اخبار رمز ارز

با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک ، دوج کوین 9 درصد افزایش یافت

ایلان ماسک یکی از تاثیر گذارترین شخصیت های جهان کریپتو و کسی که رفتارش همواره روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذار است 9.2 درصد از سهام شرکت توییتر را خرید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار اسپیس ایکس و  تسلا، 9.2 درصد از سهام شرکت توییتر را خرید.

طبق یک پرونده SEC، ایلان ماسک 73,486,938 سهم از سهام توئیتر را خریداری کرده است. با معامله TWTR در 39.31 دلار در پایان روز جمعه، کل این خرید به بیش از 2.8 میلیارد دلار رسید.

همچنین این باعث شد تا قیمت سهام توییتر، قبل از باز شدن بازارها بیش از 26 درصد افزایش یابد.

این اقدام ایلان ماسک روی قیمت دوج کوین هم تاثیرگذار بود و در 24 ساعت گذشته، Dogecoin تقریباً 9٪ افزایش یافته است و در حال حاضر 0.153 دلار است.

ماسک، سهام توییتر را پس از یک نظرسنجی که درباره پایبندی یا عدم پایبندی توییتر به آزادی بیان انجام داد، خرید.

«آزادی بیان برای یک دموکراسی کارآمد ضروری است. آیا معتقدید توییتر به شدت به این اصل پایبند است؟»

بیش از 2 میلیون کاربر توییتر پاسخ دادند و 70 درصد از آنها معتقد بودند توییتر به اصل آزادی بیان پایبند نیست.

خرید سهام توییتر توسط مدیرعامل تسلا در حالی صورت می گیرد که پلت فرم رسانه های اجتماعی در حال بررسی احتمالات تمرکززدایی هستند.

در نوامبر سال گذشته، توییتر یک تیم جدید و اختصاصی رمزارز را معرفی کرد که مسئولیت اصلی آن بررسی احتمالات در فضای برنامه های غیرمتمرکز (dapps) است.Twitter Crypto توسط تس رینارسون هدایت می‌شود، که توییتر در آن زمان گفت که وظیفه تنظیم «استراتژی برای آینده ارزهای دیجیتال در توییتر را بر عهده داشت.

همچنین بخوانید:   میم کوین ها از آغاز سال 2022 تا کنون چگونه عمل کرده اند؟

این تیم همچنین وظیفه دارد راه‌هایی را برای ادغام فناوری‌های غیرمتمرکز در زیرساخت توییتر بررسی کند.علاقه مندان به کریپتو نیز خواستار حرکت به سمت پلتفرم های رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز شده اند.

در نوامبر 2021، راج گوکال، یکی از بنیانگذاران سولانا، گفت که باید ” رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز شوند”، زیرا او یک ابتکار 100 میلیون دلاری برای فناوری رسانه های اجتماعی Web3 در کنار الکسیس اوهانیان، بنیانگذار Reddit ارائه داده است.

در دسامبر سال گذشته، یک آزمایش فکری توسط Orange Paper نشان داد که اگر پیدایش بیت‌کوین قبل از پیدایش توییتر بود، فناوری که زیربنای ارزهای دیجیتال پرچم‌دار است، باعث می‌شد که تکامل توییتر در مسیری غیرمتمرکز قرار گیرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا