آموزشمتاورس

آموزش خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس کاملاً عجیب و غریب است، اینطور نیست؟  اما در حقیقت مردم در حال تقلا برای خرید زمین مجازی هستند – بله، مجازی – به این معنی که این زمین قابل لمس نیست و در دنیای فیزیکی وجود ندارد. شما از نظر فنی نمی‌توانید آن را ببینید و لمس کنید، اما مردم ده‌ها هزار دلار برای داشتن آن می‌پردازند!

Laptop Mag اخیراً با یکی از ساکنان لاس وگاس مصاحبه کرده است که یک پمپ بنزین مجازی را در یک بازی برای کسب درآمد به نام PolkaCity خریداری کرده است.

خرید زمین در متاورس

شما ممکن است فکر کنید چه ایده پوچ و مسخره ای، اما این پمپ بنزین آنلاین درآمد منفعل هفتگی را پرداخت می کند و ماهیانه 16000 دلار به دست می آورد!  پمپ بنزین PolkaCity در حال حاضر فروخته شده است، اما نگران نباشید، گزینه‌های دیجیتالی املاک و مستغلات دیگری نیز وجود دارد که در metaverses مانند Sandbox، Decentraland و غیره قابل استفاده هستند.

همانطور که گفته شد، من نکات و نکات خرید دیگ دیجیتال شیرین در متاورس را به شما نشان خواهم داد. حتی اگر این مفهوم بیش از حد غیرقابل درک به نظر برسد، مطمئن هستم که در مورد این فرآیند کنجکاو هستید. با ما همراه باشید تا دریابید که مردم چگونه املاک و مستغلات مجازی را در قلمروهای شبیه سازی شده به دست می آورند.

نحوه خرید زمین در متاورس

داغ ترین پلتفرم های متاورس برای خرید املاک مجازی Sandbox و Decentraland هستند. برای هر دو برنامه، باید افزونه کروم به نام Metamask را که یک کیف پول آنلاین برای نگهداری دارایی های دیجیتال طراحی شده، را دانلود کنید. در مرحله بعد، باید آن را با SAND (برای طرح‌های Sandbox) یا MANA برای (ویژگی‌های Decentraland)، دو ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم، شارژ کنید.

هنگامی که کیف پول Metamask شما به اندازه کافی شارژ شد، آماده خرید زمین در متاورس هستید. ابتدا، بیایید نحوه خرید زمین در Sandbox را بررسی کنیم.

sandbox

آیا می دانستید که اسنوپ داگ (Snoop Dogg) و استیو آئوکی (Steve Aoki) صاحب زمینی در Sandbox هستند؟ یک قطعه زمین بین این دو سلبریتی در حال حاضر به قیمت 2.5 میلیون دلار به فروش می رسد.

خرید زمین در متاورس

خوشبختانه با هزینه کمتر هم امکان خرید زمین در متاورس وجود دارد. مطمئناً، ممکن است آن‌ها در نقاط دورافتاده Sandbox قرار داشته باشند، جایی که شما نمی‌توانید یک غذای کامل را برای مایل‌ها پیدا کنید، اما این احتمال وجود دارد که ارزش آنها در طول زمان افزایش یابد.

مراحل زیر را دنبال کنید تا قبل از اینکه کسی از شما پیشی بگیرد بتوانید یک قطعه زمین خریداری کنید:

1. به TheSandBox.com/game بروید.

2. بر روی Market کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

3. در پنل سمت چپ، به NFT Type بروید و روی Lands کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

4. فیلتری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد (به عنوان مثال جدیدترین، قدیمی ترین، کمترین قیمت، بالاترین قیمت). برای این آموزش، من کمترین قیمت را انتخاب خواهیم کرد.

5. قطعه زمینی که نظر شما را جلب می کند را انتخاب کنید و روی خرید کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

6. پس از کلیک بر روی خرید، OpenSea (یک بازار NFT) راه اندازی می شود و شما را به فهرست دارایی می برد. با کلیک بر روی نماد کیف پول، کیف پول متامسک سرمایه گذاری شده خود را به سایت پیوند دهید.

خرید زمین در متاورس

7. به بالاترین پیشنهاد توجه داشته باشید زیرا برای جلب توجه فروشنده باید از آن پیشی بگیرید. روی Make Offer کلیک کنید.

8. سپس، مقداری را که می‌خواهید در SAND ارائه دهید، وارد کنید (مطمئن شوید که SAND کافی در کیف پول Metamask خود دارید، در غیر این صورت پیام «SAND به اندازه کافی برای ارائه پیشنهاد نیست» دریافت خواهید کرد). توجه: می توانید SAND را روی بایننس یا KuCoin خریداری کنید و آن را به کیف پول Metamask خود منتقل کنید.

9. مدت زمان ماندگاری پیشنهادتان را انتخاب کنید: 3 روز، 7 روز یا یک ماه. اگر ترجیح می دهید، می توانید یک تاریخ سفارشی تعیین کنید. روی Make Offer کلیک کنید.

10. کیف پول Metamask شما ظاهر می شود و از شما خواسته می شود روی “Sign” کلیک کنید (برای تأیید قصد خود برای ارائه پیشنهاد در لیست OpenSea)

11. در نهایت، باید ببینید که پیشنهاد شما در زیر Offers ظاهر می شود. اگر پیشنهاد شما پذیرفته شود، از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

دسنترالند

در حالی که سندباکس رپرها و دی جی ها را به خود جذب می کند، Decentraland یکی دیگر از بازی های متاورس مبتنی بر بلاک چین، چشم برندهای فناوری مانند سامسونگ را به خود جلب کرده است. این شرکت فناوری کره ای در اوایل ژانویه خرید ملک Decentraland خود را اعلام کرد. این یک فروشگاه شبیه سازی شده است که می توان آن را به صورت مجازی کاوش کرد و از فروشگاه مستقر در نیویورک آن الگوبرداری شده است.

همانطور که گفته شد، قبل از خرید هر چیزی در Decentraland، Metamask شما باید با یک ارز دیجیتال به نام MANA تامین مالی شود. می توانید MANA را از Coinbase، KuCoin یا Binance خریداری کنید و آن را به کیف پول خود منتقل کنید. پس از تنظیم، در اینجا مراحل خرید املاک مجازی در Decentraland آمده است.

1. به Decentraland.org بروید.

2. به پایین اسکرول کنید تا به Trade بروید و روی Start Browsing کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

3. روی Sign In و سپس Connect کلیک کنید.

4. بر روی Metamask کلیک کنید. این به وب سایت امکان می دهد وجوه داخل کیف پول شما را ببیند. توجه: اگر با خطای “Could not connect to wallet” مواجه شدید، روی نماد Metamask در Google Chrome کلیک کنید و روی Next و سپس Connect کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

5. روی Land (واقع در گوشه بالا سمت چپ) کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

6. شما در صفحه ای قرار می گیرید که نقشه ای از Decentraland را به شما نشان می دهد (همه زمین هایی که در فروش هستند با رنگ آبی روشن مشخص شده اند).

7. روی زمینی که قیمت و موقعیت دلخواه شما دارد کلیک کنید.

خرید زمین در متاورس

8. بر روی خرید کلیک کنید و دستورات مربوط به قطعه زمین را دنبال کنید.

خرید زمین در متاورس

به خاطر داشته باشید که مکان در متاورس به همان اندازه که در زندگی واقعی مهم است اهمیت دارد. زمین های کنار میدان ها (مناطق سبز) و مناطق (مناطق آبی) ارزش بیشتری نسبت به زمین های حومه دسنترالند دارند. نکته منفی این است که گران‌ترین آنها در نقشه هستند، اما این امکان وجود دارد که بتوانند سریع‌ترین سرعت را قدردانی کنند و سود بیشتری برای مالکان داشته باشند.

نکته منفی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برخلاف PolkaCity،  دسنترالند و سندباکس درآمد منفعلانه به صاحبان زمین اختصاص نمی دهد.

از زمان نگارش این مقاله، سرمایه‌گذاران با خرید زمین در متاورس، منتظر افزایش ارزش آنها و کسب سود و درآمد هستند.

اگرچه خرید زمین در متاورس بسیار رایج شده است، اما باید بدانید که دارایی‌هایی بسیار سوداگرانه هستند. بازار متاورس ممکن است هر لحظه سقوط کند و املاک مجازی بی ارزش را برای شما به ارمغان بیاورد. لطفا مسئولانه سرمایه گذاری کنید.

توجه: این پست قصد ارائه هیچگونه توصیه مالی و سرمایه گذاری را نداشته و صرفا برای اهداف آموزشی است. لطفاً توجه داشته باشید که دارایی‌های دیجیتال متاورس یک بازار بسیار سوداگرانه است. فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا