مارجین یک سرمایه گذاری بسیار پر ریسک است. چندین خطر وجود دارد که باید قبل از گرفتن یک موقعیت در نظر گرفته شود. اولین مورد این است که بازار کریپتو در مقایسه با بازارهای سنتی تا حد زیادی غیرقابل تنظیم است. این امر بازار را در معرض دستکاری قیمت ها، به ویژه در معاملات مارجین کریپتو قرار می دهد.

محرکان بازار معامله گرانی هستند که به دلیل داشتن سرمایه بزرگ می توانند بر بازار کریپتو تأثیر بگذارند. آنها می توانند موضعی اتخاذ کنند که می تواند بر موقعیت های تجاری حاشیه تأثیر بگذارد و همه، به ویژه معامله گران حاشیه، را در معرض خطر بالایی قرار دهد.

یک معامله گر با اهرم بالا در موقعیت های ارز دیجیتال در یک پنجره انحلال کوتاه تر عمل می کند. لازم است حرکات بالقوه قیمت که باعث انحلال یک موقعیت معاملاتی می شود را محاسبه کنید. با این حال، چندین ابزار می تواند به محاسبه این خطر کمک کند.

نکاتی برای مدیریت ریسک

برخی از نکاتی که معامله گران برای کاهش سطح ریسک مرتبط با معاملات مارجین استفاده می کنند عبارتند از:

  • معامله گران باید با یک موقعیت معاملاتی کوچک با اهرم کمتر شروع کنند. آنها می توانند با درک بازار و موقعیت خود، اندازه معاملات خود را با گذشت زمان افزایش دهند.
  • توصیه می شود با معاملات آزمایشی شروع کنید. یک تجارت آزمایشی یک اکوسیستم تجارت جعلی را ایجاد می کند که به معامله گران تازه کار اجازه می دهد تجربه ای در مورد فعالیت های معاملاتی به دست آورند و استراتژی های تجاری جدیدی به دست آورند.
  • معامله گران می توانند ریسک خود را با گسترش موقعیت خود به حداقل برسانند. داشتن سطوح مختلف سود به آنها اجازه می دهد تا شانس خود را برای کسب سود افزایش دهند.
  • ارزیابی سود و کارمزد. هنگام بازپرداخت مبلغ وام گرفته شده، معامله گران باید کارمزد را نیز لحاظ کنند. در نظر گرفتن بهره قبل از استقراض وجوه همیشه یک استراتژی خوب است.
  • همیشه در نظر گرفتن اینکه چگونه عوامل خارجی بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، به معامله‌گران ایده روشنی از موقعیتی که باید اتخاذ کنند، می‌دهد. از این رو، آنها سعی می کنند هر گونه تغییر نظارتی، عملکرد بازار و سایر عواملی که ممکن است بر قیمت ها تأثیر بگذارند را ردیابی کنند.

سخن آخر

معامله ارزهای دیجیتال در KuCoin یک فرآیند یکپارچه است و برای محدود کردن آن، خطر انحلال اجباری را ندارید. با این کار، می توانید هر چقدر که می خواهید ریسک کنید، اما مطمئن شوید که حساب شده است. اگر یک معامله گر مبتدی کریپتو هستید، لطفاً از اهرم های کوچک استفاده کنید، که می توانید با کسب تجربه بیشتر آنها را افزایش دهید. همچنین، قبل از شروع معامله با مارجین در یک حساب واقعی، معامله بر روی یک حساب آزمایشی را در نظر بگیرید تا در حین معامله، بینش بیشتری به دست آورید.

نکته مهم: این مقاله فقط برای مقاصد آموزشی در نظر گرفته شده است و قصد ارائه هیچگونه توصیه مالی و سرمایه گذاری نداشته است. تیم کریپتوفارس مسئولیت هیچ یک از تصمیمات سرمایه گذاری شما را بر عهده نمی گیرد. لطفا قبل از معامله با مشاوران حرفه ای مشورت کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا