آموزشصرافی

صرافی سوشی سواپ (SushiSwap) چیست ؟ (آموزش 0 تا 100)

صرافی سوشی سواپ (SushiSwap)؟ آموزش صفرتا صد

معرفی و بررسی صرافی سوشی سواپ (SushiSwap)

صرافی سوشی سواپ بر روی بلاک چین اتریوم ساخته‌شده است، یکی از جدیدترین پلتفرم‌های نسل جدید است. پلتفرم صرافی سوشی سواپ که در بین صرافی‌های غیرمتمرکز قرارگرفته است و شیوه‌های جدیدی را برای تبادلات یا همان سواپ رمز ارزها ارائه داده است. این روش‌ها نوع جدیدی از ارتباط و انجام تبادل را در میان تریدرها و معامله‌گران به وجود آورده‌ است.

هدف از ایجاد صرافی سوشی سواپ، تکامل بخشیدن به یونی سواپ است. یونی سواپ محبوب‌ترین DEX مبتنی بر اتریوم در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده است. پس ظاهر و عملکرد SUSHISWAP تقریباً مشابه UNISWAP است. این صرافی به کسانی که ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده واریز کنند، برای ارائه نقدینگی به پروتکل، با sushi پاداش ارائه می‌دهد. یک توکن ERC-20 به ارائه‌دهندگان نقدینگی سوشی سواپ داده می‌شود که برای مدیریت پروتکل به کار گرفته می‌شود.

در صرافی سوشی سواپ، تراکنش‌ها با هزینه و کارمزد کم انجام می‌شود. اضافه بر این هیچ نیازی به حضور شخص واسط وجود ندارد. صرافی سوشی سواپ امکاناتی چون فارمینگ نقدینگی یا همان استیک دارایی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. با کاربرد این روش‌ها، می‌توان با ریسک بسیار کم به سودهای قابل‌توجهی دست‌یافت.

صرافی سوشی سواپ در آگوست 2020 توسط Chef Nomi و OxMaki راه‌اندازی شد. جزئیات زیادی درباره‌ی این افراد وجود ندارد. این پروژه بلافاصله بعد از راه‌اندازی طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

با توجه به اینکه اطلاعات زیادی درباره‌ی این دو نغر وجود ندارد، در مصاحبه اخیر OxMaki مشخص شد که Chef Nomi در آسیا مستقر است. با توجه به لهجه فرانسوی، او ممکن است درجایی در فرانسه یا یکی از کشورهای خاورمیانه فرانسوی‌زبان مستقر باشد. XO به شروع همه آدرس‌های اتریوم اشاره دارد و Maki یک غذای سوشی محبوب است.

صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)
صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)

علاوه بر ایجاد سوشی سواپ توسط دو توسعه‌دهنده ناشناس، سوشی سواپ قبل از انتشار موردبررسی قرار نگرفت. بااین‌وجود، شف نومی آشکارا از برخی از معتبرترین شرکت‌ها ازجمله Quanstamp و Consensys دعوت کرد تا اولین پست Medium در مورد پروژه کد سوشی سواپ را بررسی کنند.

 روش عملکرد سوشی سواپ (SushiSwap)

عملکرد اصلی سوشی سواپ آسان شدن ترید غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. سوشی سواپ وابسته به بازار ساز خودکار یا AMM است که کلکسیون نقدینگی توکن ها را ایجاد و مدیریت می‌کنند؛ و قیمت این توکن ها را بر اساس الگوریتم‌ها یا فرمول‌های ریاضی تعیین می‌کنند.

همچنین بخوانید:   آلت کوین ها از جمله XRP و SHIB جهش قابل توجهی کردند

استفاده از سوشی سواپ SushiSwap بسیار آسان است. فقط کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید و با استفاده از گزینه Swap و تعیین مقدار توکن ها، آن‌ها را باهم تعویض کنید.

مزایا و معایب سوشی سواپ (SushiSwap)

مزایا

  • کاربران برای استفاده از صرافی سواپ SushiSwap نیاز به احراز هویت ندارند و می‌توانند بدون احراز هویت در این صرافی به انجام معاملات بپردازند.
  • در صرافی سوشی احتمال مسدودسازی و هک شدن حساب‌ها کم است.
  • کاربران بر روی دارایی‌های خودکنترل کامل دارند.
  • افراد می‌توانند با فعالیت در استخرهای سوشی سواپ، توکن های سوشی را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

معایب

  •  از تعداد بسیار کمی از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند.
  • در حجم معاملات صرافی محدودیت وجود دارد.
  • سوشی سواپ از ابزاری مثل حد سود و حد ضرر برخوردار نیست.
  • کارمزد بسیار بالا.

توکن سوشی SUSHI

توکن سوشی SUSHI یک توکن ERC-20 است که در صرافی سوشی برای ارائه‌دهندگان نقدینگی راه‌اندازی شده است. با دادن نقدینگی به استخرها در سوشی سواپ توکن سوشی به دست می‌آید. این توکن برای ارائه پاداش به کاربران طراحی‌شده است. سوشی توکن بومی صرافی سواپ است. توکن سوشی SUSHI برای رأی‌گیری در مورد تصمیمات حکومتی برای پروتکل سوشی سواپ نیز استفاده می‌گردد. کاربران با توکن سوشی می‌توانند به نحوه مدیریت پروتکل نیز رأی دهند.

صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)
صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)

آموزش اتصال کیف پول به صرافی سوشی سواپ SushiSwap

برای کار با صرافی‌های غیرمتمرکز در ابتدا شما باید کیف پول خود را به این صرافی متصل کنید. برای این کار کافی است تا در ابتدا به آدرس Https://Sushi.Com/ مراجعه نمایید. در ادامه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. پس از وارد شدن به سایت گزینه Enter App را انتخاب نمایید. این گزینه در دو مکان همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، در دسترس است.
  2. در این قسمت از گزینه Connect To A Wallet می‌توانید برای اتصال کیف پول خود استفاده کنید. این گزینه در دو جای صرافی قرار دارد.
  3. پس از انتخاب گزینه Connect To A Wallet، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید در این صفحه کیف پول‌هایی که توسط سوشی سواپ پشتیبانی می‌شوند را مشاهده نمایید. برای اتصال کیف پول موردنظر خود را انتخاب کنید.
همچنین بخوانید:   سه توکن برتر صرافی های غیرمتمرکز که ارزش در نظر گرفتن در این ماه را دارند

در این قسمت ما کیف پول متامسک را انتخاب می‌کنیم. به این نکته توجه کنید که ما از قبل این کیف پول را بر روی سیستم خود نصب نموده‌ایم.

  1. پس از انتخاب کیف پول اندکی صبر کنید. سپس شما پیامی را از طرف کیف پول مشاهده می‌نمایید. بر روی گزینه بعدی یا Next کلیک کنید.
  2. در این مرحله گزینه اتصال را انتخاب کنید. اگر کیف پول شما به زبان انگلیسی است Connect را انتخاب کنید.
  3. در آخر شما می‌توانید در نوار بالایی صرافی مشاهده نمایید که کیف پول شما به صرافی سوشی متصل شده است.

روش افزودن نقدینگی در صرافی سوشی سواپ SushiSwap

در صرافی سواپ نقدینگی توسط کاربران تأمین می‌گردد. همچنین کسانی که در این صرافی نقدینگی را تأمین می‌کنند، 0.25% از کارمزد تراکنش‌ها را دریافت خواهند کرد. سوشی سواپ از این گزینه برای ایجاد انگیزه در کاربران استفاده می‌نماید.

برای افزودن نقدینگی از نوار بالای صرافی گزینه Swap را انتخاب نموده، سپس در صفحه موردنظر تب Liquidity را انتخاب کنید. در این صفحه شما باید توکن هایی را انتخاب نمایید که ارزش یکسانی داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر نسبت عددی را باید درست تعیین نمایید.

پس‌ازاینکه اطمینان حاصل کردید اطلاعات خود را درست وارد نمودید، گزینه Add را انتخاب کنید. این توکن ها به‌صورت اتوماتیک در کیف پول شما نمایش داده نمی‌شود. شما می‌توانید برای مشاهده این توکن ها بر روی گزینه View Liquidity Positions کلیک نموده و آن‌ها را در قسمت My Liquidity Positions مشاهده کنید.

صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)
صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)

آموزش خارج کردن نقدینگی از SushiSwap

برای خارج کردن نقدینگی مانند قسمت قبل باید گزینه Swap را از نوار بالایی انتخاب نموده، سپس تب Liquidity را انتخاب کنید. در صفحه موردنظر گزینه Remove را همانند شکل برای خارج نمودن نقدینگی انتخاب کنید.

 

در این قسمت شما می‌توانید تا درصدی که قصد خارج کردن آن رادارید، مشخص کنید. در انتها پس از واردکردن مقدار موردنظر بر روی گزینه Approve کلیک کنید.

صرافی سوشی سواپ ، (SushiSwap)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا