آموزشاتریوم

کارمزد گس اتریوم چیست و چگونه می توان آن را محاسبه کرد؟

آیا می‌خواهید بدانید کارمزد گس اتریوم چیست و چگونه می‌توان میزان آن را محاسبه کرد؟ می‌توانید در این مقاله پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید.

اتریوم یکی از نام‌های رایجی است که در حین جستجو در حوزه فناوری بلاک چین حتما شاهد آن بوده‌اید. اتریوم به‌عنوان یکی از شبکه‌های بلاک چین محبوب در جهان، پایه و اساسی ایده‌آل برای توسعه قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و هدایت رشد مالی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. با توجه به افزایش مداوم توجه به  اتریوم، مردم علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد این شبکه هستند.

اگر در اتریوم تازه وارد هستید، باید آگاهی جامعی از موضوعات مهمی مانند هزینه های گس اتریوم به دست آوردید. مطلب زیر به شما کمک می کند تا پاسخ «هزینه های گس برای اتریوم چیست؟» را بیابید.

کارمزد گس اتریوم چیست؟

مشخصاً یکی از اصول اساسی بلاک چین اجماع می باشد که تضمین می کند همه شرکت کنندگان در شبکه در مورد وضعیت خاصی از شبکه توافق دارند. در الگوریتم‌های اجماع اثبات کار، ماینرها از منابع محاسباتی خود برای حل معماهای ریاضی استفاده می‌کنند. اولین ماینری که این معما را حل می کند، از امتیاز اضافه کردن تراکنش ها در یک بلوک برخوردار می شود.

بنابراین، ماینرها در ازای سرمایه گذاری منابع محاسباتی خود در افزودن تراکنش کاربران چه چیزی دریافت می کنند؟ پاسخ شما را به کارمزد گس اتریوم هدایت می کند، که اساساً کارمزد تراکنش هایی است که به ماینرها پرداخت می شود. کاربران باید برای گنجاندن تراکنش‌های خود در بلوک، هزینه‌های گس را به استخراج‌کنندگان در پروتکل بلاک چین بپردازند.

همچنین بخوانید:   توکن DizzyHavoc بدون حجم معاملات، 225 هزار دلار برای معامله گر به دست می آورد

جالب اینجاست که محاسبه هزینه گس اتریوم به معادله استاندارد عرضه و تقاضا بستگی دارد. در صورت افزایش تقاضا برای تراکنش‌ها، استخراج‌کنندگان می‌توانند تراکنش‌هایی با کارمزد گس بالاتر را در نظر بگیرند. در نتیجه، کاربران باید برای پردازش سریع تر و کارآمد تر تراکنش، هزینه گس بیشتری بپردازند.

چگونه کارمزد گس اتریوم را پیدا کنیم؟

به جز پیامدهای عرضه و تقاضا برای تعیین هزینه های گس اتریوم، شما باید مشخصات یافتن کارمزد گس را نیز بدانید. جالب اینجاست که قبل از اطلاع از نحوه محاسبه هزینه گس، باید عوامل تعیین کننده قیمت گس اتریوم را شناسایی کرد. استخراج کنندگان برای تعیین بهای کارمزد گس از فاکتورهای زیر استفاده می کنند:

  • تقاضای موجود برای گس
  • منابع محاسباتی یا توان مورد نیاز برای پردازش قراردادهای هوشمند
  • تعداد کل تراکنش ها
  • اندازه قرارداد هوشمندی که باید اجرا شود

زمانی که بتوانید هزینه های گس را در سطح پایه درک کنید، می توانید روش های موثری برای کاهش هزینه های گس اتریوم بیابید. می توان گس را به عنوان یک عنصر اساسی در شبکه اتریوم در نظر گرفت. گس اساساً واحد اندازه گیری برای ردیابی هزینه اجرای محاسبات برای یک کار خاص در اتریوم است.

دلیل اصلی مفهوم هزینه گس چیست؟ هدف اصلی هزینه های گس ،بر تضمین عملکرد موثر شبکه اتریوم متمرکز است. هزینه های گس اتریوم به پرداخت پول به ماینرها برای کارشان در تامین امنیت شبکه و همچنین جلوگیری از تراکنش های spam   کمک می کند.

محدودیت گس

گس یک ابزار اساسی برای دسترسی به محاسبات غیرمتمرکز در اتریوم را فراهم می کند. یک واحد گس که به عنوان gwei نشان داده می شود برابر با 0.000000001 اتریوم است. بنابراین، اگر متوجه شوید که گس 50 است، هزینه تخمینی برای تکمیل یک تراکنش اتریوم تا حدودی نزدیک به 50gwei خواهد بود. با این حال، شما نباید هزینه های گس را با پیروی از رویکرد مشابه محاسبه کنید.

همچنین بخوانید:   IBIT بلک راک با 14.7 میلیارد دلار در AUM پیشتاز ETF های بیت کوین است

برعکس، شما باید پیامدهای محدودیت گس در اتریوم را برای محاسبه هزینه گس در نظر بگیرید. در حال حاضر، محدودیت گس اتریوم تقریباً 15 میلیون واحد است که تعداد کاربران گس را که می توانند در یک بلوک اتریوم خرج کنند را نشان می دهد. علاوه بر این، توجه به این نکته نیز مهم است که یک محاسبه‌گر هزینه گس اتریوم محدودیت‌های گس خاصی را برای انواع خاصی از تراکنش‌ها اعمال می‌کند. به عنوان مثال، محدوده گس برای انتقال پایه ETH حدود 21000 واحد است.

می‌توانید کارمزد گس اتریوم را با ضرب محدوده گس (gas limit) یک تراکنش در قیمت gwei موجود محاسبه کنید. به عنوان مثال، می توانید هزینه های گس را مانند زیر محاسبه کنید.

21,000gas limit * 0.000000001 ETH * 50 gwei = 0.00105 ETH

سخن آخر

در این مطلب به این پرداختیم که کارمزد گس اتریوم چیست و چگونه محاسبه می‌شود. از آن‌جایی که هزینه های گس به یک نگرانی قابل توجه در چشم انداز کریپتو تبدیل شده است، در مطالب بعدی به پیشنهاد راه‌هایی برای کاهش کارمزد گس اتریوم خواهیم پرداخت.

برای مطالعه مطلب اصلی اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا