اخبار رمز ارز

ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی انتقال ارزهای دیجیتال به صرافی روسیه هستند

مقامات ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال برای ارتباط احتمالی با روسیه هستند.

به گفته بلومبرگ، تراکنش هایی به ارزش بیش از 20 میلیارد دلار ممکن است از طریق صرافی رمزارز روسیه Garantex انجام شده باشد. مقامات اکنون در حال بررسی این قراردادها به عنوان بخشی از تلاش های متحدان برای مبارزه با فرار از تحریم ها هستند که از جنگ روسیه در اوکراین حمایت می کند.

پرداخت های تحت بررسی از طریق صرافی ارز دیجیتال مسکو با استفاده از استیبل کوین تتر (USDT) پردازش شد. منابع می گویند این انتقال پس از آن صورت گرفت که گارانتکس به اتهام تسهیل جرایم مالی و معاملات غیرقانونی در روسیه با تحریم های ایالات متحده و انگلیس مورد تحریم قرار گرفت.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از روزهای اولیه جنگ تلاش کرده است تا صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند گارانتکس را سرکوب کند. منابع گفتند که 20 میلیارد دلار در معاملات یکی از مهم ترین نقض تحریم های اعمال شده علیه روسیه از زمان معرفی آنها است.

با تتر، هر اقدامی آنلاین است، هر تراکنش قابل ردیابی است، هر دارایی را می توان توقیف کرد و هر مجرمی را می توان دستگیر کرد.

نظر هلدینگ تتر

دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) گارانتکس را در آوریل 2022 همزمان با بازار تاریک نت Hydra تحریم کرد و روسیه را بهشت ​​مجرمان سایبری خواند. OFAC گفت که این صرافی که از برج فدراسیون در شهر مسکو اداره می شود، عمدا تعهدات مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را نادیده می گیرد.

پس از شروع درگیری در اوکراین، کشورهای غربی یک رژیم تحریمی سختگیرانه را علیه روسیه آغاز کردند و تنظیم کننده ها به طور جدی نگران استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها هستند.

در نتیجه، وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست تحریم‌های خود را در اوایل ماه مارس گسترش داد و شامل 13 شرکت و دو شخص مرتبط با تجارت ارزهای دیجیتال شد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور ضد تروریسم و ​​اطلاعات مالی، خاطرنشان کرد که روسیه به طور فزاینده ای به مکانیسم های پرداخت جایگزین روی می آورد تا تحریم های ایالات متحده را دور بزند و به تامین مالی جنگ علیه اوکراین ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا