اخبار رمز ارز

بانک مرکزی اروپا می گوید بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال جهانی پایین می آید

اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا (ECB) معتقدند که استفاده محدود بیت کوین (BTC) آن را به عنوان یک شکل قانونی ارز رد می کند.

مقدار صفر

در 22 فوریه، اولریش بیندسیل، مدیر کل زیرساخت‌ها و پرداخت‌های بانک مرکزی اروپا، همراه با مشاور بانک برای زیرساخت‌ها و پرداخت‌های بازار، یورگن شااف، یک پست وبلاگی با عنوان: «تأیید ETF برای بیت‌کوین – لباس‌های جدید امپراتور برهنه» منتشر کردند. “

این دو اقتصاددان با سرزنش تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده که در ماه ژانویه صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس (ETF) را برای بیت‌کوین تأیید کردند، دست به کار شدند.

برای شاگردان، تایید رسمی تایید می‌کند که سرمایه‌گذاری بیت‌کوین ایمن است و رالی قبلی دلیلی بر یک پیروزی غیرقابل توقف است. ما با هر دو ادعا مخالفیم و تکرار می‌کنیم که ارزش منصفانه بیت‌کوین هنوز صفر است.»

آنها استدلال می کنند که تراکنش های مربوط به بیت کوین هنوز ناخوشایند، کند و پرهزینه هستند. علاوه بر این، آنها ادعا می کنند که بیت کوین هنوز در درجه اول برای پرداخت در فعالیت های غیرقانونی، با حداقل استفاده مشروع در خارج از این حوزه، استفاده می شود.

به گفته آنها، در نتیجه، بیت کوین به دلیل حساسیت به تقلب و دستکاری، به وعده خود مبنی بر تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهانی عمل نمی کند.

نویسندگان به یک پست وبلاگ قبلی بانک مرکزی اروپا در نوامبر 2022 اشاره کردند که وعده های دروغین بیت کوین را بی اعتبار می کرد.

آنها در تحلیل خود تأکید کردند که بیت کوین هم به عنوان یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهانی و هم به عنوان یک دارایی مالی با ارزش دائماً رو به رشد شکست خورده است.

ECB همچنین نسبت به خطرات برای جامعه و محیط زیست هشدار داد که اگر بیت کوین حباب دیگری را تجربه کند، به ویژه اگر توسط قانونگذاران حمایت شود که ممکن است به جای تحمیل مقررات لازم، رشد آن را سهوا تشویق کنند.

این پست وبلاگ توجه قابل توجهی را در رسانه های اجتماعی از جانب کسانی که در صنعت کریپتو هستند به خود جلب کرد.

بانک مرکزی اروپا تنها مرجع مالی نیست که پتانسیل بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال ارزشمند زیر سوال می برد.

نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس ایالات متحده، اخیراً نسبت به توانایی بیت کوین برای عمل به عنوان یک محافظ موثر در برابر تورم ابراز تردید کرده است.

کشکاری استدلال کرده است که بیت کوین صرفاً یکی دیگر از دارایی های مخاطره آمیز بدون استفاده عملی در سناریوهای اقتصادی واقعی در نظر گرفته می شود. زیر را ببینید.

مشتاقان و سازمان‌های طرفدار کریپتو مرتباً به افراد بدبین دست می زنند و اصرار دارند که یورو در حال از دست دادن قدرت خرید خود در برابر ارزهای دیجیتال است.

گزارش اخیر Chainalysis ادعا کرد که 0.34 درصد از حجم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در سال 2023 به فعالیت‌های مجرمانه مرتبط بوده است.

شرکت داده سپس آن را با تراکنش های غیرقانونی شامل یورو که 1 درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا یا 110 میلیارد یورو در سال 2010 را تشکیل می داد، مقایسه کرد.

ثروت های رو به کاهش

بانک مرکزی اروپا اخیرا افشا شد اولین زیان سالانه آن در 20 سال، به مبلغ 1.3 میلیارد یورو (1.4 میلیارد دلار) برای سال 2023. این زیان عمدتاً ناشی از افزایش هزینه‌های بهره در بدهی‌های کلیدی بود، در حالی که درآمد بهره از دارایی‌ها به دلیل نرخ‌های ثابت یا سررسیدهای طولانی با تاخیر مواجه شد.

علیرغم این زیان، بانک مرکزی اروپا به سرمایه قابل توجهی و حساب های تجدید ارزیابی به مبلغ 46 میلیارد یورو تا پایان سال 2023 اشاره کرد. بانک مرکزی همچنین پیش بینی زیان های بیشتر در سال های آینده را دارد، اما اطمینان داد که این زیان ها مانعی برای اجرای سیاست های پولی موثر نخواهد بود. ، با بازگشت به سود پایدار پس از آن مورد انتظار است.

بانک مرکزی در واکنش به افزایش تورم ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ و اختلال در دسترسی روسیه به انرژی پس از تهاجم روسیه به اوکراین، نرخ‌های بهره را از قلمرو منفی به رکورد ۴ درصد بین جولای ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ تعدیل کرد.

بانک مرکزی اروپا توانایی خود را برای عملکرد موثر و انجام وظایف خود در حفظ ثبات قیمت ها علیرغم زیان تایید کرد. این کشور قصد دارد این ضرر را در مقابل سودهای آتی جبران کند و تصمیم گرفته است که سود را برای سال 2023 بین بانک های مرکزی ملی منطقه یورو توزیع نکند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا