اخبار رمز ارز

هش ریت استخراج بیت کوین دوباره رکورد جدیدی را ثبت کرد

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهند که هش ریت استخراج بیت‌کوین بالاترین رکورد جدید را ثبت کرده که می تواند نشانه ای بر‌ روند صعودی احتمالی قیمت بیت کوین باشد.

همانطور که یک تحلیلگر در پست CryptoQuant اشاره کرد، هش ریت استخراج روزانه بیت کوین اکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

هش ریت ماینینگ شاخصی است که کل توان محاسباتی موجود در شبکه بلاک چین بیت کوین را اندازه گیری می کند.

مقدار این معیار ممکن است مستقیماً بر عملکرد زنجیره تأثیر بگذارد. هنگامی که شاخص مقادیر بالاتری داشته باشد، شبکه سریعتر عمل می کند. همچنین، چنین مقادیری می‌تواند به این معنا باشد که ماینرهای زیادی به بلاک چین متصل هستند که می‌تواند منجر به تمرکززدایی بهتر بیت کوین شود.

درجه بالاتر عدم تمرکز به این معنی است که امنیت شبکه بیت کوین افزایش می یابد و احتمال حملات مخرب کمتر می شود.

از سوی دیگر، زمانی که هش ریت مقادیر پایینی را دارد، شبکه ممکن است ضعیف عمل کند و امنیت نیز ممکن است پایین تر باشد.

در نموداری که روند مقدار این شاخص بیت کوین را در سال گذشته نشان می دهد، به نظر می رسد که این شاخص از مدتی قبل روند صعودی داشته است .

نمودار نشان می دهد که هش ریت روزانه بیت کوین تنها چند روز پیش به یک رکورد جدید رسیده است.

آخرین رکورد تاریخی در آوریل به دست آمد، اما به دلیل توقف استخراج بیت کوین توسط چین، هش ریت جهانی در ماه ژوئن کاهش یافت. با این حال، از آن زمان، این اندیکاتور در یک روند صعودی ثابت بوده است.

معمولاً مقادیر هش ریت بالا در بازار بیت کوین صعودی در نظر گرفته می شود زیرا چنین مقادیری نشان می دهد که استخراج در شبکه بیت کوین در حال حاضر کاملاً سودآور است زیرا ماینرهای بیشتری به زنجیره جذب می شوند و در نتیجه هش ریت افزایش می یابد.

بنابراین، شاخص زنجیره‌ای که در حال حاضر یک رکورد جدید را نشان می دهد، می‌تواند برای قیمت ارز دیجیتال صعودی باشد.

 

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 47.3 هزار دلار شناور است که در هفت روز گذشته 7 درصد کاهش داشته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال 16 درصد کاهش یافته است.

بیت‌کوین بارقه‌ای از امید را به سرمایه‌گذاران بخشید، زیرا چند روز پیش این کریپتو دوباره از مرز 52 هزار دلار عبور کرد، اما به نظر می‌رسد که یک بار دیگر به حالت تثبیت سقوط کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا