اخبار رمز ارز

علاقه مندان به XRP ادعاهای دستکاری قیمت توسط ریپل را رد می کنند

یکی از اعضای جامعه XRP، معروف به شری، اخیراً به اتهام دستکاری قیمت توکن XRP، ریپل، شرکت ارزهای دیجیتال، متهم شده است.

این پیشرفت به دنبال آشکار شدن اسنادی است که نشان‌دهنده تعامل ریپل با GSR، یک بازارساز جهانی ارزهای دیجیتال، برای استفاده از ربات‌های تجاری برای فروش نهادی XRP است. مدیر ارشد فناوری ریپل این ادعاها را رد کرده و تصریح کرده است که این شرکت چنین اقداماتی را متوقف کرده است.

شری دیدگاهی در مورد این موضوع ارائه کرد و اقدامات ریپل را به اقدامات هر تجارت دیگری که به دنبال جمع آوری سرمایه از طریق فعالیت های بازار است تشبیه کرد. او تشابهاتی را بین اقدامات بازار ریپل و عملیات مالی متعارف، مانند فروش و خرید مجدد سهام آن شرکت، ترسیم کرد. او استدلال کرد که این به منزله دستکاری نیست، بلکه منعکس کننده اصل اساسی اقتصادی عرضه و تقاضا است.

شری با ایجاد تمایز بین دستکاری و علیت، استدلال خود را بیشتر توضیح داد. او از تشبیه نیروی گرانشی استفاده کرد تا توضیح دهد که پویایی بازار به طور طبیعی منجر به تغییرات قیمت می شود. به گفته شری، هدف فروش XRP ریپل به جای تأثیرگذاری بر قیمت بازار توکن، جذب سرمایه بوده است.

علاوه بر این، شری بر پیروزی های قانونی ریپل در برابر ادعاهای SEC مبنی بر فروش اوراق بهادار ثبت نشده تاکید کرد، و پیشنهاد کرد که این نتایج از ادعای شفافیت ریپل در شیوه های تجاری خود حمایت می کند. این موضع رد بحث های جاری در جامعه XRP و فراتر از آن در مورد تأثیر بالقوه ریپل بر عملکرد بازار XRP است.

پس از افشاگری های یک محقق رمزارز معروف به Darkhorse، بحث و جدل در مورد ریپل، بزرگترین دارنده XRP شعله ور شد. تجزیه و تحلیل Darkhorse از اسناد دادگاه از شکایت SEC علیه Ripple نشان داد که Ripple ممکن است به بازارهای GSR دستور داده باشد تا از ربات‌ها برای استراتژی‌های معاملاتی استفاده کند که به طور بالقوه بر قیمت XRP بین سال‌های 2015 و 2016 تأثیر گذاشته است. XRP را بفروشید تا بر قیمت آن تأثیر مثبت بگذارد.

نموداری از اسناد دادگاه که نشان دهنده همبستگی بین فروش خالص XRP توسط GSR و حرکت قیمت XRP/USD است، در این بحث ها نقش اساسی داشته است. Darkhorse الگویی را تشریح کرد که در آن ریپل اخبار آینده را به GSR سیگنال می داد و باعث می شد که XRP پیشگیرانه ای را برای افزایش قیمت شروع کند و به دنبال آن فروش را به سرعت حرکت کند.

جامعه XRP با نظرات اعضای محترمی مانند Wrathof Kahneman که اشاره کرد این اسناد تلاش هایی را برای تثبیت و افزایش قیمت XRP نشان می دهد، از نزدیک این پیشرفت ها را دنبال کرده است. مدیران Ripple، از جمله CTO Schwartz، با تاکید بر توقف فروش برنامه‌ای XRP از سال 2019، به این ادعاها پرداخته‌اند، حرکتی که در گزارش‌های فصلی ریپل به تفصیل شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا