اخبار رمز ارز

شکاف Alameda با وجود تایید ETF همچنان بیت کوین را تحت تاثیر قرار می دهد

[ad_1]

علیرغم اینکه ETF های بیت کوین بیش از 20 میلیارد دلار حجم معاملات ایجاد می کنند، بازار ارزهای دیجیتال با چالش های مداوم نقدینگی مواجه است.

نقدینگی بازار، همانطور که با عمق بازار بیت کوین اندازه گیری می شود، نشان می دهد که سهولت و سرعت انجام تراکنش ها در ارز دیجیتال کمتر از حد مطلوب است. نمودار عمق فعلی بیت کوین (BTC) نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از سفارشات برای خرید (مناقصه) و فروش (پرسش) بیت کوین وجود دارد، با این حال نقدینگی – با اشاره به توانایی اجرای سفارشات بزرگ بدون تأثیر قابل توجه بر قیمت – است. محدود به سطح قیمت فعلی است.

بنابراین، تأثیر «شکاف آلامدا» همچنان بر نقدینگی بازار قابل مشاهده است. نهادهای مهمی مانند جین استریت گروپ و جامپ کریپتو نیز تلاش‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال خود را کاهش داده‌اند و به کسری نقدینگی کمک کرده‌اند.

عمق بازار بیت کوین
نمودار عمق بازار بیت کوین | منبع: Live Coin Watch

این کاهش مشارکت در بازار از سوی بازیگران اصلی باعث افزایش نوسان قیمت می شود. به عنوان مثال، بیت کوین نوسانات قیمتی به بزرگی 12% را در حوالی راه اندازی ETF ها تجربه کرد. عقب‌نشینی این شرکت‌های بزرگ‌تر که قبلاً در تثبیت بازار نقش داشت، مشهود بوده است.

شرکت‌های کوچک‌تری که تلاش می‌کنند این شکاف را پر کنند، به دلیل منابع مالی نسبتاً اندک خود محدود شده‌اند، و آنها را برای مقابله با ریسک‌های قابل توجه در دوره‌های نوسانات زیاد، کمتر مجهز می‌کند. زمانی که نوسانات بازار تشدید می شود، این سناریو اغلب منجر به نقدینگی قابل توجهی می شود.

علاوه بر این، هجوم فعالیت های تجاری مرتبط با ETF های جدید بیت کوین به طور مستقیم نقدینگی بیت کوین را افزایش نمی دهد. بخش قابل توجهی از معاملات بیت کوین مربوط به ETF خارج از بورس است که بر عمق بازار تأثیر نمی گذارد.

برای مثال، تبدیل Grayscale Bitcoin Trust به یک ETF، منجر به بازخرید حدود 4 میلیارد دلار شد. این منجر به وضعیتی شده است که در آن سهام GBTC اغلب با تخفیف نسبت به دارایی‌های اساسی خود معامله می‌کنند، که نشان دهنده قطع ارتباط بین حجم معاملات سهام و نقدینگی واقعی در بازار ارزهای دیجیتال است.

وضعیت فعلی بازار بیت کوین، با کاهش نقدینگی و افزایش حساسیت به دستکاری قیمت، بر چالش‌های پیش روی بخش ارزهای دیجیتال در غیاب بازارسازان بزرگ‌تر و تثبیت‌کننده تاکید می‌کند.

ما را در Google News دنبال کنید

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا