اخبار رمز ارز

پیش بینی نوسان قیمت بیت کوین با ورود اولین ETF

بحث پیرامون موضوع ارز های رمزنگاری شده در چند روز گذشته عمدتا راجع به راه اندازی ETF بیت کوین در ایالات متحده بوده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سالها تمایلی به تأیید چنین محصولی نداشت ، در حالی که سایر کشورها ، مانند کانادا و برزیل ، اوایل امسال این کار را انجام دادند.

فشار بر SEC در حال افزایش یافته بود و انتصاب گری جنسلر ، که قبلاً تجربه کار با بلاک چین را داشت ، گامی امیدوارکننده در جهت تایید ETF  بود.

اعضای جامعه و استراتژیست ها شروع به پیش بینی های خوش بینانه کرده بودند که ETF بیت کوین می تواند تا پایان سال 2021 نوری امیدوار کننده ببینند.

و اکنون ، تنها چند ساعت پس از اولین ETF  بیت کوین معاملا آتی در ایالات متحده ، به بررسی ارزش پیامدهای احتمالی این دارایی در کل صنعت می پردازیم.

فروش خبر لحظه ای

بیایید با بررسی اصطلاح “شایعه بخر ، خبر را بفروش” شروع کنیم. این یک استراتژی محبوب در میان معامله گران است که تمایل دارند هنگامی که جو عمومی در انتظار یک رویداد مهم خاص در آینده هست خرید کنند  و در زمان اتقا رویداد ، بفروشند. هدف آنها این است که از هیجان های روزافزون استفاده کنند و قبلاز وقوع رویداد شرکت کنندگان را به فعالیت وادار کنند.

قیمت بیت کوین از زمان گزارشات هفته آینده در ETF در ایالات متحده در حال افزایش است. این ارز رمزنگاری شده برای اولین بار پس از ماه آپریل به بالای 60 هزار دلار رسید و در حال حاضرتنها حدود5 درصد با ثبت یک رکورد جدید تاریخی اش فاصله دارد.

برخی از کارشناسان این لحظه را به عنوان بالاترین سطح برای کل بازار ارزهای رمزنگاری شده می دانند. جیم کرامر ، مجری برنامه Mad Money  شبکه سی ان بی سی، اخیراً گفته است که بخشی از دارایی های دیجیتالی خود را فروخته است زیرا پیش بینی می کند که پس از فعال شدن ETF قیمت ها برگردند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که آیا بیت کوین در آن زمان به سمت پایین حرکت کند یا خیر. با این حال ، معامله گران در نتیجه به بازار آمدن چنین محصول مهمی که طولانی مدت در انتظارش بودند ،باید مراقب روزهای معاملاتی آینده با نوسانات بالقوه باشند .

سایه قراردادهای آتی  CME

در اوج عملکرد بازار گاوی قبلی در اواخر سال 2017 ، جامعه رمزنگاری با راه اندازی قراردادهای آتی BTC در دو بورس بزرگ CBOE Global Markets و Chicago Mercantile Exchange (CME) ، شاهد پیشرفت قابل توجه دیگری در مسیر بیت کوین به سمت مشروعیت بود.

در حالی که CBOE عمر نسبتاً کوتاهی داشت ، CME منجر به تغییرات اتفاق افتاده در بازار شد. بیت کوین درآن زمان با ارزش 20000 دلار تازه از بالاترین سطح خود خارج شده بود اما در سال بعد بیش از 80 درصد ارزش خود را از دست داد. بعدها تحلیلگران متعددی علت آن را دستکاری در بازارهای آتی، به ویژه توسط CME دانستند.

اکنون ، چهار سال بعد ، این ارز دیجیتال در آستانه مهمترین رویداد پذیرش خود قرار دارد – ETF بیت کوین در ایالات متحده – و برخی می ترسند که بازار خرسی  سال 2018 دوباره تکرار شود.

هرچند  اکنون این سناریو بعید به نظر می رسد. چشم انداز بیت کوین به طور قابل توجهی متفاوت است زیرا این دارایی در چهار سال گذشته پیشرفت زیادی کرده است. شاهد بیشماری تغییر در لحظات حساس بوده است به طوری که مخالفان آن صاحبان آن شده اند. همچنین شاهد ورود موسسات بزرگ و شرکت های غول پیکر به حوزه این ارز بوده ایم که میلیاردها دلار بیت کوین در ترازنامه خود نگه داشتند. علاوه بر این ، این حجم از افزایش قیمت و تمایل به خرید نشانه ای از خستگی در این روند نشان نداده است ، برعکس اتفاقی که سال 2017 با راه اندازی قراردادهای آتی CME افتاد.

ارز رمزنگاری شده اصلی نیز به دارایی تریلیون دلاری با ارزش بازار بزرگتر از شرکت های بزرگ مانند تسلا و فیس بوک تبدیل شده است.

مشروعیت و تقاضای بالاتر

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا قیمت بیت کوین پس از فعال شدن ETF در کوتاه مدت به سمت پایین حرکت می کند یا خیر ، یک چیز مسلم است-چنین محصولی به افزایش مشروعیت ارز رمزنگاری شده در بین سرمایه گذاران قدیمی و سنتی کمک می کند.

ما در گذشته شنیده بودیم که چگونه برخی اسامی برجسته که محصولاتی امن تر مانند اوراق بهادار یا طلا را برای تخصیص بودجه اختصاص می دهند اما با بیت کوین به دلیل عدم اطمینان قانونی مخالفت می کنند. این امر هنگامی که بیت کوین از بزرگترین تنظیم کننده قوانین اوراق بهادار در بزرگترین اقتصاد جهان چراغ سبز دریافت می کند ،دیگر نباید چنین باشد.

تأیید ETF بیت کوین ، حتی اگر تاثیرات اصلی آن در آینده  مشخص شود نه در حال حاضر ، از لحاظ تئوری ، باید ارز دیجیتال را به گزینه ای مشروع برای سرمایه گذاری برای بسیاری از افرادی که تا کنون از بازار دورایستاده بودند ، تبدیل  کند.

شاید داگلاس یونز-رئیس محصولات قابل معامله در بورس نیویورک (جایی که انتظار می رود ETF بیت کوین ProShares در آن فعال شود)-وضعیت را به بهترین نحو توضیح دهد. وی گفت: “این یک مرحله هیجان انگیز است اما آخرین مرحله هیجان انگیز نیست.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا