اخبار رمز ارزمتفرقه

جلسات فدرال رزرو و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

جلسات فدرال رزرو و تأثیر آن بر ارزهای دیجیتال

بازارهای ارز دیجیتال مثل بازارهای مالی دیگر تحت تأثیر اتفاقات سیاسی و پیامدهای آن قرار می‌گیرد. یکی از آن اتفاقات، جلسات فدرال رزرو است. در این مقاله می‌خواهیم جلسات فدرال رزرو و تأثیر آن بر ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

تأثیر جلسات فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

بازار رمز ارزها با برنامه‌ریزی‌های پولی آمریکا، معمولاً در یک‌جهت هستند. به‌عنوان‌مثال سال ۲۰۱۸ بعد از افزایش نرخ بهره، بازار رمز ارزها نوسان پیدا کرد و از روزهای خوب خود خارج شد.

بر اساس جلسه‌ای که در فدرال رزرو تشکیل شد، فدرال رزرو اعلام کرد که شاخص‌های اقتصادی و آماری همچنان پرقدرت هستند ولی تورم هم همچنان نرخ بالایی دارد. جنگ اوکراین فقط پیامدهای انسانی ندارد و مشکلات عظیم اقتصادی و تورم هم ایجاد می‌کند و قطعاً تورم را نیز بیشتر می‌کند. همچنین این جنگ بر اقتصاد آمریکا هم تأثیر می‌گذارد و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. بعد از نشست جلسه فدرال رزرو قیمت بیت کوین افزایش یافت و این در حالی است که پیش‌ازاین جلسه بیت کوین باقیمت چندانی نداشت و حتی کاهش هم پیداکرده بود.

در این افزایش قیمت بیت کوین افزایش انتظار می‌رفت که بازار ارز دیجیتال نسبت به این افزایش قیمت واکنش منفی نشان دهد و میزان نقدینگی نیز بسیار کاهش پیدا کند و وام‌دهی نیز کمتر شود. درنتیجه میزان سرمایه‌گذاری و مراجعه مردم به بازارهای ارز دیجیتال نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند. میزان وام‌دهی بالا و نرخ بالای آن مخارج معامله گران را نیز کاهش می‌دهد و این خود باعث کاهش و کم شدن سرمایه‌گذاری و خرده‌فروشی در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. قبل از جلسه فدرال رزرو هم واکنش‌ها و نظرات تا حد زیادی منفی بود.

همچنین بخوانید:   کاهش قیمت بیت کوین به 40600 دلار

صحبت‌هایی که درباره ارزهای دیجیتال و میزان تورم آن می‌شود معمولاً سبب رکود می‌شود. بااین‌وجود، صحبت‌ها درباره جلسات فدرال رزرو و واکنش‌های این بازار می‌تواند تأثیر خیلی زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد که معمولاً هم منفی است.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضع جلسات فدرال رزرو، جنگ اوکراین و روسیه بود. درواقع این جنگ و پیامدهای آن بازارهای مالی ارزی را ویران کرد و قیمت نفت را نیز تا چند برابر افزایش داد.

جلسات فدرال رزرو و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال
جلسات فدرال رزرو و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

فدرال رزرو به دلیل بحران و مشکلات اقتصادی که کرونا در جهان ایجاد کرد، نرخ بهره را تقریباً به صفر کاهش داده بود و این امر سبب افزایش نقدینگی در بازار شد و جریان سرمایه بیشتری را به دارایی‌های کریپتو افزایش داده بود. همین امر سبب شد که میزان قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2021 به بالاترین حد خود برسد که بازهم این مورد سبب شد که تورم افزایش پیدا کند.

تصمیمات فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره در بازار رمز ارزها

نرخ بهره یا نرخ سود درواقع نوعی کارمزد است که به مبلغ وام اضافه می‌گردد و میزان بهره‌ای که باید پرداخت و بازگردانده شود را نرخ سود بانکی و بهره میگویند.

اگر نرخ بهره افزایش پیدا کند، افراد پول‌های بیشتر را پس‌انداز می‌کنند و هنگامی‌که وام دریافت می‌کنند باید درصد بیشتری از مبلغ وام را به‌صورت بهره برگردانند. اگر نرخ بهره کاهش پیدا کند، مردم پول‌های خود را خرج می‌کنند و یا شروع به قرض گرفتن می‌کنند.

درباره آمارهای فدرال که در سال گذشته اعلام شد، فدرال رزرو جمع دارایی‌های خود را از ۲۰۲۰ از ۴ به ۹ تریلیون دلار افزایش داده است. بازار رمز ارزها که استیبل کوین‌ها را شامل می‌شود، نیز برای اولین بار پس از ماه جولای ۲۰۲۱، موضوع اصلی بحث نشست ماه ژانویه فدرال رزرو بوده است.

همچنین بخوانید:   بیت کوین پس از اظهارنظرهای فدرال رزرو سود هایش را از دست داد

فدرال رزرو نتیجه تصمیمات خود نسبت به ارزهای دیجیتال این‌طور بیان نموده است: مقامات فدرال رزرو نگرانی‌هایی درباره‌ی رشد صنعت کری پتو دارد. برخی از شرکت‌کنندگان در جلسه فدرال به خطرات زیاد از رشد با سرعت رمز ارزها و بسترهایجلسات فدرال رزرو غیرمتمرکز مالی برای ثبات مالی اشاره‌کرده و متمرکزشده‌اند.

فدرا‌ل رزرو درباره‌ی استیبل کوین‌ها به خطر بزرگی اشاره‌کرده است و آن‌ها را به‌عنوان یک آسیب‌ در بازارهای تأمین بودجه می‌داند. معامله گران بازار رمز ارزها تا مارس آینده‌ی میلادی که جلسه‌ی بعدی فدرال رزرو است منتظر می‌مانند تا ببینند تصمیمات آنیده نشست فدرال آنچه تأثیری بر بازار ارزهای دیجیتال دارد.

جلسات فدرال رزرو و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال
جلسات فدرال رزرو و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

به‌طورکلی پیش‌بینی می‌شود که سال 2022 به دلیل تورم زیاد، برای بازار کری پتو سال سختی است. ولی بازهم باید منتظر جلسات فدرال رزرو و تأثیر آن بر ارزهای دیجیتال ماند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا