اخبار رمز ارز

دشواری استخراج بیت کوین قبل از نصف شدن به بالاترین حد خود می رسد

دشواری استخراج بیت کوین در میان نصف شدن آینده در آوریل به رکورد 86.4 تریلیون رسید.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط btc.com نشان می‌دهد که دشواری استخراج بیت‌کوین (BTC) به رکورد 86.4 تریلیون رسیده است، زیرا شرکت‌ها حجم عظیمی از ظرفیت محاسباتی را قبل از رویداد مورد انتظار نصف شدن در اواخر این ماه ایجاد کردند.

دشواری استخراج به توان تولید شده توسط رایانه برای حل معادلات پیچیده ریاضی مورد نیاز برای باز کردن بیت‌کوین‌های جدید اشاره دارد. BTC قرار است تا 20 آوریل دچار تغییر کد شود و آخرین گزارش سختی ماینینگ آخرین به روز رسانی قبل از این نصف شدن است.

دشواری استخراج بیت کوین قبل از نصف شدن به بالاترین حد خود می رسد - 1
درجه سختی استخراج بیت کوین به رکورد بالایی رسید | منبع: btc.com

طبق گزارش btc.com، دشواری استخراج از سال 2020، زمانی که آخرین نیمه‌سازی رخ داد، حدود 600 درصد افزایش یافته است. همچنین از می 2021 در یک روند صعودی مستمر بوده است.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بیش از هر زمان دیگری قدرت محاسباتی خود را به دست می‌آورند زیرا این نهادها به دنبال ذخیره ارزهای دیجیتال و تقویت ذخایر نقدی قبل از نصف شدن پاداش‌های بلوک هستند. برای ماینرها، پاداش بلاک منبع درآمد اصلی است و به زودی، پاداش به 3.15 بیت کوین کاهش می یابد. این کاهش همچنین انتشار روزانه بیت کوین را از 900 به 450 کاهش می دهد.

نصف شدن بیت کوین می تواند باعث افت بازار کوتاه مدت شود

از لحاظ تاریخی، دارایی قبل از نصف شدن بین 15 تا 40 درصد به ازای هر CoinMarketCap کاهش می یابد و در بلندمدت پس از تغییر کد وارد یک افزایش سهموی می شود. با این حال، باخروم سیدالوف، مدیر محصول مرکوریو، به کریپتوفارسگفت که ممکن است یک ردیابی کوتاه مدت میان مدت که توسط ماینرهایی که بیت کوین را نقد می کنند، رخ دهد.

داده های تاریخی نشان می دهد که بلافاصله پس از نصف شدن، قیمت بیت کوین معمولاً کاهش می یابد. در عین حال، در میان‌مدت تا بلندمدت، آنها تمایل دارند که گاو نر را تحریک کنند. به عنوان مثال، پس از نصف شدن، ممکن است برخی از ماینرها به دلیل کاهش 50 درصدی پاداش های بلوک، تحت فشار قرار بگیرند تا دارایی های بیت کوین خود را بفروشند تا هزینه های عملیاتی را پوشش دهند. این می تواند منجر به “فروش” بازار شود زیرا برخی از سرمایه گذاران در مورد روند قیمت آتی نامطمئن هستند.

باخرم سیدالوف، سرب محصول مرکوریو

Saydulloev همچنین معتقد است که نصف شدن قبلی در شرایط بهتر اقتصادی و سرمایه گذاری اتفاق افتاده است و به مسیر نامطمئن فعلی پیرامون مقررات کریپتو اشاره می کند. برعکس، احساسات عمومی بیان می‌کند که وجود ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای می‌تواند جریان نقدینگی را به ارز دیجیتال تحریک کند. ETF های بیت کوین نقطه ای در کمتر از چهار ماه بیش از 200 میلیارد دلار حجم معاملات به دست آورده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا