اخبار رمز ارز

املاک FTX 1.9 میلیارد دلار سولانا را با قیمت تخفیف فروخت

در حالی که طلبکاران FTX از اقدامات و تصمیمات ناعادلانه ورشکستگی انتقاد می کردند، کسب و کار منحل شده کریپتو مجموعه ای از توکن های Solana را با تخفیف هنگفت تخلیه کرد.

دارایی FTX، تحت ورشکستگی مدیران به رهبری جان جی ری سوم، 25 تا 30 میلیون سکه سولانا (SOL) بسیار پایین تر از قیمت بازار معامله شد، زیرا این شرکت تلاش کرد حفره 16 میلیارد دلاری را که سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX بر جای گذاشته بود، ببندد. .

بر اساس گزارش بلومبرگ در 5 آوریل، صرافی ارز دیجیتال 1.9 میلیارد دلار از فروش SOL با تخفیف از چندین نهاد مانند Galaxy Trading و Pantera Capital به دست آورد. طبق گزارش‌ها، افراد آشنا به این موضوع گفتند که گلکسی یک وسیله نقلیه 620 میلیون دلاری جمع‌آوری کرده است تا سولانا را از صرافی مشکل دار بانکمن-فرید جذب کند.

ماه گذشته، Pantera همچنین برنامه‌های خود را برای خرید 250 میلیون دلار از SOL FTX فاش کرد و این دارایی 1.7 میلیون دلار Solana را به Nepture Digital Assets فروخت.

پرونده های منتشر شده در سال گذشته نشان داد که سولانا سهم بزرگی از دارایی های رمزنگاری FTX را تشکیل می دهد. بنیانگذار FTX یک شرکت عمومی با پشتیبانی SOL بود که صدها میلیون دلار در ارزهای رمزنگاری شده بومی و توکن‌های موجود در اکوسیستم خود مانند Sereum (SRM) سرمایه‌گذاری کرد.

کارولین الیسون، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ، سولانا و دیگر توکن‌های مبتنی بر SOL را در طول آزمایشی نوامبر سال گذشته به عنوان «سکه‌های سام» نامید. بانکمن-فرید از آن زمان تاکنون در هفت مورد مجرمانه مجرم شناخته شده و به 25 سال زندان محکوم شده است.

طلبکاران FTX تصمیمات ورشکستگی را به چالش می کشند

طلبکاران صرافی منحل شده با هم متحد شده اند تا با آنچه که فرآیند ورشکستگی ناعادلانه می دانند به چالش بکشند. در ژانویه، قاضی رئیس پرونده تصمیم گرفت که هر طلبکار باید ارزشی معادل از دارایی‌ها را در زمانی که FTX در اواخر سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد، دریافت کند.

قیمت SOL در آن زمان حدود 16 دلار بود، اما توکن در زمان چاپ بالای 175 دلار معامله شد که نارضایتی طلبکاران را برانگیخت. به طور خاص، کمیته موقت مشتریان FTX، بزرگترین بلوک رای‌دهی در ورشکستگی، ۱۴۰۰ امضا جمع‌آوری کرد تا از حقوق طلبکاران محافظت کند و برای احکام دادگاه بهبود یافته در مورد نحوه رسیدگی به ادعاهای کریپتو مبارزه کند.

FTX
نمودار روزانه SOL | منبع: CoinMarketCap

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا