اخبار رمز ارز

پدرخوانده دیفای آندره کرونژ از پروژه‌های مرتبط کناره‌گیری می‌کند

این توسعه‌دهنده برجسته و بنیان‌گذار پروژه‌های بزرگ، پس از راه‌اندازی پروژه ناتمام Solidly، از هرگونه حضور در فضای کریپتو و دیفای کناره‌گیری کرده است.

آندره کرونژ، معمار DeFi، مشاور فنی بنیاد Fantom و بنیانگذار Yearn Finance، پس از غیرفعال کردن حساب توییتر خود، فضای غیرمتمرکز مالی دیفای را ترک کرد.

همکار قدیمی کرونژ در بنیاد فانتوم، آنتون نل، در توییتی در تاریخ 6 مارس اظهار داشت که هم او و هم کرونژ به طور کامل فضای کریپتو را ترک می‌کنند. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت تقریباً 25 برنامه dApps و سرویس‌هایی که تا به حال روی آن‌ها کار کرده‌اند، ایجاد شده است. Fantom Opera یک راه حل لایه 2 مقیاس پذیری اتریوم است.

من و آندره تصمیم گرفتیم که حضور در فضای دیفای/کریپتو را خاتمه بخشیم.
حدود 25 برنامه و سرویس وجود دارد که در 03 آوریل 2022 پایان می دهیم.
1/3

— آنتون نل (@AntonNellCrypto) 6 مارس 2022

از جمله برنامه‌ها و سرویس‌هایی که تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند می‌توان به yearn.fi، keep3r.network، multichain.xyz chainlist.org، bribe.crv.finance، و solidly.exchange اشاره کرد.

واکنش جامعه نسبت به اعلامیه نل عموماً هم‌دلانه بوده است، زیرا بسیاری می‌دانند که این دو به احتمال زیاد نیاز به یک استراحت ذهنی از سختی‌ها و فشار کارشان داشتند. البته عده‌ای از سرمایه‌گذاران ناراضی انتقادات سختی به آن‌ها داشتند.

مایکل کنگ، مدیرعامل فانتوم، عواقب کناره‌گیری کرونژ و نل را توضیح داد. اگرچه کرونژ در تأسیس بسیاری از پروژه‌ها نقش داشت، کنگ در توییتی در 7 مارس گفت که «توسعه این پروژه‌ها پایان نخواهد یافت. برخی از آن‌ها سال‌هاست که به‌طور مستقل فعالیت می‌کنند.»

توسعه‌دهنده اصلی Yearn Finance، یعنی Banteg هم‌چنین به کاربران و سرمایه‌گذاران اطمینان داد که خروج آندره تأثیر چندانی بر عملکرد روزانه و بازدهی دیفای ندارد.

افرادی که YFI را نابودشده می‌دانند، می‌دانستید که آندره بیش از یک سال است که روی آن کار نکرده است و حتی اگر تازه این پروژه را ترک کرده بود هنوز 50 نفر تمام‌وقت و 140 مشارکت کننده پاره‌وقت برای پشتیبانی از این پروژه وجود دارد.

— banteg (@bantg) 6 مارس 2022

قیمت Yearn (YFI) و Fantom (FTM) بلافاصله پس از توییت نل سقوط کرد. بر اساس CoinGecko، در حال حاضر قیمت YFI حدود 10 درصد کاهش یافته و به 18187 دلار رسیده است در حالی که FTM با 20 درصد کاهش به 1.33 دلار رسیده است.

اگرچه ارزش کل قفل شده (TVL) در Yearn نسبتاً ثابت در 3 میلیارد دلار باقی مانده است، اما این عدد برای Fantom از 3 مارس 40 درصد کاهش یافته و به 7.16 میلیارد دلار رسیده است. طبق گفته DeFiLlama، ارزش کل قفل شده آخرین پروژه کرونژ یعنی Solidly، از 3 مارس 68 درصد کاهش یافته و به 735 میلیون دلار رسیده است.

کرونژ یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های دیفای از زمان ظهور آن در فضای کریپتو بوده است. مشارکت او در صنعت آن‌قدر عمیق بوده است که تحلیلگر بازار The DeFi Edge در توییتر از رفتن او ابراز تاسف کرد و در توییتی در 6 مارس گفت: “Andre Cronje پدرخوانده دیفای است”.

آندره کرونژ پدرخوانده دیفای است. او و شریکش در حال ترک فضای دیفای هستند و چندین پروژه خود را تعطیل خواهند کرد.

راگپول؟
چه اتفاقی افتاد؟

این‌ها افکار من هستند:

— The DeFi Edge (@thedefiedge) 6 مارس 2022

نشانه‌هایی مبنی بر اینکه کرونژ قصد داشت فضا را ترک کند، هفته گذشته زمانی که تمام توییت‌های او از حسابش حذف شد و به دنبال آن حسابش کاملاً غیرفعال‌سازی شد، کاملاً مشخص شد.

عضو اصلی Wonderland (TIME) و Abracadabra.money (MIM) یعنی Dani Sesta برای انجام بازاریابی آخرین پروژه کرونژ یعنی Solidly قرارداد امضا کرده بود.

با این حال، از آنجایی که سستا (Dani Sesta) برای مقابله با بحران در Wonderland مجبور به کناره گیری از Solidly شد، کرونژ اما باید چهره پروژه می‌ماند. استرس ناشی از چنین باری ممکن است خیلی زیاد بوده باشد و DeFi Edge را وادار کرد تا بنویسد:

این یک راگ بود؟ نه. من توسعه‌دهنده‌ای را می‌بینم که برای ساختن یک پروژه آمده بود و برای همه مزخرفات و درامایی که با آن پروژه همراه است مسئول نیست. او به نقطه اوج رسید که دیگر برایش ارزش نداشت.

برای خواند خبر اصلی این‌جا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا