اخبار رمز ارز

با تمرکز چینتای بر روی توکن سازی RWA، CHEX 42 درصد افزایش یافت

CHEX، توکن بومی شرکت بلاک چین چینتای مستقر در سنگاپور، در 24 ساعت گذشته 42 درصد افزایش یافته است، زیرا وضعیت ترند در ایالات متحده را به دست آورده است.

در زمان نگارش این مقاله، CHEX 0.379 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 21.9 میلیون دلار معامله می شد. آخرین افزایش حجم معاملات نشان دهنده افزایش فعالیت بازار آن است.

CHEX 42٪ افزایش یافته است زیرا چینتای تلاش های خود را بر روی رمزگذاری RWA متمرکز می کند - 1
نمودار قیمت 24 ساعته CHEX | منبع: CoinMarketCap

Chintai که در توکن‌سازی مبتنی بر بلاک چین دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) مانند گواهی‌های املاک و مستغلات و CO₂ تخصص دارد، سه سال پیش شروع به کار کرد. رویکرد آنها شامل آوردن RWA های توکن شده به بلاک چین های عمومی محبوب مانند اتریوم، سولانا، آوالانچ و غیره با استفاده از پل های شبکه است.

این شرکت دو مجوز اعطا شده توسط مقامات پولی سنگاپور (MAS) را تضمین کرده است، که اجازه عملکرد یک بازار دارایی دیجیتال تنظیم شده را می دهد. این مجوز به چینتای اجازه می دهد تا بر روی یک مسیر تنظیم شده و پایدار تمرکز کند که به سرمایه سازمانی توجه دارد. این شامل طیف گسترده ای از پیشنهادات، از اوراق قرضه گرفته تا املاک و اعتبارات کربنی است که هدف آن دستیابی به ارزش بازار قابل توجهی است که پیش بینی می شود تا سال 2030 به 16 تریلیون دلار برسد.

در 8 فوریه 2024، چینتای یک پلتفرم توکن‌سازی دارایی در جهان واقعی به نام Chintai Nexus را راه‌اندازی کرد. این برنامه از چرخه زندگی کامل تجارت دارایی های دیجیتال دنیای واقعی، مانند اعتبار کربن، توکن های ابزار، کلکسیون ها و دارایی های جایگزین پشتیبانی می کند.

پیشرفت‌های اخیر Chintai و راه‌اندازی Chintai Nexus نشان‌دهنده گامی مهم در تعهد این شرکت به پیشبرد توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی است.

با تکیه بر این شتاب، شرکت مدیریت سرمایه گذاری Blackrock ایجاد صندوق نقدینگی دیجیتال نهادی BlackRock USD را با مشارکت Securitize، یک شرکت پیشرو توکن سازی دارایی از جزایر ویرجین بریتانیا، اعلام کرده است.

در حالی که دارایی‌های خاصی که صندوق نگهداری می‌کند فاش نشده باقی می‌ماند، مشارکت Securitize به تمرکز بر توکن کردن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) اشاره دارد. این فرآیند شامل نشان دادن مالکیت مجموعه گسترده‌ای از دارایی‌ها از طریق یک توکن بلاک چین است، عملی که برای پتانسیل آن برای افزایش نقدینگی و کارایی دارایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این اقدام به دنبال حمله بلک راک به سمت صندوق‌های دارایی دیجیتال صورت می‌گیرد و یک صندوق قابل معامله مبتنی بر بیت کوین (BTC) در ماه ژانویه را فهرست می‌کند که بیش از 15 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را جمع‌آوری کرد. این شرکت همچنین سال گذشته برای ETF نقطه اتر (ETH) درخواست داد.

لری فینک، مدیر عامل بلک راک، در مصاحبه ای در ژانویه با CNBC گفت که ETF های BTC و ETH “تنها گام هایی به سوی توکن سازی هستند و من واقعاً معتقدم که این همان جایی است که ما قرار است برویم.”

توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی یک بخش رو به رشد در تلاقی دارایی‌های دیجیتال و مالی سنتی است که شامل قرار دادن دارایی‌های سنتی بر روی ریل‌های بلاک چین به منظور تسویه سریع‌تر و افزایش کارایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا