اخبار رمز ارز

بزرگترین هک کریپتو در ماه ژانویه 39 میلیون دلار برای مجرمان درآمد دارد

[ad_1]

تقریباً 50 میلیون دلار از پلتفرم‌های وب 3 در ماه اول سال به سرقت رفت زیرا ارزهای دیجیتال همچنان درگیر جنگ سایبری با هکرها و کلاهبرداران هستند.

Quantstamp، یک استارت آپ امنیتی defi، پنج پروتکل قرارداد هوشمند را با بیشترین ضرر ناشی از اکسپلویت ها و هکرها در ژانویه گزارش داد. به گفته Quantstamp، در مجموع 38.9 میلیون دلار به سبدی از بردارهای حمله استفاده شده توسط بازیگران بد، از جمله سایر هک های قرارداد هوشمند، سازش های کلیدی، و کلاهبرداری از دست رفت.

چهار روز بعد از سال، گاما استراتیژی ها تحت تاثیر یک حمله وام فلش قرار گرفت. اشکال کد به بهره‌برداران اجازه می‌دهد 6.1 میلیون دلار از خزانه‌های عمومی گاما تخلیه کنند. گاما برای حل مشکل، سپرده‌ها را قطع کرد و به طور موثر این شکاف را بسته بود.

اگرچه کمتر از 10 میلیون دلار به سرقت رفت، حدود 500000 دلار به اتر (ETH) در طول این حادثه در خطر بود.

Radiant Capital در 3 ژانویه، ساعاتی قبل از حمله به گاما، 4.5 میلیون دلار را به دلیل بهره برداری از بازار خالی از دست داد. به گفته Peckshield، علت اصلی جدید نبود و از دوره کوتاهی سرچشمه می گرفت که در آن بازارهای جدید بر اساس پروتکل های وام فعال شدند.

وام دهنده Defi استخر USDC مبتنی بر Arbitrum خود را برای رسیدگی به این مشکل متوقف کرد. Radiant همچنین خاطرنشان کرد که وجوه کاربران در معرض خطر قرار نگرفته است و پروتکل پس از بررسی دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

در 16 ژانویه، سوکت پروتکل چند زنجیره ای از طریق یک آسیب پذیری ورودی تأیید کاربر نقض شد. این سازش به هکرها اجازه می‌دهد تا تقریباً 2000 ETH به ارزش بیش از 4 میلیون دلار را جذب کنند. با این حال، Socket از آن زمان 1032 ETH به ارزش حدود 2.3 میلیون دلار را بازیابی کرده است. همه کاربران آسیب دیده نیز به عنوان بخشی از طرح Socket برای کامل کردن کاربران بازپرداخت شدند.

نقض امنیتی Goledo Finance مشابه سوء استفاده گاما و جدیدترین آن بود، زیرا هکرها از حمله وام فلش استفاده کردند و 1.7 میلیون دلار را سرقت کردند. در زمان انتشار، مذاکرات با مقصر در جریان بود و گلدو برای وجوه برگشتی پاداشی ارائه کرد.

علاوه بر این، حساب‌های هکر در صرافی‌های متمرکز مسدود شد و Goledo در حال ارزیابی ضرر برای نهایی کردن طرح بازیابی بود، در حالی که مجری قانون محلی در مورد این موضوع مطلع شد.

در نهایت، Wise Lending حداقل 460,000 دلار را در حمله وام فوری در 12 ژانویه از دست داد. این دومین حمله ای بود که توسط پروتکل طی شش ماه تجربه شد.



[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا