اخبار رمز ارز

به نظر می رسد با نزدیک شدن به نصف شدن بیت کوین، تقاضا از صدور پیشی گرفته است

تحلیلگران CryptoQuant دریافتند که تقاضای بیت‌کوین از سوی «دارندگان دائمی» برای اولین بار در تاریخ از صدور بیت‌کوین پیشی گرفته است و به افزایش بالقوه قیمت کمک کرده است.

بر اساس گزارش تحقیقاتی اخیر CryptoQuant، تقاضای بیت کوین از سوی دارندگان بلندمدت برای اولین بار در تاریخ این ارز دیجیتال، سطوح انتشار گذشته را افزایش داده است.

تحلیلگران می گویند که گروه دارندگان بلندمدت در حال حاضر حدود 200000 بیت کوین در ماه اضافه می کنند و می افزایند که این رقم بسیار فراتر از صدور ماهانه 28000 بیت کوین است.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به نصف شدن بیت کوین - 1 - تقاضا از صدور پیشی گرفته است
انتشار بیت کوین | منبع: CryptoQuant

تحلیلگران CryptoQuant خاطرنشان کردند که با نصف شدن آینده برای کاهش صدور ماهانه به حدود 14000 BTC، چنین تقاضایی تغییر قابل توجهی را در پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین نشان می دهد.

آرتور بریتمن، یکی از بنیانگذاران تزوس، با اظهار نظر در مورد نصف شدن آینده، این رویداد را به عنوان «کاهش بودجه امنیتی» توصیف کرد، و پیشنهاد کرد که اگرچه تغییر پاداش برای ماینرها می‌تواند با پرداختن به اضافه‌پرداخت برای امنیت در کوتاه‌مدت به نفع اکوسیستم بیت‌کوین باشد. نیاز به تعدیل های آتی برای سیاست های انتشار برای حفظ امنیت.

«امروز، این یک چیز خوب است زیرا بیت کوین احتمالاً در حال حاضر برای امنیت بیش از حد پرداخت می کند، اما همچنین یادآور این است که در دراز مدت، سیاست انتشار برای حفظ امنیت باید تغییر کند. پیش‌بینی‌های مالی بر اساس نصف شدن غیرجدی است.»

آرتور برایتمن

علیرغم احتیاط برایتمن، مدیران ارزهای دیجیتال نظرات متفاوتی دارند. آرتور هیز، رئیس سابق BitMEX، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین قبل و بعد از نصف شدن کاهش یابد و آن را به نقدینگی محدود دلار در این دوره نسبت می‌دهد. در همین حال، فرد تیل، مدیرعامل ماراتون، با استناد به تاییدیه‌های موفقیت‌آمیز صندوق قابل معامله در بورس (ETF) پیشنهاد می‌کند که تاثیر نصف شدن ممکن است در حال حاضر قیمت گذاری شده باشد.

همانطور که ماینرهای بیت کوین برای کاهش پاداش آماده می شوند، هاوینگ آینده در اواسط آوریل پاداش استخراج را از 6.25 به 3.125 BTC در هر بلوک کاهش می دهد. این فرآیند به‌طور خودکار اتفاق می‌افتد و پروتکل شبکه بیت‌کوین با رسیدن به ارتفاع بلوک برنامه‌ریزی‌شده، خود را تنظیم می‌کند. نقطه عطف استخراج تمامی 21 میلیون بیت کوین در حدود سال 2140 پیش بینی می شود، پس از آن استخراج کنندگان صرفاً به کارمزد تراکنش برای دریافت پاداش متکی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا