اخبار رمز ارز

یکی از بنیانگذاران صندوق سوروس می گوید بیت کوین یک تهدید دولتی نیست

[ad_1]

به گفته جیم راجرز، سرمایه گذار مشهور و بنیانگذار مدیریت صندوق سوروس، بیت کوین (BTC) تهدیدی برای دولت ها نیست.

در مصاحبه ای با کیتکو نیوز در 31 ژانویه، راجرز توضیح داد که بیت کوین را به عنوان یک وسیله تجاری می بیند و تاکید کرد که از نظر جایگزینی ارزهای ثابت یا مناقصه قانونی، تهدیدی برای دولت ها ایجاد نمی کند.

راجرز که در دهه 1990 شاخص کالای بین‌المللی راجرز را طراحی کرد، یک شاخص گسترده از معاملات آتی کالا، معتقد است که ارز دیجیتال تهدیدی برای دولت‌ها نیست. اگر اینطور بود، دولت ها احتمالاً اقدام می کردند.

به طور همزمان، او نفوذ جهانی بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی کم اهمیت جلوه داد و به پذیرش السالوادور به عنوان یک نمونه محدود اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد که پیش‌بینی نمی‌کند که ارزهای دیجیتال به‌عنوان پول به طور گسترده پذیرفته شوند، زیرا دولت‌ها در برابر چنین رقابتی مقاومت می‌کنند.

وی ضمن اذعان به پذیرش فزاینده بیت کوین (BTC)، نسبت به مشروعیت آن به عنوان یک ارز در همه جا ابراز تردید کرد، به جز شاید در السالوادور که تنها شش میلیون جمعیت دارد. او به این نتیجه رسید که بعید است که این به تنهایی تأثیر جهانی دگرگون کننده داشته باشد.

نگرانی در مورد نظارت CBDC

با نگاه به آینده، راجرز پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، به ویژه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط دولت های مختلف در سطح جهان را پیش بینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: “من کاملاً انتظار دارم که در نهایت ارزها روی رایانه قرار گیرند، بسیار کارآمدتر، ارزان تر، و برای بسیاری از مردم و دولت ها بهتر است.”

با این حال، سرمایه گذار نگرانی های خود را در مورد افزایش پتانسیل نظارت مرتبط با CBDC ها ابراز کرد و تأکید کرد که دولت ها به فعالیت های مالی افراد دسترسی دقیق خواهند داشت.

این نگرانی‌ها با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ، همزمان است، که اخیراً متعهد شد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 از CBDC‌ها حمایت نکند و به نگرانی‌هایی درباره تأثیر آن بر آزادی‌های شخصی اشاره کرد.

وی همچنین بر تعهد خود به حفاظت از متمم دوم تاکید کرد و با اشاره به نگرانی‌ها در مورد مصالحه‌های مالی احتمالی، مخالفت خود را با ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی اعلام کرد. او قول داد که از جان بیگناهان محافظت کند و آزادی بیان را در این زمینه بازگرداند.

در همین حال، قانون ایالتی ضد نظارت CBDC توسط کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد که نشان دهنده حرکتی علیه ارز پیشنهادی است.

قانون ایالتی ضد نظارت CBDC

در 20 سپتامبر، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا قانون ایالتی ضد نظارت CBDC را تصویب کرد.

این لایحه که توسط اکثریت ویپ تام ایمر ارائه شده است، فدرال رزرو را از صدور مستقیم یا غیرمستقیم CBDC برای افراد منع می کند و وزیر خزانه داری را از هدایت هیئت مدیره فدرال رزرو برای صدور CBDC بدون مجوز صریح از کنگره منع می کند.

هدف این قانون محافظت از نوآوری و توسعه هر گونه پول نقد دیجیتالی در آینده است. این لایحه از حمایت 60 عضو کنگره و گروه های مختلف از Independent Heritage Action و Blockchain Association برخوردار است.

این قانون گام مهمی در جهت تصویب این قانون از طریق کنگره است. با این حال، هیچ لایحه همراه سنا برای این قانون وجود ندارد. این اقدام به عنوان یک تحول مهم در بحث جاری در مورد نقش CBDCها در سیستم مالی ایالات متحده و تأثیر بالقوه بر حفظ حریم خصوصی و نظارت تلقی می شود.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا