اخبار رمز ارز

محقق بلاک چین اکثر NFT های سرقت شده 177 هزار دلاری را بازیابی می کند

NFT-option06.webp” />

ZachXBT، محققی با نام مستعار بلاک چین، ادعا می کند که با موفقیت اکثر سرمایه ها را از یک توکن غیرقابل تعویض دزدیده شده (NFT) بازیابی کرده است.

در 24 فوریه، ZachXBT با بیش از 505000 دنبال کننده رسانه های اجتماعی خود، نتیجه یک تحقیق 9 ماهه در مورد سرقت DeGods #3251 NFT را به اشتراک گذاشت. وی فاش کرد که اکثریت وجوه با موفقیت به قربانی بازگردانده شده است.

NFT مورد بحث به قیمت 99 اتر (ETH) فروخته شد که در آن زمان تقریباً 177000 دلار بود.

ZachXBT توضیح داد که در ماه مه 2023، مدت کوتاهی پس از اینکه قربانی متوجه شد که کیف پولش خالی شده است، پیامی از قربانی دریافت کرده است.

ZachXBT کیست؟

ZachXBT بسته به پیچیدگی درگیر، تحقیقاتی را در مدت زمان های مختلف انجام می دهد.

او اغلب از نمودارهای ساده برای نشان دادن کلاهبرداری های فیشینگ و ردیابی حرکات وجوه، از جمله از طریق میکسرهای رمزنگاری، استفاده می کند.

وی با ابراز خرسندی از به اشتراک گذاشتن داستان های موفقیت آمیز بازیابی وجوه، تاکید کرد که اگرچه این روند می تواند طولانی باشد، اما قابل دستیابی است.

ZachXBT همچنین به قصد خود برای پایان دادن به تحقیقات حرفه ای بلاک چین خود به زودی اشاره کرد. این تصمیم پس از دریافت بازخورد از کاربران ناامید X گرفته شد که انتظار کمک برای بازیابی رمزارزهای سرقت شده را داشتند، علیرغم موضع واضح او مبنی بر ارائه خدمات رایگان.

او این ناامیدی را دلیلی برای توقف فعالیت‌های عمومی خود در مدت کوتاهی ذکر کرد، اما ممکن است مدتی طول بکشد.

کلاهبرداری های فیشینگ کریپتو میلیاردها نفر را تخلیه می کند

حملات فیشینگ که کاربران ارزهای دیجیتال را هدف قرار می دهند، همچنان در حال افزایش هستند.

در میان تاکتیک‌های فریبنده مختلف، به اصطلاح «کلاهبرداری‌های فیشینگ تأییدیه» وجود دارد، که در آن کلاهبرداران کاربران را برای تأیید تراکنش‌های مخرب بلاک چین فریب می‌دهند.

در 22 ژانویه، یک حمله فیشینگ پیچیده در اکوسیستم Web3 منجر به از دست رفتن 4.2 میلیون دلار توکن aEthWETH و aEthUNI شد.

حملات فیشینگ مستلزم فریب افراد برای فاش کردن کلیدهای خصوصی یا جزئیات شخصی است و عاملان آن به عنوان نهادهای واقعی برای جلب اعتماد ظاهر می شوند.

فیشینگ نیزه‌ای، که شامل ساخت ایمیل‌هایی است که معتبر به نظر می‌رسند، و فیشینگ یخی، که در آن قربانیان ناخواسته مالکیت رمز را به کلاهبرداران واگذار می‌کنند، اشکال رایج چنین حملاتی هستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با آموزش سرمایه گذاران در مورد چگونگی شناسایی و اجتناب از چنین طرح های تقلبی، فعالانه با کلاهبرداری ها و حملات فیشینگ مبارزه می کند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا