آلت کوین

ارز لونا چیست (پیش بینی قیمت لونا)

ارز لونا LUNA توکن بومی بلاکیچین ترا Terra است. پلتفرم ترا با قراردادهای هوشمند روش پرداختی کاملی را توسعه داده است که بیزینس هایی در سراسر جهان سیستم دریافت و پرداخت خود را می‌توانند بر اساس آن ایجاد نمایند.

رمز ارز لونا توکن بومی این پروژه است که چند سالی است که از عرضه‌ی آن به بازارهای مالی می‌گذرد و ازنظر قیمت هم رشد خوبی داشته است.برای اینکه بفهمیم لونا چیست و پروژه‌ی ترا به‌طور کامل چیست، با ما در ادامه همراه بمانید.

پروژه ترا Terra چیست

بستر ترا روشی را در جهت پرداخت کامل و جامع در بستر بلاک چین توسط قراردادهای هوشمند ایجاد نموده است. در جریان این بستر ابزارهایی برای پرداخت در خدمت کاربران قرارگرفته است که مبادله‌ی ارزهای دیجیتال را بدون اینکه به شکل مستقیم از بلاک چین استفاده کند، امکان‌پذیر کند. این پلتفرم به‌صورت یک درگاه پرداختی است که بسیاری از بیزینس ها و فروشگاه‌هایی که فروش اینترنتی دارند با استفاده از ارزهای دیجیتال و ارائه‌ی امکاناتی برای آنان فراهم می‌کند.

مؤسسان و مدیران پروژه ترا با بسیاری از فعالان و کاربران بازارهای مالی و رمز ارزها همکاری کرده‌اند و در سال 2018 به شکل رسمی شبکه‌ی ترا عرضه و رونمایی شد. توکن لونا که توکن بومی این پروژه می‌باشد هم توسط این پروژه رونمایی شده و بسیاری از صرافی‌ها نیز از آن حمایت کردند. این ارز با رشد خوبی مواجه شد. برای بررسی ارز لونا و اینکه بدانیم لونا چیست ما را همراهی کنید.

ارز لونا چیست
ارز لونا چیست

ارز لونا چیست

پس از دلار ترا که اولین توکن بومی پروتکل ترا بود، رمز ارز لونا توسط پروژه لونا به بازار عرضه شد. این توکن برای ایجاد ثبات در بستر ترا ایجاد شد. درواقع کاربرانی که ارز لونا LUNA خریداری می‌کنند و نگهداری می‌کنند،

از تراکنش‌هایی که در بلاک چین ترا انجام می‌شود، سهمی را دریافت می‌کنند و حدود نیم صدم درصد از سود حاصل از تراکنش‌ها را که در بلاک چین ترا ایجاد می‌شود میان سرمایه‌گذاران ارز لونا تقسیم می‌شود. طبق گفته‌ی توسعه‌دهندگان ترا، با توسعه‌یافتن بستر ترا، این میزان 0.5 درصدی افزایش خواهد یافت.

حاکمیت در پروژه ترا به شکل غیرمتمرکز است؛ یعنی اعضای بستر این پروژه بر اساس مقدار ارز دیجیتال لونا LUNA یا ترا Terra که در دست دارند، در تصمیم‌گیری‌ها می‌توانند حق رأی بگیرند. در برابر گرفتن کارمزد از تراکنش‌های این پروژه، کارمزد هم دریافت می‌شود. بخش زیادی از این کارمزدها در استخرهای ذخیره ترا نگهداری می‌شوند و برای توسعه دادن زیرساخت‌های ترا هزینه می‌شود.

پیشینه پروژه ترا و ارز لونا چیست

پروژه‌ی ترا که ارز بومی آن ترا است در سال ۲۰۱۸ توسط مؤسسانی به نام دنیل شین Daniel Shin و دو نوین Do Kwoin بنیان‌گذاری شد و از اوایل سال 2019 شروع به فعالیت کرد. این پروژه روشی را جهت حرکت زودهنگام بلاک چین و ارزهای رمزنگاری‌شده به‌واسطه‌ی ثبات قیمت‌ها در سر داشت. پیش از پروژه ترا، دنیل شین مؤسس تیکت مستر Ticket Monster بوده که یک بستری خیلی عظیم برای تجارت جهانی کرده بوده است.

وی از بنیان‌گذاران فست ترک اژیا Fast Track Asia نیز بوده که با افرادی برای توسعه‌ی برخی شرکت‌ها کار می‌کرده است و دو نوین هم پیش‌ازاین پروژه مدیرعامل انیفای Anify نیز بوده و مهندس نرم‌افزار در اپل نیز بوده است.

ارز لونا چیست
ارز لونا چیست

هدف پروژه ترا

پروژه ترا و ارز دیجیتال لونا جهت کم شدن تمرکز در بازار کرپیتو طراحی و توسعه داده‌شده‌اند. برخلاف پلتفرم های سنتی بلاک چین، این بستر باهدف کاهش رقابت و ثبات در بازار با کمک استیبل کوین ها دارد. اگر این پروژه به موفقیت برسد محدویت های فنی حذف می‌شود و زیرساخت‌های سنتی بلاک چین تغییر پیدا می‌کند و بسترهای مالی آزادی به وجود می‌آیند. مهم‌ترین هدف ارز لونا، ثابت ماندن قیمت و ارزش استیبل کوین‌های ترا است و میزان بهره‌برداری این بستر را مشخص خواهد کرد.

کیف پول‌هایی که از ارز لونا در آن‌ها نگهداری می‌شوند، کدامند

  • کیف پول لجر Ledger: این کیف پول در نوع لجر نانو ایکس و لجر نانو اس است. کیف پول لجر مناسب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری جهت ذخیره‌سازی ارز لونا است.
  • کیف پول کیپ کی KeepKey: کیف پول سخت‌افزاری کیپ کی، کیف پول امنی برای ذخیره‌سازی ارز لونا است.
  • کیف پول کوینومی Coinomi: کیف پول کوینومی، برای حفظ حریم خصوصی کاربران تلاش می‌کند و از ایمن‌ترین کیف پول‌های موجود در بازارهای ارز دیجیتال است.
  • کیف پول ترا استیشن Terra Station
  • کیف پول مث والت MathWallet
  • کیف پول آکسیس Oxis

صرافی‌هایی که از ارز لونا را پشتیبانی می‌کنند، کدامند

صرافی‌های زیادی برای معامله ارز لونا وجود دارد که بخشی از آن‌ها را به شما می‌گوییم:

  • صرافی بایننس Binance
  • صرافی گلوبال هبی Huobi Global
  • صرافی اف تی ایکس FTX
  • صرافی کوکوین KuCoin
  • صرافی گیت Io
  • صرافی آپ بیت Upbit
  • صرافی اوکی اکیچنج OKEx
  • صرافی کوین اکس CoinEx
ارز لونا چیست
ارز لونا چیست

آینده ارز لونا چگونه است

طبق گفته‌های توسعه‌دهندگان تیم ترا با صرافی بیترکس گلوبال Bittrex Global همکاری می‌کنند و ارتباطی بین زنجیره‌ای به وجود آورند و ارتباط شبکه‌های اتریوم و سولانا Solana اولین مقصود آن‌ها می‌باشد. با توجه به اینکه استیبل کوین ها متقاضی زیاد دارند و کاربرد آن‌ها بیشتر شده است، این اقدام صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه پروژه لونا وسعت زیادی پیدا می‌کند، پروژه‌های خیلی بیشتری جذب آن خواهند شد و همین امر موجب بالا رفتن قیمت ارز لونا می‌شود. در آینده می‌توانیم رشد گسترده Terra ترا را در کره جنوبی ببینیم و ممکن است این پروژه به اولین رتبه‌ی بهترین بسترهای بلاک چین برسد.

به‌طورکلی سایت‌های ترید ارزهای دیجیتال هم برای این رمز ارز و همچنین پروژه ترا آینده‌ی خوبی را می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند. ولی به شما توصیه می‌کنیم که قبل از سرمایه‌گذاری در این رمز ارز با توجه به روند کاهشی بازار کریپتو در هنگام نگارش این مقاله، بسیار خوب مطالعه کنید و با مشاوران حوزه ارز و بازارهای مالی مشورت کنید.

حالا که دریافتید لونا چیست و پروژه ترا و اهداف آن را بررسی کردیم، می‌توانید برای خرید این رمز ارز با توجه به موارد بالا اقدام نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا