اخبار رمز ارز

خزانه داری ایالات متحده خواهان کنترل بیشتر بر مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی است

وزارت خزانه داری ایالات متحده در تلاش است تا اختیارات خود را برای افزایش نظارت بر ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال، از جمله ارائه دهندگان خارجی، افزایش دهد.

معاون وزیر امور خارجه، Adewale O. Adeyemo، پیش از جلسه استماع سنا، گفت که بازیگران بدخواه دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای پنهان کردن هویت و جابجایی دارایی‌ها هستند.

Adeyemo به استفاده از ارزهای دیجیتال برای تامین مالی چندین گروه تروریستی و همچنین توسط کشورهای تحت تحریم ایالات متحده از جمله روسیه و کره شمالی اشاره کرد.

هر چه هدف گیری ما موثرتر بوده است، دلیل بیشتری برای این گروه های تروریستی وجود دارد که به دارایی های مجازی نگاه کنند. و برای روشن شدن، نه تنها گروه های تروریستی، بلکه بازیگران دولتی مانند کره شمالی و روسیه نیز هستند.

Adewale O. Adeyemo، معاون وزیر خزانه داری

Adeyemo امیدوار است قانونگذاران یک ابزار تحریم ثانویه را با هدف قرار دادن ارائه دهندگان دارایی دیجیتال خارجی که تراکنش های غیرقانونی را تسهیل می کنند، تصویب کنند.

در حالی که ما همچنان به ارزیابی اینکه تروریست ها ترجیح می دهند از محصولات و خدمات مالی سنتی استفاده کنند، می ترسیم که بدون اقدام کنگره برای ارائه ابزارهای لازم، استفاده از دارایی های مجازی توسط این بازیگران تنها رشد خواهد کرد.

Adewale O. Adeyemo، معاون وزیر خزانه داری

وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین درخواست کرده است که اگر امنیت ملی ایالات متحده با بهره برداری از سیستم مالی این کشور آسیب ببیند، پلتفرم های ارزهای دیجیتال مستقر در خارج از کشور تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

علاقه به ارزهای رمزنگاری شده از سوی مجرمان همچنان در حال افزایش است و مقامات کشورهای مختلف در تلاش هستند تا گام های متعددی را برای مبارزه با چنین تراکنش هایی بردارند. در اکتبر 2023، وال استریت ژورنال نوشت که ستیزه جویان فلسطینی حداقل 134 میلیون دلار دارایی دیجیتال دریافت کرده اند. این نشریه واکنش تند قانونگذاران آمریکایی را به همراه داشت و آنها خواستار اقدام وزارت دادگستری علیه این صنعت شدند و به طور جداگانه به Binance و Tether اشاره کردند.

به گفته کارشناسان Chainalysis، هنگام شمارش ارزهای رمزنگاری شده مرتبط با تروریست ها، بسیاری از آنها به اشتباه وجوه شخص ثالثی را که از طریق سرویس های پرداخت مختلف در تعامل با مجرمان عبور کرده اند، شامل می شود.

Elliptic همچنین اشاره کرد که مقیاس تامین مالی گروه های تروریستی در ارزهای رمزنگاری شده اغراق آمیز است. این شرکت تحلیلی همچنین گفت که داده‌هایی که قبلاً درباره مجموعه ارزهای دیجیتال حماس ارائه شده بود باید دقیق‌تر و در مقاله وال استریت ژورنال بسیار اغراق‌آمیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا