اخبار رمز ارزبلاک چین

تحقیقات Dragonfly ادعا می‌کند که اتریوم «MS-DOS» بلاک چین ها است

تحقیقات نشان می‌دهد که توان عملیاتی سولانا از زنجیره پیشرو EVM با اختلاف زیادی پیشی گرفته است و محققان پیش‌بینی می‌کنند که زنجیره‌های لایه 1 رقابتی از زنجیره‌های EVM بهتر خواهند بود.

آزمایشی از Dragonfly Research که عملکرد شش بلاک چین را با آزمایش ظرفیت بازارسازان خودکار (AMM) در هر کدام مقایسه کرد، نشان داد که Orca DEX Solana برنده آشکار معاملات در هر ثانیه است و 273.34 معامله در ثانیه را مدیریت کرد و هر 590 میلی ثانیه یک بلوک جدید ایجاد کرد.

Binance (BSC) با 194.6 معامله در ثانیه در PancakeSwap خیلی عقب نماند و پس از آن Polygon (MATIC)، Avalanche (AVAX)، Celo (CELO) و در نهایت اتریوم (ETH) قرار دارند.

یک پست وبلاگ توسط محققی به نام “GM” استدلال می‌کند که در حالی که یک اکوسیستم غنی بر روی زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) ساخته شده است، نتایج نشان می‌دهد “اگر می خواهید عملکرد واقعاً بالایی داشته باشید اکنون باید به بیرون از فضای EVM نگاه کنید.” جمله‌ای که اکنون از این پست حذف شده  حذف شده می‌گفت که کاربران در نهایت باید «EVM» را رها کنند.

Dragonfly Research بازوی تحقیقاتی Dragonfly Capital است و پورتفولیوی آن نشان می‌دهد که در Celo، Avalanche، Cosmos و Near سرمایه‌گذاری کرده است (که در گزارش به آن اشاره شده است)، اما در سولانا سرمایه گذاری نکرده است.

جنرال موتورز به این نتیجه رسید که با گذشت زمان، سایر بلاک چین های لایه 1 از زنجیره‌های سازگار با EVM پیشی خواهند گرفت. او نوشت:

به طور کلی من این تصور را دارم: اتریوم MS-DOS سیستم‌عامل‌های قرارداد هوشمند است. اما عصر کنونی بلاک چین، ما را به دوران ویندوز 95 می برد.

زنجیره‌های EVM، بلاک چین هایی هستند که با ابزار اتریوم سازگار هستند. آن‌ها اغلب به مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم کمک می‌کنند.

نتایج آزمایش که در 2 مارس منتشر شد به مقایسه توان عملیاتی بلاک چین با اندازه‌گیری تعداد مبادلات در هر بلوک در بازارسازان خودکار بومی (AMM) پرداخت. AMM ها به صرافی های غیرمتمرکز (DEX) مانند Uniswap و PancakeSwap اشاره دارند که مبادله توکن های غیرحضانتی را در زنجیره تسهیل می کنند.

سوال اساسی که جنرال موتورز سعی کرد به آن پاسخ دهد این بود: “اگر یک بلوک کامل را با معاملات به سبک Uniswap V2 پر کنید، چند معامله در ثانیه انجام می شود؟”

Uniswap V2 با فرض اینکه DEX غالب با 1.6 میلیارد دلار حجم تراکنش 7 روزه است، به عنوان معیار مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس این گزارش، معیار 18.38 تراکنش در ثانیه با 13.2 ثانیه در هر بلوک جدید بود. نویسنده GM خاطرنشان کرد که اگرچه این یک معیار کامل نیست، اما “برای دریافت دیدگاهی جامع از عملکرد، گویا است.”

DEX پیشرو در هر بلاک چین آزمایش شده با تبادل توکن با نقدشونده‌ترین جفت‌ها ارسال شد تا محدودیت فعلی ظرفیت آنها تعیین شود. آنها مقیاس بندی رول آپ را روی زنجیره های لایه 1آزمایش نکردند زیرا می توان از رول آپ‌ها در همه زنجیره‌ها استفاده کرد.

در حالی که پنج زنجیره EVM در این آزمایش را می‌توان به روش مشابهی آزمایش کرد، سولانا به روش‌شناسی متفاوتی نیاز داشت که GM در پست وبلاگ دیگری درباره آن نوشت.

جنرال موتورز نوشت که هیچ یک از بلاک چین های موجود در این آزمایش با تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌شوند و او انتظار دارد که «همه L1های اصلی در طول زمان عملکرد خود را بهبود ببخشند».

اگرچه نتایج گزارش عملکرد سریع‌تر سولانا را نشان می‌دهد، طرفداران تمرکززدایی به مسائل دیگری در مورد سولانا اشاره می‌کنند. تیم Spookyswap DEX در Fantom Opera – که سازگار با EVM است – از این یافته ها انتقاد کرد و به کوین تلگراف گفت که Solana “یک شبکه کاملاً متمرکز بر خلاف اتریوم است.”

سولانا همچنین با قطع خدمات مواجه شده است که نگرانی هایی را در مورد امنیت شبکه و قابلیت اطمینان برنامه های کاربردی در اکوسیستم ایجاد کرده است. تیم Spookyswap اضافه کرد:

سولانا می تواند سقوط کند و سابقه سقوط برای مدتی را نیز در سابقه‌اش دارد. چنین چیزی را در زنجیره های لایه 1 مناسب EVM نمی بینید.

جنرال موتورز خوانندگان را با شعار «خودتان حساب کنید» تشویق کرد که برای تایید یا رد نتایجی که به آن رسیده است اقدام کنند. او همچنین خاطرنشان کرد که بهینه سازی در بلاک چین بسیار سریع اتفاق می افتد، بنابراین با معرفی یک بهینه سازی جدید در هر زنجیره، نتایج ممکن است متفاوت باشد.

او همچنین به این نتیجه رسید که بین اتریوم و سولانا تنها 25 برابر تفاوت عملکرد وجود دارد، که نشان می‌دهد به طور کلی «هیچ‌کس آن عملکرد عالی» را از تراکنش‌های توکن خطی درون زنجیره‌ای دریافت نمی‌کند.

برای مطالعه خبر اصلی این‌جا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا