اخبار رمز ارز

سرمایه گذاران سنتی ETF بیت کوین را به طلا ترجیح می دهند

احساسات سرمایه‌گذاران در ETF‌های بیت‌کوین نشان‌دهنده ترجیح فزاینده برای ارز دیجیتال نسبت به طلای سنتی با وجود رسیدن هر دو به سطوح قیمتی بی‌سابقه است.

بیت کوین و طلا اغلب به عنوان اقدامات محافظتی در برابر تورم و دارایی های ارزشمند تلقی می شوند، اما امسال تفاوت قابل توجهی در رفتار سرمایه گذاران رقم خورده است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که ETF طلا در مجموع حدود 4.6 میلیارد دلار برداشت داشته است.

برعکس، ETF های بیت کوین تایید شده توسط SEC در 11 ژانویه شاهد 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خالص بودند که اولین رکوردی را برای ابزارهای مالی رقم زد.

مقایسه بین بیت‌کوین و دارایی‌های مشهود مانند طلا، به‌ویژه در ماهیت غیر بازدهی آن‌ها، در میان سرمایه‌گذاران به ویژه در میان نرخ‌های بهره پایین مشاهده شده در طول همه‌گیری کووید، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

روندهای اخیر نشان می دهد که پیش بینی ها از تعدیل سیاست پولی، عدم قطعیت های سیاسی جهانی و نگرانی ها در مورد رکود احتمالی بازار سهام به طور فزاینده ای بر حرکت قیمت طلا تأثیر می گذارد.

سرمایه گذاران سنتی ETF بیت کوین را به طلا ترجیح می دهند - 1
بیت کوین و طلا امروز به بالاترین سطح خود رسیدند | منبع: بلومبرگ

ارزش بیت کوین در روز سه شنبه به بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید، اگرچه اوج آن کوتاه مدت بود. قیمت این ارز دیجیتال قبل از کاهش تقریباً 6 درصدی به 69,191 دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران تصمیم گرفتند از سود قابل توجه سال که حدود 60 درصد بود، سرمایه گذاری کنند.

در همین حال، طلا نزدیک به رکورد بالای قیمت 2141 دلاری خود باقی مانده است که نشان دهنده اعتماد متضاد سرمایه گذاران به این دو دارایی در میان بازار نوسان است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا