آلت کوین

بررسی ارز فانتوم | پیش بینی قیمت فانتوم در آینده

بررسی ارز فانتوم

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتماً نام ارز فانتوم را شنیده‌اید که با بالا رفتن قیمت این ارز، بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت این ارز آمدند و این ارز به سود بزرگی دست پیدا کرد. فانتوم دارای پلتفرم غیرمتمرکز و هوشمند است و محیط امنی را برای معامله‌کنندگان و تریدرها فراهم می‌کند. برای بررسی ارز فانتوم با ادامه مقاله همراه ما باشید.

معرفی ارز فانتوم

ارز فانتوم Fantom دارای یک بستر امن و غیرمتمرکز است که برای معامله‌کنندگان و کاربرانش نیز بسیار امن است. بستر این ارز دیجیتال، متن‌باز است و بسیار مقیاس‌پذیر می‌باشد و با هدف برداشتن محدودیت‌های نسل پیشین شبکه‌های بلاک چین راه‌اندازی شده است. هدف مهم ارز فانتوم ایجاد بستری است که آینده‌ای بهتر و درخشان‌تر را برای مردم به ارمغان آورد و به دنیای تکونولوژی کمک کند که از طریق آن مردم هم پیشرفت کنند. فانتوم درواقع یک انقلاب در ارزهای دیجیتال است، چون در همه عرصه‌های زندگی ما می‌تواند حضور داشته باشد.

فانتوم دارای یک برنامه به نام قرارداد هوشمند است که این قابلیت را دارد که قراردادهای هوشمند را اجرا نماید و این ویژگی را به بلاک چین هم می‌دهد که جهت ارسال توکن از طرف فردی به فرد دیگر، تراکنش‌ها را مدیریت نموده و ارزیابی کند. با بررسی ارز فانتوم در این مقاله ما را همراهی کنید.

ارز فانتوم در کدام کشور شکل گرفت

بنیاد و هسته‌ی اصلی ارز فانتوم در کشور کره جنوبی است. گروه توسعه‌دهنده ارز فانتوم از زمان شکل‌گیری تا الآن، تغییر زیادی کرده است. گروه فنی فانتوم از 12 متخصص و توسعه‌دهنده بستر این ارز تشکیل گردیده است. عده‌ای دیگر از کارمندان فانتوم در قسمت‌های مدیریتی، پشتیبانی از کامیونیتی فانتوم، مدیران مختلف و بازاریابی، فعالیت دارند.

بررسی ارز فانتوم | پیش بینی قیمت فانتوم در آینده
بررسی ارز فانتوم | پیش بینی قیمت فانتوم در آینده

تاریخ مختصری از ارز فانتوم

از بینیان گذاران ارز فانتوم، آن بیونگ ایک (Ahn Byung Ik) است. وی مدرک دکتری در علوم کامپیوتر دارد و رئیس انجمن فناوری مواد غذایی کره جنوبی هم هست. آن از نویسندگان مجله Fortune هم هست که چند بار رسانه‌ها در کره جنوبی، از او مطالبی را چاپ کرده‌اند. دکتر آن قبل از این پروژه ارزی، مؤسس فودتک SikSin هم بوده است. پلتفرمی که آقای آن ایجاد کرد، به‌طور میانگین ماهیانه بیشتر از 22 میلیون بازدید از پیج دارد و برنامه موبایل آن 3.5 میلیون بار دانلود گردیده است.

مایکل کونگ (Michael Kong) مدیریت بخش (CEO) فانتوم را عهده‌دار است. وی سال‌های زیادی در فضای بلاک چین کار و فعالیت نموده و تخصص و تجربه کافی نیز دارد.

از دیگر اعضای گروه ارز فانتوم، آندره کرونژ (Andre Cronje) نام دارد. وی طراح ساختارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌باشد که برای توسعه‌ Yearn Finance بسیار مشهور شد.

دیگر اعضای تیم فانتوم هم افرادی باتجربه در این حوزه هستند که در قسمت‌های گوناگون این پروژه مشغول فعالیت هستند. این تیم ازنظر ساختار فنی بسیار عالی است.

ارز FTM در کدام صرافی‌ها لیست شده است

ارز فانتوم (FTM) در همه صرافی‌های معتبر و بزرگ دنیا قابل‌دسترسی می‌باشد. برخی از مشهورترین صرافی‌هایی که ارز دیجیتال فانتوم را پشتیبانی می‌کنند به شرح زیر است:

  • یونی‌سوآپ (Uniswap)
  • اف‌تی‌ایکس (FTX)
  • کریپتو (Crypto.com)
  • وان‌اینچ (1inch)
  • کوکوین (Kucoin)
  • پنکیک سواپ
  • بایننس (Binance)
  • جمینی (Gemini)
  • بیتفینکس (Bitfinex)
  • سوشی‌سوآپ (Sushi)

کیف پول‌های ارز فانتوم کدامند

فانتوم، کیف پول اختصاصی و ویژه‌ای که نام آن Fantom Wallet است را دارد و در گوشی‌های همراه هوشمند نیز قابل‌دسترس می‌باشد. افزون بر کیف پول دیجیتال مخصوص فانتوم، توکن فانتوم را با استاندارد ERC-20، در کیف پول‌هایی که مطابق با این استاندارد تعریف‌شده‌اند، می‌توان نگهداری نمود که از آن جمله می‌توان به کیف پول‌های، متامسک و کیف پول مای اتر ولت اشاره کرد. ارزهای فانتوم را بر اساس BEP-2 قابلیت ذخیره در تراست ولت و بایننس چین را نیز دارد.

ارز FTM در کدام صرافی‌ها لیست شده است
ارز FTM در کدام صرافی‌ها لیست شده است

دلیل ریزش ارز فانتوم

طبق تحلیل‌های ارز فانتوم، این ارز به زیر میانگین متحرک 50 روزه رسید که در طولانی‌مدت، به‌صورت حمایت اصلی قیمت کار می‌کرد. حمایت اصلی بعدی روی میانگین متحرک 100 روزه می‌باشد که هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده است. افزون بر این، قیمت از انتهای باندهای بولینگر نیز خارج‌شده است و وارد یک شیب نزولی در نمودار روزانه شده است. ولی با این حساب، نمودار هفتگی این‌گونه ارزیابی می‌شود که این اصلاح، فقط یک استراحت کوتاه‌مدت است. برای بررسی ارز فانتوم ادامه مقاله را نیز بخوانید.

استخراج ارز فانتوم

شبکه فانتوم، از اپلیکیشن‌های دیفای (DeFi) پشتیبانی می‌کند:

استیک (سهام‌گذاری) شناور (Liquid Staking): شما از ارزهای استیک ‌شده فانتوم می‌توانید در یک‌زمان، جهت وثیقه (Collateral) در برنامه‌های DeFi هم استفاده نمایید. به همین صورت، همه‌ی واحدهای فانتوم در اکوسیستم فانتوم شناور می‌باشند.

fMint: چندین دارایی آزمایشگاهی را مثل ارز دیجیتال، ارز ملی و کالاها را در فانتوم می‌توانید ضرب (Mint) کنید.

fLend: این قابلیت وجود دارد که دارایی‌ های دیجیتال را جهت معامله کردن و افزایش سود، قرض دهید.

fTrade: دارایی های دیجیتال در فانتوم را می‌توان بدون خروج کیف پول معامله نمایید

پلتفرم فانتوم بسیار تلاش می‌کند تا روش‌های مناسبی جهت بهبود دادن DeFi و معامله‌ها عرضه کند و به کمک تکنولوژی DAG که در فانتوم نیز به‌کاررفته است، این پلتفرم از برخی از پلتفرم‌های DeFi برتری بگیرد. فانتوم بسیار سریع عمل می‌کند و برای تأیید شدن تراکنش‌ها فقط 2 ثانیه زمان می‌خواهد و کارمزد آن نیز بسیار کم است.

آینده ارز فانتوم

ارز دیجیتال فانتوم تا امروز موفق بوده و بسیار معروف شده است و قیمت آن نیز پیشرفت خوبی کرده است. از هنگام راه‌اندازی بستر اصلی فانتوم در سال 2019، این پلتفرم بسیار پیشرفت نموده است و اکنون نیز درحال‌توسعه است. رمز ارز فانتوم یکی از 100 ارز رمز پایه برتر در بازار فعلی ارزهای دیجیتال است.

با همه‌ی این تفاسیر، قیمت ارز فانتوم رشد بسیار خوبی نیز در آینده خواهد داشت و با توجه به توسعه‌های روزافزون آن، نظر همه‌ی تحلیل گران نیز این است که قیمت این ارز به شکل صعودی افزایش می‌یابد.

دلیل این آینده خوب برای ارز فانتوم این است که ارز فانتوم ازنظر فنی بسیار خوب است و در آینده نیز با پروژه‌های دیگر ارز دیجیتال که حرفی برای گفتن دارند هم می‌تواند رقیب شود. فانتوم در آینده با سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به یکی از 50 یا 20 رمز ارز برتر تبدیل گردد. به‌طورکلی آینده این ارز درخشان است.

ارز FTM در کدام صرافی‌ها لیست شده است
ارز FTM در کدام صرافی‌ها لیست شده است

اکنون‌که به بررسی ارز فانتوم پرداختم، به این نتیجه رسیدیم که این ارز آینده بسیار روشنی خواهد داشت و در آینده رشد خوبی دارد، ولی برای سرمایه‌گذاری در این ارز شما به اطلاعات کامل‌تر و بیشتری نیاز دارید. با متخصصان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال درباره سرمایه‌گذاری در این رمز ارز مشورت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا