اخبار رمز ارز

گروه کلاهبرداری بلاک چین دوباره حمله کرد و طرح جدیدی را در شبکه بلاست راه اندازی کرد

گروهی که به‌خاطر فعالیت‌های کلاهبرداری بلاک چین در گذشته شناخته می‌شود، طبق گزارش‌ها، طرح جدیدی را در Blast راه‌اندازی کرده است.

به گفته ZachXBT، یک کارآگاه زنجیره ای، این گروه تقریباً یک میلیون دلار از پول های شسته شده را به پایگاه انتقال داده است تا به کلاهبرداری جدید خود دامن بزند.

این گروه ناشناس در ابتدا وجوه را از یک آدرس اتریوم (ETH) مرتبط با کلاهبرداری‌های قبلی منتقل کرد، که در نهایت از آنجا به آدرس دیگری در شبکه Polygon راه یافتند.

سپس کلاهبرداران ادعا شده دارایی‌ها را به اتر پیچیده (wETH) تبدیل کرده و با استفاده از سرویس‌های پل‌سازی مانند Orbiter و Bungee، آن‌ها را از طریق شبکه‌های زنجیره بلوکی متعدد منتقل کردند.

استراتژی آنها آنها را به شبکه Blast هدایت کرد، جایی که ظاهراً آدرسی را که احتمالاً به Leaper Finance تعلق داشت، یک پروتکل وام دهی غیرمتمرکز بیش از حد وثیقه، تأمین مالی کردند.

ZachXBT این نقل و انتقالات را به عنوان یک افزایش ناگهانی نقدینگی با هدف جذب افراد ناآگاه توصیف می کند.

همزمان، محقق بلاک چین که به دلیل کشف کلاهبرداری‌های مختلف در دنیای رمزارز شناخته می‌شود، اشاره کرد که همین افراد احتمالاً پشت پروژه دیگری به نام ZebraLending هستند که ارزش کل قفل شده فعلی (TVL) آن حدود 311000 دلار است.

ZachXBT ادعا می کند که این گروه سابقه راه اندازی پروژه هایی را دارد که TVL قابل توجهی را جذب می کند تا بعداً با بودجه ناپدید شود. به گفته محقق، کلاهبرداران اغلب اسناد و مدارک شناسایی مشتری (KYC) را جعل می‌کنند و با شرکت‌های حسابرسی امنیتی مشکوک همکاری می‌کنند تا مشروع به نظر برسند.

تاریخچه کلاهبرداری

این گروه پلتفرم‌های دیگری از جمله Avalanche (AVAX)، Ethereum، Arbitrum (ARB) و Solana (SOL) را هدف قرار داده است تا سازگاری و حضور گسترده خود را در بلاک چین نشان دهد.

به گفته ZachXBT، کلاهبرداران معمولاً پروژه‌های هانی‌پات خود را قبل از اجرای یک قالیچه و جبران سرمایه‌های سرمایه‌گذاران به ارزش‌های هفت رقمی می‌رسانند. کارآگاه بلاک چین به پروژه های گذشته، از جمله Solfire Finance در Solana، Lendora Protocol در Scroll و Magnate Finance on Base، به عنوان کارهای دستی گذشته این گروه اشاره کرد.

در حادثه Magnate Finance، طبق گزارش ها، این گروه بیش از 6.5 میلیون دلار ساعت پس از اینکه ZachXBT، همراه با سایر کارشناسان امنیتی، در مورد پروژه هشدار دادند، سرقت کردند. در کلاهبرداری Solfire، آنها با تقریباً 3 میلیون دلار درآمد کسب کردند.

Blast، یک شبکه لایه 2 (L2) که توسط بنیانگذار Blur Tieshun Roquerre معرفی شده است، اخیراً توسط چندین کلاهبرداری، سوء استفاده و قالیبافی مورد حمله قرار گرفته است. در ماه فوریه، پروژه‌ای روی پلتفرم، RiskOnBlast، دچار آسیب دیدگی شد و در نتیجه حدود 500 ETH از دست رفت.

در ماه مارس، Super Sushi Samurai، یک بازی بلاک چین بومی این شبکه، درست قبل از راه‌اندازی بازی‌اش، دچار یک سوء استفاده توکن شد. این تیم بهره برداری 4.6 میلیون دلاری را به دلیل یک اشکال قرارداد هوشمند تأیید کرد که توسط شرکت امنیتی زنجیره ای CertiK تأیید شده است.

به گفته تیم Super Sushi، بهره‌بردار قرارداد هوشمند بازی را دستکاری کرده تا موجودی توکن‌ها را دو برابر کرده و به صورت انبوه در استخر نقدینگی خود بفروشد.

در همان ماه، یکی دیگر از بازی‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر Blast، Munchables، 62 میلیون دلار مورد سوء استفاده قرار گرفت. Munchables نقض را تصدیق کرد و تلاش هایی را برای ردیابی اقدامات استثمارگر و توقف معاملات اعلام کرد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا