اخبار رمز ارز

بیت کوین به 50 هزار دلار رسید زیرا ETF ها دارایی خالص 2.8 میلیارد دلاری را در ژانویه ثبت کردند

بیت کوین تا 50000 دلار افزایش یافت و بالاترین نقطه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کرد.

از ابتدای سال گذشته، ارزش بیت کوین سه برابر افزایش یافته است و از افت قابل توجه 64 درصدی در سال 2022 بازگشته است. آخرین موردی که بیت کوین به نقطه عطف 50000 دلاری رسید در دسامبر 2021 بود، اگرچه هنوز از اوج خود یعنی نزدیک به 69000 دلار فراتر نرفته است. نوامبر 2021.

این افزایش از بازار مثبت بیت‌کوین ETF ناشی می‌شود، زیرا صندوق‌های جدید تنها طی یک ماه پس از معامله، بیش از 8 میلیارد دلار ورودی جذب کرده‌اند. علی‌رغم اینکه بیت‌کوین تراست Grayscale در طول ماه ژانویه جریان‌های خروجی زیادی را تجربه کرد، این برداشت‌ها تثبیت شد و ETF‌های بیت‌کوین در حال حاضر حدود ۲.۸ میلیارد دلار دارایی خالص دارند.

بیت کوین به 50 هزار دلار رسید زیرا ETF ها دارایی خالص 2.8 میلیارد دلاری را در ژانویه - 1 ثبت کردند.
جریان ماهانه ETF بیت کوین در 9 فوریه | منبع: بلومبرگ اینتلیجنس

این احیاء همچنین با میل مجدد به ریسک در میان سرمایه گذاران گسترده تر بازار مالی همراه است، که به دلیل پیش بینی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است به زودی موضع سیاست پولی خود را نرم کند، تحریک شده است. به طور معمول، چشم انداز نرخ های بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری های پرریسک، از جمله ارزهای دیجیتال را کاهش می دهد.

آخرین دستاورد قیمتی بیت کوین به طور موثر زیان هایی را که پس از سقوط استیبل کوین TerraUSD در ماه مه 2022 متحمل شده بود پاک کرد. این رویداد باعث ایجاد یک دومینوی شکست در صنعت کریپتو شد که به سقوط صرافی FTX Sam Bankman-Fried در نوامبر 2022 منجر شد.

با رسیدن مجدد بیت کوین به 50000 دلار، خوش بینی بیشتری در مورد بزرگترین ارز دیجیتال وجود دارد، به خصوص با نصف شدن بعدی که در آوریل انجام می شود. یک نظرسنجی اخیر توسط صرافی رمزارز BItget نشان داد که 70 درصد از سرمایه‌گذاران در سطح جهان قصد دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را در کریپتو در سال 2024 افزایش دهند و 84 درصد انتظار دارند که بیت‌کوین در سال جاری از بالاترین رکورد خود عبور کند.

پویایی قیمت بیت کوین ممکن است پس از هاوینگ جذاب باشد اگر چنین احساسات مثبت بازار همچنان قوی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا