آموزشبیت کوین

خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

این روزها با داغ بودن موضوع بیت کوین همه به دنبال یادگیری چگونگی خرید و فروش بیت کوین هستند. خرید و فروش بیت کوین می تواند پیچیده به نظر برسد، اما زمانی که آن را به چند مرحله تقسیم کنید، بسیار آسان تر است. با ما در کریپتوفارس همراه باشید تا به یادگیری معامله بیت کوین بپردازیم.

خرید و فروش بیت کوین فقط به یک حساب کاربری در یک سرویس یا صرافی نیاز دارد، اگرچه روش های ذخیره سازی ایمن بیشتری توصیه می شود. چندین چیز وجود دارد که سرمایه گذاران مشتاق بیت کوین به آن نیاز دارند: یک حساب صرافی ارز دیجیتال، مدارک شناسایی شخصی، اتصال ایمن به اینترنت و روش پرداخت. همچنین توصیه می شود که کیف پول شخصی خود را خارج از حساب صرافی داشته باشید.

خرید و فروش بیت کوین چگونه است

آنچه باید قبل از خرید و فروش بیت کوین بدانید:

حریم خصوصی و امنیت مسائل مهمی برای سرمایه گذاران بیت کوین است. هر کسی که کلید خصوصی یک آدرس عمومی را در بلاک چین بیت کوین به دست آورد می تواند تراکنش ها را مجاز کند. کلیدهای خصوصی باید مخفی نگه داشته شوند – اگر مجرمان از دارایی های بزرگ مطلع شوند، ممکن است اقدام به سرقت آنها کنند. توجه داشته باشید که هر کسی می تواند موجودی آدرس عمومی مورد استفاده شما را ببیند.

طرف دیگر این اطلاعات عمومی این است که یک فرد می تواند چندین آدرس عمومی برای خود ایجاد کند. بنابراین، آنها می توانند ذخیره بیت کوین خود را در بسیاری از آدرس ها توزیع کنند.
یک استراتژی خوب این است که سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در آدرس‌های عمومی نگه دارید که مستقیماً به آدرس‌هایی که در تراکنش‌ها استفاده می‌شوند مرتبط نیستند.

همه می توانند سابقه تراکنش های انجام شده در بلاک چین را مشاهده کنند، حتی شما.
اگرچه تراکنش ها به صورت عمومی در بلاک چین ثبت می شوند، اطلاعات شناسایی کاربر اینطور نیست. در بلاک چین بیت کوین، تنها کلید عمومی کاربر در کنار یک تراکنش ظاهر می‌شود و تراکنش‌ها را محرمانه می‌سازد اما ناشناس نیست.

از این نظر، تراکنش‌های بیت‌کوین شفاف‌تر و قابل ردیابی‌تر از پول نقد هستند، زیرا برخلاف تراکنش‌های نقدی خصوصی، همه آن‌ها برای دید عموم در دسترس هستند. اما تراکنش های بیت کوین یک عنصر ناشناس را نیز در طراحی خود دارند. ردیابی طرف های معامله کننده – یعنی فرستنده و گیرنده بیت کوین – در بلاک چین ارز دیجیتال بسیار دشوار است.

همچنین بخوانید:   انتشار دهندگان ETF اتریوم را در ماه مارس با SEC ملاقات کنید

محققان بین‌المللی و FBI ادعا کرده‌اند که می‌توانند تراکنش‌های انجام‌شده در بلاک چین بیت‌کوین را به حساب‌های آنلاین دیگر کاربران، از جمله کیف پول دیجیتالی آن‌ها، ردیابی کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی در Coinbase یک حساب کاربری ایجاد کند، باید شناسه خود را ارائه دهد. اکنون، وقتی آن شخص بیت کوین می‌خرد، به نام او گره می‌خورد.
اگر آنها آن را به کیف پول دیگری ارسال کنند، همچنان می توان آن را به خرید Coinbase که به هویت دارنده حساب متصل است، ردیابی کرد. این نباید بیشتر سرمایه گذاران را نگران کند زیرا بیت کوین در ایالات متحده و اکثر کشورهای توسعه یافته دیگر قانونی است.

ما مراحل خرید بیت کوین را در زیر شرح داده ایم. به یاد داشته باشید که هنوز باید تحقیقات خود را انجام دهید و بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب یک کیف پول دیجیتال مناسب

خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

قبل از خرید ارز دیجیتال، به مکانی برای ذخیره آن نیاز دارید، و این همان جایی است که کیف پول های کریپتو وارد می شوند. آنها با نام های مختلفی شناخته می شوند – کیف پول داغ، کیف پول سخت افزاری، کیف پول نرم افزاری – اما به طور کلی در دو نوع اصلی وجود دارند.

کیف پول سخت افزاری (Cold Wallet): یک کیف پول دیجیتال فیزیکی مبتنی بر سخت افزار برای ذخیره ارزهای دیجیتال که به اینترنت متصل نیستند، شبیه به یک فلش درایو با تکنولوژی بسیار بالا برای ذخیره ارزهای دیجیتال.
کیف پول های سرد دارای چندین لایه امنیتی هستند و هک کردن آنها از کیف پول های متصل به اینترنت دشوارتر است.

کیف پول نرم افزاری (Hot Wallet): یک کیف پول دیجیتال مبتنی بر نرم افزار که به اینترنت متصل است و اغلب به شکل یک اپلیکیشن ارائه می شود.

در طول سال‌ها، شرکت‌های خاصی به عنوان تولیدکنندگان کیف پول سخت‌افزاری قابل اعتماد ظاهر شدند. به عنوان مثال، لجر (Ledger) سال‌هاست که کیف پول سرد می‌سازد و می‌تواند محل خوبی برای شروع باشد. Trezor نام بزرگ دیگری در فضای کیف پول سخت افزاری است.

اگر انتخاب شما یک کیف پول دیجیتال است، اکثر صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال یک کیف پول آنلاین با حساب کاربری شما اراِئه می‌دهند. Coinbase، شاید بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال موجود، این کار را انجام می دهد. کیف پول آن دارای رتبه بالایی است و برای استفاده از برنامه آن نیازی به حساب Coinbase ندارید.

همچنین بخوانید:   DeeStream کشش، TRX و ETH افزایش می یابد. SHIB 230 درصد افزایش یافت

انتخاب صرافی مناسب

وقتی کیف پولی را انتخاب کردید و آن را راه اندازی کردید، وقت آن است که یک صرافی پیدا کنید و اولین تراکنش بیت کوین خود را انجام دهید. چند صرافی ارز دیجیتال معتبر عبارتند از: کوین بیس(Coinbase)، کراکن(Kraken)، (Gemini)، eToro  و Crypto.com

از آنجایی که بیت کوین اصلی‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال است، می‌توانید مطمئن باشید که تمام صرافی‌های ذکر شده در بالا آن را ارائه می‌کنند. همچنین اگر قصد دارید سبد سهام خود را گسترش دهید، می‌توانید به ارزهای دیجیتال دیگری که ارائه می دهند را نیز بررسی کنید. پس از انجام تحقیقات کافی، یک صرافی را انتخاب، حساب خود را راه اندازی کنید، و آن را با مقداری پول نقد تامین کنید. حالا شما آماده خرید و فروش بیت کوین هستید.

خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

خرید و فروش بیت کوین چگونه است

اکنون که آماده خرید بیت کوین هستید،  به هر میزانی که بودجه شما باشد، می توانید خرید انجام دهید. بسته به اینکه از چه صرافی استفاده می کنید، فرآیند متفاوت خواهد بود. برخی فقط یک دکمه «خرید» و «فروش» دارند که در آن مشخص می‌کنید چقدر ارز می‌خواهید بخرید یا بفروشید. دیگران از شما سفارشی مشابه بورس اوراق بهادار معمولی ارائه می دهند. اکثر صرافی های ارزهای دیجیتال به شما امکان خرید و فروش با استفاده از سه نوع سفارش را می دهند:

Market order: سفارش خرید مقدار مشخصی بیت کوین با قیمت فعلی بازار. این بسیار سریع اجرا می شود و معمولاً در چند ثانیه انجام می شود.

Stop Order: قیمتی را تعیین می کند که می خواهید بیت کوین را در آن بخرید یا بفروشید. این نوع سفارش را می توان برای فروش بیت کوین قبل از کاهش قیمت در بالاترین سطح استفاده کرد، اما اجرای آن نسبت به سفارش بازار زمان بیشتری می برد.

Limit Order: به صرافی دستور می دهد بیت کوین را با قیمتی خاص یا بهتر بخرد یا بفروشد. اینها برای بازار قابل مشاهده هستند و ممکن است تکمیل سفارشات بیشتر از توقف سفارش ها طول بکشد. این می تواند برای خرید بیت کوین پس از کاهش قیمت تا حدودی خوب باشد.

نوشته های مشابه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا