اخبار رمز ارز

ارزش بازار ENS به 1 میلیارد دلار رسید

سپتامبر گذشته، Uniswap کاربران خود را با هدیه بسیار زود هنگام کریسمس غافلگیر کرد: حداقل 400 UNI، توکن حاکمیتی جدید صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم.

از آنجایی که ارزش آن 400 توکن به سرعت به هزاران دلار تبدیل شد، می‌توانستید صدای خیلی ها را بشنوید،که همه می‌گفتند: “من باید از Uniswap استفاده می‌کردم.”

این هفته همان سخنان را از کسانی خواهید شنید که برای استفاده از Ethereum Name Service (ENS)- روش غیرمتمرکز برای دسترسی به اینترنت – وقت را ازدست بدهند. ENS روز دوشنبه توکن حاکمیتی خود را به کاربران عرضه کرد و در همان روز به ارزش بازار 586 میلیون دلار و سه شنبه به 1 میلیارد دلار رسید و این تنها یکی از چندین معیار مثبت برای این سرویس است. اگرچه این دارایی نوپا هنوز در دوره اولیه کشف قیمت است ، توکن‌های تکی ENS در حال حاضر با قیمتی حدود 60 دلار به فروش می‌رسند.

Ethereum Name Service یا ENS، نسخه وب 3 از سیستم نام دامنه است، روشی برای فهرست نویسی اینترنت و جستجوی آسان آن برای کاربران می باشد. برخلاف DNS، ENS از طریق دامنه‌های “eth.” خود از مقاومت در برابر سانسور برخوردار است که می‌تواند به عنوان آدرس‌ کریپتو  برای ارسال و دریافت دارایی‌های مبتنی بر اتریوم نیز استفاده شود.

هرکسی که تا 31 اکتبر نام ENS داشته باشد می‌تواند تا 4 مه 2022 توکن‌های حاکمیت ENS را دریافت کند و عضو DAO شود. سپس از توکن‌های خود برای تفویض قدرت به کاربر دیگری استفاده کند، که از طرف او در مورد مسائل مربوط به قیمت‌گذاری، پروتکل‌ها و استفاده از خزانه رای می‌دهد. به طور خلاصه، مانند یک دموکراسی نمایندگی است.

برانتلی میلگان، مدیر عملیات ENS به Decrypt گفت: “در یکی دو سال گذشته، ما شاهد  انفجار در نوآوری و آزمایش با DAO ها بودیم، ENS یک پروژه آزمایشی DAO نیست، بلکه یک پروژه نامگذاری است، و ما فکر می کردیم که DAO ها به اندازه ای بالغ شده اند که بتوانیم به یکی از آنها با پارامترهای کلیدی پروتکل ENS اعتماد کنیم.”

این توکن یک هدف اساسی دیگر را نیز دنبال می کند: تداوم تأمین مالی پروژه. نیک جانسون، بنیانگذار ENS، به Decrypt گفت: “ما مدت طولانی ساخت پلتفرم را با کمک های مالی که دریافت کردیم ، سپری کردیم.”

اکنون پروژه کشش تامین مالی را دارد. بر اساس داده‌های موجود در Dune Analytics، در روز سه‌شنبه ENS با 7057 ثبت نام جدید ، رکوردی را به نام خود ثبت کرد که بیش از دو برابر رکورد قبلی خود بود. با این که تخصیص ایردراپ قبلاً در 31 اکتبر تقویت شده بود ، دیروز، با 7125 ثبت نام رکورد بالاتری را زد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا