اخبار رمز ارز

آزمایشگاه های TRM می گویند که حجم کریپتوهای غیرقانونی در سال 2023 به 34.8 میلیارد دلار کاهش یافت.

نسبت کلی از کل وجوه غیرقانونی رمزنگاری در حال کاهش 9 درصدی نسبت به سال گذشته است، اگرچه بازیگران بد هنوز بیش از 34 میلیارد دلار را در سال 2023 مدیریت کرده اند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط آزمایشگاه TRM، حجم کل وجوه رمزنگاری غیرقانونی در سال 2023 تقریباً یک سوم کاهش یافت. یافته‌ها نشان می‌دهد که حجم از 49.5 میلیارد دلار در سال 2022 به 34.8 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است. شرکت پزشکی قانونی بلاک چین که مقر آن در سانفرانسیسکو است خاطرنشان کرد که این کاهش از کاهش 22 درصدی پیشی گرفته است.

آزمایشگاه TRM می گوید علاوه بر کاهش کلی، ارزش کل وجوه ارسال شده به آدرس ها و نهادهای تحریم شده نیز کاهش یافته است: از 25.4 میلیارد دلار در سال 2022 به 16.2 میلیارد دلار در سال 2023، و اضافه می کند که این کاهش با “افزایش فشار دولت ها و دولت ها همراه بوده است. نهادهای مجری قانون.»

در واقع، سال گذشته نیز شاهد افزایش سه برابری تحریم‌ها علیه مشاغل و افراد مرتبط با رمزارز بودیم. دوازده گروه باج‌افزار، شش صرافی پرخطر و یک سرویس اختلاط ارزهای دیجیتال در میان 33 نام OFAC وجود دارد.

آزمایشگاه های TRM

با وجود این روند نزولی، آزمایشگاه TRM خاطرنشان می کند که فروش مواد مخدر غیرقانونی در بازارهای تاریک نت همچنان قوی باقی مانده است، با افزایش حجم به 1.6 میلیارد دلار در سال 2023، از 1.3 میلیارد دلار در سال 2022، که نشان دهنده “تأثیر کمی از رکود عمومی جرایم کریپتو” است.

همانطور که کریپتوفارسقبلاً گزارش داده بود، بینش های اخیر Chainalysis یافته های آزمایشگاه های TRM را تأیید می کند و نشان می دهد که درآمد فروشگاه های کلاهبرداری و بازارهای دارک نت پس از تعطیلی بازار Hydra در سال 2022 افزایش یافته است. داده ها نشان می دهد که مجموع درآمد بازارهای تاریک نت افزایش یافته است. نزدیک به 2 میلیارد دلار در سال 2023، که نشان دهنده افزایش قابل توجه 25 درصدی نسبت به معیارهای سال قبل است.

علاوه بر این، Chainalysis ظهور دو بازار جدید تاریک نت را روشن کرد، و به طور تهاجمی پیشنهادات خود را در مسکو در تلاش برای پر کردن خلاء پس از فروپاشی هایدرا تبلیغ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا