اخبار رمز ارز

کابینه ژاپن دارایی های رمزنگاری شده را برای سرمایه گذاری توسط شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر تأیید می کند

کابینه ژاپن گنجاندن ارزهای رمزپایه را در میان دارایی‌هایی که شرکت‌های مشارکت محدود سرمایه‌گذاری محلی (LP) می‌توانند خریداری یا نگهداری کنند، تصویب کرده است.

در اقدامی که توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت در 16 فوریه اعلام شد، VCهایی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعال هستند اکنون وضوح نظارتی بیشتری دارند. این تغییر با هدف تقویت محیط سرمایه گذاری استراتژیک و ارائه پشتیبانی بیشتر از استارت آپ های محلی و شرکت های متوسط ​​انجام می شود.

اصلاحیه قانون تقویت رقابت‌پذیری صنعتی به عنوان یک تغییر عمده در سیاست این کشور است که به طور مستقیم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اجازه می‌دهد در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که منحصراً ارزهای دیجیتال منتشر می‌کنند.

هیرو کونیمیتسو، بنیانگذار و مدیرعامل Gumi Inc.، یک شرکت ژاپنی توسعه بازی با صندوق سرمایه گذاری بلاک چین، gumi Cryptos Capital، اهمیت این توسعه را برجسته کرد.

وی خاطرنشان کرد که تا کنون، پروژه‌های ارزهای دیجیتال ژاپنی مجبور بودند از سرمایه‌های خارجی سرمایه‌گذاری کنند، فرآیندی که با موانعی همراه بود. انتظار می‌رود که توانایی سرمایه‌گذاران خطرپذیر ژاپنی برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو، فرصت‌های قابل توجهی را برای صحنه در حال رشد استارت‌آپ web3 در ژاپن ایجاد کند.

این حرکت بخشی از سیاست “سرمایه داری جدید” نخست وزیر فومیو کیشیدا است که بر اساس آن ژاپن فعالانه برای پرورش صنعت وب 3 خود تلاش کرده است. این اقدام پس از تصویب کابینه در دسامبر مبنی بر تجدید نظر در رژیم مالیاتی صورت گرفت. این تجدید نظر می تواند شرکت ها را از پرداخت مالیات بر سودهای تحقق نیافته از ارزهای دیجیتال معاف کند.

در همین حال، بازنگری در قانون افزایش رقابت‌پذیری صنعتی قبلاً با هدف ایجاد مشاغل جدید و تشویق سرمایه‌گذاری در این صنعت تصویب شده بود. این با استراتژی گسترده‌تر ژاپن برای تقویت محرک‌های اقتصادی این کشور، با تمرکز بر حمایت از شرکت‌های متوسط ​​و استارت‌آپ‌ها، هماهنگ است.

این تغییر قانونی، که اکنون در انتظار بررسی در بدنه قانونگذاری است، می تواند به طور قابل توجهی بر نحوه عملکرد سرمایه گذاری خطرپذیر در حوزه وب 3 در ژاپن تأثیر بگذارد و به طور بالقوه سابقه ای را برای سایر کشورها ایجاد کند.

علاوه بر این، زمان‌بندی این تصمیم به‌ویژه قابل توجه است، زیرا اندکی پس از آن صورت گرفت که تنظیم‌کننده ارشد مالی ژاپن، آژانس خدمات مالی (FSA)، اقداماتی را برای محافظت از کاربران در برابر نقل‌قول‌های غیرقانونی، از جمله موارد مربوط به ارزهای دیجیتال، پیشنهاد کرد.

بر این اساس، آژانس خدمات مالی (FSA) و آژانس پلیس ملی (NPA) از بانک‌ها می‌خواهند اقدامات حفاظت از کاربران را تقویت کنند. برای تحقق این امر، هر دو آژانس در حال اجرای طیف وسیعی از ابتکارات هستند که یکی از آنها بانک ها را موظف می کند نظارت خود را از تراکنش های مشکوک به سمت ارائه دهندگان صرافی ارزهای دیجیتال تشدید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا