آموزش

عوامل تاثیرگذار بر قیمت زمین در متاورس

در این پست قصد داریم تا به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت زمین در متاورس بپردازیم. در پست های قبلی به چیستی متاورس و کاربرد آن و نیز به آموزش خرید زمین در متاورس پرداخته‌ایم.

متاورس‌ها فضاهای مجازی هستند که تحت فرمت «زمین» که قابلیت خرید و فروش نیز دارد، مشخص می شوند.
قیمت چنین زمین هایی در هر متاورس معمولاً توسط بازار تعیین می شود، اما تحت تأثیر عوامل خاصی قرار دارد.

عوامل تعیین کننده قیمت زمین در متاورس

قیمت زمین در متاورس

برخی عوامل فنی و مرتبط با متاورس هستند که بر عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت تأثیر می‌گذارند.

این عوامل توسط جوئل جان (Joel John)، متخصص فین‌تک و دی‌فای توضیح داده شده است.

جان اشاره می کند که معاملات املاک و مستغلات در متاورس اخیراً رایج بوده است، اما از نظر حجم کمتر از 10٪ از کل معاملات NFT ارزش دارد.

عوامل اصلی مؤثر بر قیمت زمین در متاورس ها عبارتند از: ثروت کلی، نزدیکی ممتیک، بافت جغرافیایی، درآمدسازی و جنبه های هنری.

مشارکت کلی

قیمت زمین در متاورس

این اصل در مورد مکان های فیزیکی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در داخل شهرها: می‌توان تعداد افرادی که به آنها مراجعه می کنند، را در نظر گرفت. به عبارت دیگر، هرچه افراد بیشتری روی این زمین ها وقت بگذارند، و مراجعه به آن‌ها بیشتر باشد، ارزش آنها بالاتر خواهد بود.

اما این عامل در طول زمان تغییر می کند، بنابراین صاحب یک قطعه زمین باید برای افزایش ارزش آن تلاش کند تا افراد را به فضای آن جذب کند.

مجاورت ممتیک

قیمت زمین در متاورس

وقتی یک زمین به زمین با ارزش دیگری نزدیک شود، ارزش آن افزایش می یابد. در واقع، اگر فضاها و زمین های همسایه پر رفت و آمد باشند، جذب افراد به فضای خود را آسان تر خواهد بود.

همچنین بخوانید:   همه چیز در مورد سندباکس متاورس

جان همچنین می گوید که به عقیده او، میزان تراکم زمین ها می‌تواند اثر معکوس داشته باشد چرا که در این حالت ممکن است زمین شما به چشم نیاید و توجهی که شایسته آن است را دریافت نکند.

بافت جغرافیایی

قیمت زمین در متاورس

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت زمین در متاورس، بافت جغرافیایی است. منظور از بافت جغرافیایی نزدیکی یک زمین مشخص به نهادهای تجاری در متاورس است. در واقع، در جایی که کسب و کارها قرار دارند، پول بیشتری در گردش است و بنابراین این نزدیکی امکان کسب ارزش از زمین را افزایش می دهد.

این نیز مشابه املاک و مستغلات سنتی در دنیای واقعی است. جایی که بسیاری از برندها اغلب سعی می‌کنند با هم ادغام شوند تا مشتریان را جذب کنند.

بنابراین، متاورس در آینده می‌تواند شاهد هماهنگی گروه‌های جمعی برای خرید قطعات بزرگ زمین باشد.

درآمدسازی

درآمدسازی احتمالاً حیاتی ترین عامل موثر بر قیمت زمین در متاورس است.

کسب درآمد از طریق استراتژی های واقعی کسب مالی اتفاق می‌افتد. برای مثال هم با هدف نگهداری و هم برای ایجاد بازده، مانند اجاره یا فروش بخش هایی از زمین با قیمت های بالاتر.

جنبه های هنری

قیمت زمین در متاورس

این عامل عمدتاً به بازی ها مربوط می شود. در بخش بازی، گرافیک نقشی دارد که می‌تواند تعیین‌کننده باشد، بنابراین خلاقیت و سطح هنری مرتبط با زمینی که بخشی از یک بازی است، می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

سخن آخر

جان استدلال می‌کند که املاک و مستغلات در متاورس مانند توکن‌ها در بازارهای کریپتو معامله نمی‌شوند، زیرا ورود به آن با موانع بیشتری روبرو است، و انگیزه مالکان اغلب توسعه زمین هایشان است تا اینکه به فکر فروش مجدد در کوتاه‌مدت باشند.

همچنین بخوانید:   سه کوین برتر متاورس با بیشترین رشد قیمت در این هفته

بنابراین برای کاربران خرده‌فروشی، قیمت‌ها در نهایت می‌تواند گزاف باشد، مگر اینکه زمین تقسیم شود یا گروه‌های خرید تشکیل شوند.

در واقع، او معتقد است که نقش مهمی را گروه ها ایفا خواهند کرد.

وی در پایان می گوید:

«از نظر من، زمین‌های متاورس کنونی که از طریق DAO اداره می‌شوند، نمادی هستند از جایی که اینترنت قرار است در بخش‌ها و و قطعه قطعه آن وجود داشته باشد و همه آنها متعلق به کاربران خواهد بود که شاید ایده دیوانه کننده ای به نظر آید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا