اخبار رمز ارز

درگیری ایران و اسرائیل بازار نزولی را به همراه دارد، SEC از Uniswap شکایت می کند، Bankman-Fried درخواست تجدید نظر می کند.

درگیری در حال گسترش بین ایران و اسرائیل به سقوط قیمت کریپتو در روز یکشنبه 14 آوریل کمک کرد.

هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلامیه ولز را به Uniswap ارسال کرد و در آن اعلام کرد که قصد دارد از بورس در میان افزایش تلاش‌های نظارتی شکایت کند. در همین حال، سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، به دنبال تجدید نظر در مورد حکم خود است.

آرامش قبل از طوفان

  • بازار کریپتو هفته را به خوبی آغاز کرد و ارزش بازار جهانی کریپتو با افزایش 3.6 درصدی به بالاترین حد در 3 ماه گذشته به 2.62 تریلیون دلار در 8 آوریل رسید و بیت کوین (BTC) پس از جهش 3 درصدی، آستانه قیمت 72000 دلار را پس گرفت.
  • بیت کوین پس از افزایش 4 درصدی در 8 آوریل به بالاترین حد خود در تاریخ 8 آوریل نزدیک شد تا زیان اصلاح قبلی را جبران کند. با این حال، دارایی برتر ارز دیجیتال روز بعد کاهش قیمت را ثبت کرد و در 9 آوریل با افت 3.45 درصدی به 68000 دلار رسید زیرا داده های تورم ایالات متحده داغتر از حد انتظار بود.
  • این مارپیچ نزولی کوتاه مدت بود، زیرا بیت کوین در نهایت بازگشتی را انجام داد و در 10 آوریل 2.15 درصد افزایش یافت و قلمرو 70000 دلاری را بازیابی کرد. این فشار بازیابی با وجود کاهش قابل مشاهده در فعالیت نهنگ ها ادامه یافت.
  • گزارش‌های 9 آوریل تأیید کرد که مؤلف هیز، مؤسس BitMEX همچنان نسبت به توانایی بیت‌کوین برای بازپس‌گیری و حفظ بالاتر از بالاترین رکورد اخیر خود با نزدیک شدن به نصف شدن، تردید دارد. هیز پیش بینی کرد که بیت کوین می تواند بلافاصله قبل و بعد از نصف شدن کاهش یابد.

درگیری ایران و اسرائیل سقوط بازار را تشدید می کند

  • با گذشت هفته خرس ها کنترل صحنه را دوباره به دست گرفتند. بیت کوین در 12 آوریل برای اولین بار در بیش از یک هفته به منطقه 65000 دلار سقوط کرد. با کاهش بیت کوین، سقوط گسترده تری در بازار رخ داد که باعث شد ارزش جهانی کریپتو در 12 آوریل به 2.2 تریلیون دلار کاهش یابد.
  • تنش حول درگیری ایران و اسرائیل افت بازار را تشدید کرد. این منجر به نقدینگی های گسترده در سراسر بازار شد و بیش از 860 میلیون دلار از بازار مشتقات خارج شد.
  • ایران در نهایت بیش از 100 هواپیمای بدون سرنشین را در 13 آوریل به سمت اسرائیل شلیک کرد که باعث تشدید تنش شد. پس از این حمله بی‌سابقه، بازار کریپتو با کاهش شدیدتری روبرو شد و بیت کوین در 13 آوریل به 60660 دلار کاهش یافت.
  • علیرغم انحلال‌ها، ادوارد اسنودن، مشاور مشهور اطلاعات رایانه‌ای و مدافع بیت‌کوین تاکید کرد که هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

Uniswap یک اطلاعیه Wells دریافت می کند

  • در حالی که جامعه کریپتو با نوسانات قیمت دست و پنجه نرم می کرد، SEC ایالات متحده دورنمای کاهش هزینه ها را علیه صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم Uniswap، بزرگترین DEX در جهان بررسی کرد.
  • شایان ذکر است، Uniswap در 10 آوریل فاش کرد که اعلامیه Wells را از SEC دریافت کرده است و تنظیم کننده اوراق بهادار قصد خود را برای پیگیری اقدامات قانونی علیه بورس غیرمتمرکز اعلام کرده است.
  • هیدن آدامز، بنیانگذار Uniswap، ناامیدی خود را از این حرکت ابراز کرد، اما تاکید کرد که او و تیمش قصد مبارزه دارند. پس از گزارش‌هایی از توسعه، UNI، توکن اصلی صرافی، با تشدید فروش، 17 درصد کاهش یافت و به 9.27 دلار رسید.

محیط نظارتی ایالات متحده

  • محیط نظارتی گسترده تر ارزهای دیجیتال ایالات متحده در این هفته در مرکز توجه قرار گرفت. گزارش هایی منتشر شد و نشان داد که وزارت خزانه داری به دنبال اختیارات بیشتری برای سرکوب استفاده از رمزارز توسط نهادهای تحریم شده مانند کره شمالی، روسیه و ایران است.
  • سناتور کریستن گیلیبراند، قانونگذار ایالات متحده، این هفته فاش کرد که کنگره در حال حاضر درگیر بحث در مورد ارائه یک لایحه دو حزبی برای تنظیم استیبل کوین ها است. این مدت کوتاهی پس از آن صورت می گیرد که ریپل قصد دارد امسال یک استیبل کوین راه اندازی کند.
  • در حالی که آژانس‌های فدرال و کنگره برای تنظیم صحنه ارزهای دیجیتال تلاش می‌کنند، استیون نرایوف، مشاور سابق اتریوم، شکایتی را علیه دولت ایالات متحده آغاز کرد و خواستار غرامت 9.6 میلیارد دلاری به دلیل رفتار خشن سازمان‌های دولتی در چهار سال گذشته شد.

تلاش های نظارتی جهانی

  • علاوه بر ایالات متحده، تلاش‌های نظارتی در سایر حوزه‌های قضایی نیز بر صحنه حاکم بود. این هفته، بانک مرکزی روسیه از قانونگذاران این کشور خواست تا به معرفی گاوی که استفاده از ارزهای رمزپایه را به ویژه برای تسویه حساب های بین المللی در بحبوحه تحریم های ایالات متحده تنظیم می کند، تسریع کنند.
  • در همین حال، در هنگ کنگ، گزارش‌های این هفته حاکی از آن است که صرافی‌های ارز دیجیتال در حال مبارزه با عدم قطعیت نظارتی هستند. این محیط حاکم اکنون چندین شرکت را وادار می‌کند تا حرکتی به خارج از کشور را کشف کنند.
  • در بریتیش کلمبیا، دولت به دنبال راه‌هایی برای مقابله با مصرف بالای انرژی مرتبط با عملیات استخراج کریپتو است. برای انجام این کار، منطقه به دنبال اعمال یک اصلاحیه قانونی برای تنظیم صنعت استخراج ارز دیجیتال است.

استرداد دو کوون برای درخواست تجدید نظر در مورد حکم، تایید شد

  • وکلای بانکمن-فرید در نامه ای به قاضی لوئیس کاپلان در 8 آوریل استدلال کردند که حفظ بنکمن-فرید در بازداشت موقت در بروکلین، جایی که او از اوت گذشته در آنجا بوده، راحت تر است تا زمانی که درخواست تجدید نظر انجام شود.
  • بانکمن-فرید به 25 سال زندان محکوم شد. در 10 آوریل، رایان سلامه، یکی از مدیران سابق FTX، پس از اعتراف به گناه، حکم خود را در 28 می دریافت خواهد کرد. سایر مدیران سابق FTX مانند گری وانگ و کارولین الیسون نیز منتظر صدور حکم هستند.
  • در یک سواری با ترن هوایی، استرداد دو کوون بنیانگذار ترا بار دیگر توسط دادگاهی در مونته نگرو تایید شد. اخیرا، آندری میلوویچ، وزیر دادگستری مونته نگرو، تعیین خواهد کرد که آیا توسعه دهنده کره جنوبی برای مواجهه با اتهامات به کشور خود یا ایالات متحده مسترد خواهد شد.

سولانا از ازدحام رنج می برد

  • این هفته، سولانا شاهد لحظه ای تلخ و شیرین بود که با افزایش پذیرش شبکه و مشکلات تراکم مشخص شد. CoinGecko در 8 آوریل فاش کرد که DEX ها در Solana بیشترین حجم معاملات در صحنه DeFi را تشکیل می دهند.
  • این در درجه اول به دلیل استقرار و علاقه فزاینده به میم کوین ها در سولانا، پس از موفقیت های Bonk (BONK) و dogwifhat (WIF) بود. با این حال، با افزایش فعالیت شبکه، مشکلات ازدحام به وجود آمد. Anza، یک تیم توسعه‌دهنده Solana، یک به‌روزرسانی را برای تلاش برای رسیدگی به این مشکل ایجاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا