اخبار رمز ارز

استلار پلتفرم قراردادهای هوشمند Soroban را راه اندازی کرد

بنیاد توسعه استلار اخیراً از راه اندازی Soroban، یک پلتفرم قراردادهای هوشمند خبر داد که به افتخار ارتقای تاریخ شبکه استلار است.

سوروبانکه پس از دو سال آزمایش به فاز شبکه اصلی خود منتقل شده است، توسعه برنامه های غیرمتمرکز را تسهیل می کند.

Soroban یک رویکرد جدید برای توسعه دهندگان برای استقرار قراردادهای هوشمند، گسترش انواع برنامه های کاربردی که می توانند بر روی بلاک چین Stellar ساخته شوند، معرفی می کند. این پلتفرم از WebAssembly، یک فرمت کد باینری برای ادغام های وب و بلاک چین سنتی استفاده می کند.

هدف توسعه پلتفرم Stellar تنوع بخشیدن به استفاده از شبکه، گسترش قابلیت‌های آن فراتر از پرداخت‌های رمزنگاری شده و شامل امور مالی غیرمتمرکز (defi) و سایر خدمات مالی است.

برای تشویق توسعه سوروبان، بنیاد توسعه استلار (SDF) 100 میلیون دلار به صندوق پذیرش سوروبان اختصاص داده است که بیش از 160 پروژه را پشتیبانی کرده است. این پروژه‌ها طیف وسیعی از برنامه‌ها را پوشش می‌دهند، از پروژه‌های پل مانند Axelar و Allbridge گرفته تا Band Protocol Oracle و طرح‌های defi مانند Sworoswap و Blend، که همگی با هدف استفاده از قابلیت‌های قرارداد هوشمند Stellar هستند.

Stellar در سال 2014 توسط Jed McCaleb و Joyce Kim به عنوان یک شبکه بلاک چین منبع باز با تمرکز بر تراکنش های فرامرزی تاسیس شد. با توجه به منشأ آن به عنوان یک چنگال، استلار در ابتدا شبیه ریپل بود، اما بعداً دستخوش تغییرات مهمی شد و یک مکانیسم اجماع منحصر به فرد به نام پروتکل اجماع ستاره‌ای را اتخاذ کرد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا