اخبار رمز ارز

سه عامل پیش آمده قبل از سقوط 16 هزار دلاری بیت کوین

قیمت بیت کوین در یک روز با از دست دادن 16000 دلار در ساعت ، کاهش یافت و بقیه بازار نیز به دنبال آن کاهش یافت. به گفته شرکت تحلیلی CryptoQuant، چندین تغییر بر روی زنجیره‌ وجود داشته که قبل از این سقوط ناگهانی رخ داده است.

 

سه عامل

بیت کوین از بالاترین قیمت روزانه 58000 دلار به 42000 دلار کاهش یافت که به یکی از بدترین سقوط ها تبدیل شد. در حالی که سرمایه گذاران برای استدلال این افت قیمت به دنبال دلایلی مانند ترس بیشتر از نوع جدید ویروس کرونا و فروش هفتگی بازار سهام در تحولات جهانی هستند، CryptoQuant چندین دلیل احتمالی  برای این کاهش را ارائه کرد.

اولین مورد، تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها بود که ساعت‌ها قبل از افت قیمت به شدت زیاد شده بود. تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها طی چند ماه گذشته به تدریج کاهش یافته بوده است. با این حال بیش از 45000 بیت کوین در یک روز به صرافی ها واریز شده است.

ثانیاً، یک شرکت تجزیه و تحلیل ، نسبت تخمینی اهرم همه صرافی ها را محاسبه کرد، که نسبت قرارداد باز در تمام معاملات تقسیم بر ذخیره بیت کوین آنها را نشان می دهد. این معیار میزان اهرم استفاده شده توسط سرمایه گذاران را نشان می دهد و ساعاتی قبل از سقوط به شدت افزایش یافته است.

در شدیدترین ساعات سقوط مشاهده می شود که معامله گران دارای اهرم بیش از حد، بیشترین آسیب را متحمل شدند، زیرا کل نقدینگی ها در مقیاس روزانه از 2.5 میلیارد دلار فراتر رفته است.

سومین معیار، نسبت مبادلات نهنگ هاست که 10 سپرده بزرگ در صرافی ها را با سایر سپرده ها مقایسه می کند. طبق گفته CryptoQuant، این شاخص در بازارهای صعودی کمتر از 85 درصد باقی مانده بوده، در حالی که در بازارهای نزولی این شاخص زیر 85 درصد می باشد.اما در چند هفته گذشته این شاخص بالای 85 درصد رفته و حتی در چند روز گذشته به 90 درصد هم رسیده است.

چه چیز دیگری تغییر کرد؟

چنین سقوط عظیم قیمت در یک زمان نسبتاً کوتاه منجر به فعالیت های غیرعادی دیگری شد. به عنوان مثال، شاخص پریمیوم کوین بیس که تفاوت بین قیمت بیت کوین را در بزرگترین صرافی مستقر در ایالات متحده و سایر صرافی های معاملاتی نشان می دهد، به شدت افزایش یافته است.

به طور معمول، هرچه شاخص پریمیوم بیشتر شود، فشار خرید اسپات روی کوین‌بیس قوی‌تر می‌شود. جالب اینجاست که شاخص پریمیوم اتریوم نیز افزایش یافته است.

بلاک چین  wuهمچنین شاخص پریمیوم صرافی های کره جنوبی را که این روزنامه نگار به عنوان صرافی های تجاری خرده فروش توصیف می کند را نیز، تشریح کرده است. این شاخص پریمیوم نیز قبل از سقوط قیمت بیت کوین ، به سرعت افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا