اخبار رمز ارز

معاملات XRP با بازگشت 0.60 دلاری چشم سرمایه گذاران 760 میلیون دلار کاهش یافت

قیمت ریپل در 22 فوریه 8 درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح هفتگی 0.53 دلار رسید، اما کاهش فشار فروش در میان معامله گران، نشانه ای از قصد گسترده برای توقف در مرحله بازگشت است.

قیمت Ripple (XRP) در 15 فوریه به اوج 0.58 دلار در فوریه 2024 رسید که بر روی بادهای مخالف صعودی که در بخش کریپتو لایه-1 پخش شده بود، افزایش یافت.

از آنجایی که قیمت XRP در این هفته به زیر 0.55 دلار کاهش یافت، سرمایه گذاران به طور فزاینده ای از فروش خودداری کردند تا اینکه وارد یک فروش در مقیاس بزرگ شوند.

گاوهای XRP از فروش در میان 8% اصلاح خودداری می کنند

قیمت XRP به دیگر سکه‌های لایه 1 با رتبه برتر در خط مقدم رالی بازار کریپتو در هفته گذشته پیوست. افزایش تقاضا و احساسات مثبت پیرامون آلتکوین های لایه 1 و ورود به موقع 120 میلیون دلار از نهنگ های کریپتو، محرک های اصلی رالی بودند.

در حالی که قیمت XRP از سکه های لایه 1 رقیب مانند Avalanche (AVAX)، Solana (SOL) و Ethereum (ETH) عقب مانده بود، که همگی سودهای دو رقمی داشتند، افزایش 7.4 درصدی XRP برای رسیدن به اوج ماهانه جدید کافی بود. 0.58 دلار در 15 فوریه.

پس از تلاش وقیحانه دیگری برای تغییر قلمرو 0.58 دلار در 19 فوریه، قیمت XRP در زمان انتشار در 22 فوریه وارد یک عقب نشینی شدید 8 درصدی شد و به پایین ترین سطح محلی 0.53 دلار رسید. روند داده های زنجیره ای نشان می دهد که اکثر دارندگان فعلی XRP روند صعودی خود را حفظ کرده اند. چشم انداز در میان روند نزولی قیمت

نمودار Santiment نشان می دهد که حجم معاملات XRP در اوج رالی هفته گذشته در 15 فوریه به 1.1 میلیارد دلار افزایش یافت. با شروع کاهش قیمت ها، معامله گران XRP به طور فزاینده ای فعالیت معاملاتی خود را کاهش داده اند.

تجزیه و تحلیل قیمت XRP: آیا این سیگنال 760 میلیون دلاری می تواند جریان را تغییر دهد؟  - 1
حجم معاملات روزانه ریپل (XRP) در مقابل قیمت | منبع: Santiment

نمودار بالا نشان می دهد که حجم معاملات XRP نسبت به اوج هفته گذشته 760 میلیون دلار کاهش یافته است. در زمان نگارش این مقاله در 22 فوریه، تنها 357.9 میلیون دلار معاملات در 24 ساعت گذشته ثبت شد.

حجم معاملات XRP بین 15 فوریه و 22 فوریه 73.2% کاهش یافت. با این حال، قیمت XRP در آن دوره تنها 8% کاهش یافت.

وقتی حجم معاملات در مقایسه با سرعت کاهش قیمت سریع‌تر کاهش می‌یابد، سرمایه‌گذاران باهوش آن را نشانه‌ای از اعتماد زیربنایی قوی می‌دانند. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند عقب‌نشینی فعلی به سرعت به مرحله بازگشت تبدیل شود.

علاوه بر این، عوامل اساسی کلیدی، مانند رشد کلی ارزش بازار آلتکوین در این هفته، با معاملات BTC و ETH هر دو در اوج های تاریخی، چشم انداز خوش بینانه را برای بازگشت قریب الوقوع قیمت XRP تقویت می کند.

پیش بینی قیمت XRP: گاوها به شدت از 0.50 دلار دفاع می کنند

کاهش فشار فروش که در این هفته در بازارها مشاهده شد، XRP را در موقعیت اصلی قرار می دهد تا از نزول بیشتر به زیر 0.50 دلار جلوگیری کند. با این حال، اندیکاتور باند بولینگر بالایی نشان می دهد که در صورت بازگشت زودهنگام، گاوها با مقاومت اولیه در اوج قبلی، حدود 0.58 دلار مواجه می شوند.

اگر سناریوی صعودی مطابق پیش‌بینی باشد، قیمت XRP می‌تواند به 0.60 دلار سقوط کند.

پیش‌بینی قیمت ریپل (XRP)، 22 فوریه 2024
پیش بینی قیمت ریپل (XRP)، 22 فوریه 2024 | منبع: TradingView

در مقابل، خرس‌ها می‌توانند این پیش‌بینی خوش‌بینانه قیمت را باطل کنند، در صورتی که مجبور به عقب‌گردی به زیر منطقه بحرانی 0.50 دلار شوند. همانطور که توسط اندیکاتور باند پایین بولینگر نشان داده شده است، دیوار خرید در 0.49 دلار می تواند حمایت قابل توجهی را در کوتاه مدت ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا