آلت کوین

دامیننس تتر چیست ؟ چه کاربردی در تحلیل بازار دارد

تتر یکی از مهم‌ترین استیبل کوین ها در بازار رمز ارزها می‌باشد که یک ارز رمزنگاری‌شده نیز هست. دلار آمریکا ارزش این رمز ارز را پشتیبانی می‌کند و همین امر سبب شده که ارزش این ارز برابر با یک دلار آمریکا باشد و ارزش آن دچار تغییر نشود. بازار ارزهای دیجیتال مدام در حال نوسان است و این نوسانات باعث می‌شود که کاربران برای ریسک کمتر ارزهای دیگر خود را هم به تتر تبدیل کنند. در این مقاله برای شما توضیح می‌دهیم دامیننس تتر چیست و کاربرد آن در تحلیل ارزهای دیجیتال چگونه است.

دامیننس تتر چیست

خود واژه‌ی دامیننس Dominance یعنی تسلط. هنگامی‌که از دامیننس یک ارز دیجیتال گفته می‌شود، یعنی چقدر از کل نقدینگی و دارایی‌های موجود در بازار رمز ارز به آن ارز دیجیتال ارتباط دارد. پس دامیننس تتر یک شاخصی است که مقدار تسلط تتر را به دیگر ارزهای دیجیتال، مشخص می‌کند. البته ارزش تتر و میزان کل دارایی آن در بازار ارزهای دیجیتال همیشه در لحظه در حال تغییر می‌باشد و دامیننس تتر نیز به شکل لحظه‌ای تغییر پیدا می‌کند. برای اینکه بهتر بدانیم دامیننس تتر چیست و چه کاربردی در تحلیل ارزها دارد، این مقاله را تا آخر بخوانید.

دامیننس تتر در سایت تریدینگ ویو با نماد USDT.D نشان داده می‌شود و نتیجه‌ی تقسیم سهم ارزش تتر بر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را مشخص می‌کند. درواقع بالا رفتن دامیننس تتر نشان می‌دهد که کوین های تتر هم افزایش‌یافته است؛ این امر به این معنی است که کاربران سایر ارزهای خود را به تتر تبدیل می‌کنند و میزان کاهش دامیننس تتر هم نشان می‌دهد که تتر به دیگر ارزها در حال تبدیل است.

جهت دیدن دامیننس تتر به شکل لحظه‌ای می‌توانید به سایت https://www.tradingview.com وارد شوید و بر قسمت Chart بروید و USDT.D را سرچ کنید. حالا دامیننس تتر به‌صورت لحظه‌ای برای شما وجود دارد و می‌توانید ببینید.

دامیننس تتر چیست
دامیننس تتر چیست

تتر چیست

تتر همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین استیبل کوین ها می‌باشد که ویژگی‌های خاصی دارد و دلار آمریکا و ارزهای فیات از آن پشتیبانی می‌کنند. ارزش آن برابر با یک دلار است. همین امر سبب شده که کاربران به تتر توجه زیادی نشان دهند و شاخص تتر هم یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیلی در بازار کریپتو باشد. مهم‌ترین هدف تتر این است که ارزش ارزهای دیجیتال و میزان ارزش‌گذاری آن را ثابت نگه دارد.

البته بازار کریپتو بسیار پر از نوسان است و ارزهای مهم دیگر هم مثل بیت کوین و اتریوم مدام در حال نوسان می‌باشند ولی تتر به دلیل همان پشتیبانی ارزهای فیات و دلار آمریکا کمی از نوسانات در امان است. تتر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی است.

برای خرید تتر می‌توانید به اکثر صرافی‌های معتبر خارجی و ایرانی مراجعه کنید و تتر را خریداری کنید. برای خرید تتر در سایت یکی از صرافی‌ها ثبت‌نام کرده و پس‌ازاینکه احراز هویت کردید، برای خرید اقدام کنید و بعدازآن در یکی از کیف پول‌های معتبر هم آن هار ا نگهداری کنید.

اهمیت دامیننس تتر چیست

حالا که دریافتید دامیننس تتر چیست باید اهمیت آن را هم در بازار کریپتو بدانیم. همان‌گونه که در بخش قبلی هم توضیح دادیم، بالا رفتن دامیننس تتر یعنی تبدیل رمز ارزهای دیگر به تتر و کم شدن یا کاهش USDT dominance مفهومی برعکس دارد، یعنی تتر را به ارزهای دیگر تبدیل می‌کنند. پس می‌توانیم به این نتیجه برسیم که هرچقدر که دامیننس تتر روبه افزایش باشد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، کاهش قیمت دارند و هرچقدر که دامیننس تتر کاهش پیدا کند، بیت کویت و دیگر ارزهای دیجیتال قیمت نزولی پیدا خواهند کرد.

ارتباط دامیننس تتر و بیت کوین چیست

تحلیل کردن و ترید کردن هر و شاخص دامیننس تتر و دامیننس بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال یک دید وسیعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. دامیننس بیت کوین هم مثل دامیننس تتر، نشان از سلطه‌ی ارزش بیت کوین از کل بازار ارز‌های دیجیتال می‌باشد. بیت کوین درواقع مهم‌ترین ارز دیجیتالی است که در بازار کریپتو معامله می‌شود و بالا و پایین شدن ارزش این ارز و تحلیل شاخص آن بسیار در بازار مهم است.

هنگامی‌که دامیننس بیت کوین افزایش پیدا می‌کند، یعنی ارزش سهام بیت کوین و مقدار تبدیل ارز به بیت کوین بالا رفته است و هرچقدر که دامیننس بیت کوین کاهش پیدا کند، یعنی بیت کوین در حال تبدیل‌شدن به ارزهای دیگر است. با فزایش دامیننس بیت کوین، دامیننس تتر کاهش می‌باید و با کاهش دامیننس بیت کوین، دامیننس تتر افزایش پیدا می‌کند.

ارتباط دامیننس تتر و بیت کوین چیست
دامیننس تتر چیست

ذکر این نکته هم ضروری است که درواقع برای ارتباط این دو شاخص، بایدی وجود ندارد و امکان دارد میزان پولی که از بازار بیت کوین خارج می‌شود باعث کاهش دامیننس بیت کوین می‌شود، تغییر خیلی زیادی در دامیننس تتر نداشته باشد و لزوماً ارتباط این دو ارز به یکدیگر بر ارتباطی که گفتیم نیست. برعکس این ارتباط هم می‌تواند در بازار اتفاق بیفتد ولی با افزایش و کاهش این دو شاخص کاربران فکر می‌کنند که رشد این دو در حال کاهش یا افزایش است.

تتر درواقع یکی از مهم‌ترین استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد و افزایش و کاهش آن برای ارزهای دیجیتال بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که گفتیم میزان تقاضا برای تتر سبب می‌شود که دامیننس تتر افزایش یابد و تبدیل تتر به ارزهای دیگر هم سبب می‌شود که دامیننس تتر کاهش پیدا کند. البته بازهم این نکته را یادآوری می‌کنیم که لزوماً ارتباط دامیننس تتر و دامیننس بیت کوین باهم وابسته نیست و این ارتباط کاهشی و افزایشی فقط در برخی مواقع است.

دامیننس تتر یک دید نسبتاً خوبی به تریدرها برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال مخصوصاً خود تتر و بیت کوین می‌دهد. با مراجعه به سایت تریدینگ ویو می‌توانید این شاخص را مشاهده کنید.

اکنون متوجه شدید که دامیننس تتر چیست و به‌طور کامل دریافتید که چه اهمیتی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. با ورود به سایت تریدینگ ویو می‌توانید دامیننس تتر را مشاهده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا