اخبار رمز ارز

جا به جایی 12 میلیارد دلاری نهنگ XRP

یک نهنگ ارز دیجیتال در تراکنشی که به لطف کارمزدهای پایین شبکه، هزینه پردازش اش ناچیز شد، 12 میلیارد دلار XRP را جابه جا کرده است. بر اساس داده های XRP Ledger، در مجموع 12.3 میلیارد دلار XRP در این تراکنش جابه جا شد که هزینه پردازش آن 0.000012 XRP یا 0.0000157 دلار بود.

مشخص نیست که چه کسی تراکنش را ارسال کرده و چه کسی آن را دریافت کرده است اما این تراکنش یک مزیت کلیدی ارزهای دیجیتال برتر را برجسته می کند: کارمزدهای پایین تراکنش که حتی برای تراکنش های بسیار بزرگ امکان پذیر است.

Benzinga  گزارش می‌دهد، نهنگ‌های رمزارز سهم بزرگی از عرضه در گردش XRP را در اختیار دارند، به این معنی که اگر تصمیم به فروش دارایی‌های خود بگیرند، می‌توانند به تنهایی قیمت آن را تغییر دهند یا اگر تصمیم به نگهداری بگیرند ،به طور مشابه، ها می توانند قیمت XRP را افزایش دهند.

در 24 ساعته گذشته، قیمت XRP بیش از 3 درصد افزایش یافته است که به این معنی است که نهنگی که ذخیره بزرگ 12 میلیارد دلاری خود را جابجا کرد،آن را برای فروش در یک پلتفرم معاملاتی جابه جا نکرده است. بر اساس داده های موجود در بازار، XRP بیش از 400 درصد ازابتدای سال تا به امروز افزایش یافته است.

Credible Crypto، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، در اوایل این ماه پیش بینی خود را برای XRP تأیید کرد و نشان داد که معتقد است این ارز دیجیتال بر اساس نمودار قیمت خود، در آینده نزدیک یک شکست قیمت را تجربه خواهد کرد.

قیمت این ارز دیجیتال در سال گذشته تحت تأثیر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل  و دو تن از مدیران آن قرار گرفت . این شکایت ادعا می کرد آنها بیش از 1.3 میلیارد دلار از طریق ارائه اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت نشده ،جمع آوری کرده اند.

اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال مدت کوتاهی پس از اعلام شکایت، این توکن را حذف کردند که بر نقدینگی آن تأثیر گذاشت. با این حال، برخی از صرافی‌ها با این استدلال که حرکت SEC به سرمایه‌گذاران XRP آسیب می‌زند، در این ادعا طرف ریپل را گرفتند.

صرافی Uphold خاطرنشان کرد که هدف SEC محافظت از مصرف‌کنندگان است و معتقد است که دیدن قضاوت XRP  و  بی‌ارزش نشان دادن آن دشوار است. همچنین میلیاردها دلار ضرر به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش ، همه در راستای حمایت از مصرف کننده بوده است.

ریپل خود استدلال کرده است که این دعوی « بر تعداد بی‌شماری خرده‌فروشی بی‌گناه که ارتباطی با ریپل نداشتند تأثیر گذاشته است». وی افزود: “این شکایت جریان صرافی ها، بازارسازان و معامله گران را گل آلود کرد.” براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل این شرکت، گفته است که شرکت fintech پس از تسویه دعوی خود با مجریان قانون، به احتمال زیاد وارد بورس خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا