اخبار رمز ارز

کمک های مالی ارزهای دیجیتال به اوکراین به سرعت افزایش یافت، اما این کمک ها هنوز در حد واقعی بود

افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفا متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله کریپتوفارسنیست.

قبلاً در مورد نقش کمکهای ارزهای دیجیتال در طول تهاجم گسترده ای که روسیه در دو سال پیش در اوکراین آغاز کرد، مطالبی گفته شده است. اما به ندرت این سوال مطرح شد که کریپتو بیشتر به عنوان وسیله ای برای پرداخت کمک های بشردوستانه حیاتی در طول جنگ مورد استفاده قرار نگیرد، زمانی که واکنش سریع برای نجات جان افراد بیشتری لازم است. میلیون ها وجوه انباشته شده باید دست نخورده باقی می ماند تا اینکه کسی بفهمد که چگونه مبالغ هنگفت را به فیات تبدیل کرده و آنها را برای استفاده بیشتر به حساب های بانکی منتقل کند. اگر پرداخت های کریپتو به طور گسترده پذیرفته می شد، می توانستیم سریعتر عمل کنیم.

افزایش کمک های مالی ارزهای دیجیتال

در 26 فوریه 2022، وزیر تحولات دیجیتال، میخایلو فدوروف، توییتی با آدرس کیف پول های رمزنگاری شده منتشر کرد و گفت که اوکراین رسما کمک های مالی در اتریوم (ETH)، بیت کوین (BTC) و تتر (USDT) را می پذیرد.

در چند روز اول پس از این درخواست جذب سرمایه، دولت اوکراین بیش از 13 میلیون دلار جمع آوری کرد. بر اساس گزارش کریستال بلاک چین منتشر شده در جولای 2023، در طی دو سال، اوکراین بیش از 225 میلیون دلار ارز دیجیتال از طرفداران خود در سراسر جهان جذب کرده است. Crypto راهی سریع و ارزان برای انتقال وجوه از یک کشور به کشور دیگر است. بر اساس گزارش کریستال، بیش از نیمی از کمک‌های مالی به صورت ETH و پس از آن USDT، BTC و BUSD دریافت شده‌اند.

کمک های مالی ارزهای دیجیتال به اوکراین به سرعت افزایش یافت، اما این کمک ها هنوز در حد واقعی بود |  نظر - 1

کمک های مالی اوکراین توسط ارز دیجیتال | منبع: کریستال

کمک های مالی در NFT ها نیز طی دو سال افزایش یافت. Elliptic می گوید CryptoPunk NFT به ارزش 200000 دلار به حساب ETH دولت اوکراین اهدا شده است. کمک های مالی NFT در سایر بلاک چین ها از جمله Polygon، Solana، Cardano و FTM نیز انجام شد. در همین حال، پرچم اوکراین توسط UkraineDAO به قیمت 6.5 میلیون دلار ETH به حراج گذاشته شد که آن را به یکی از گران‌ترین توکن‌های غیرقابل تعویض فروخته شده تبدیل کرد.

کمک های مالی ارزهای دیجیتال به اوکراین به سرعت افزایش یافت، اما این کمک ها هنوز در حد واقعی بود |  نظر - 2

پرچم اوکراین دائو NFT | منبع: بیضوی

اگرچه بخش کریپتو در مقایسه با میلیاردها کمک مالی در فیات نسبتاً کوچک است، به احتمال زیاد شاهد مهم‌ترین جهش کمک‌های ارز دیجیتال در تاریخ بودیم. Crypto به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و مقاومت در برابر سانسور به بهترین وجه برای جمع آوری کمک های بین المللی مناسب است.

Crypto مطرح شد اما به عنوان وسیله پرداخت استفاده نشد. چرا؟

در روزهای اول جنگ، من با وزارت تحول دیجیتال اوکراین در تماس بودم و درخواستی فوری برای تبدیل کمک‌های مالی جمع‌آوری‌شده به صورت ارز دیجیتال به یورو برای ادامه خرید کمک‌های بشردوستانه داشتم. همراه با CoinsPaid، ما این کار را سریع انجام دادیم، اما این واقعیت که در وهله اول زمانی که پذیرش پرداخت‌های رمزنگاری در حال افزایش بود، لازم بود این کار را انجام دهیم، کمی من را متحیر کرد. چرا در مواقع اغتشاش، زمانی که واکنش سریع بیش از همه ارزش دارد، هنوز نیاز به تکیه بر ابزارهای مالی سنتی و افزودن یک گام دیگر به فرآیند خرید لوازم حیاتی وجود دارد؟

اگر بتوانید شخصی را برای تبدیل ارزهای دیجیتال برای شما پیدا کنید، خوش شانس هستید، اما کمک های مالی به ارزهای دیجیتال نه تنها توسط دولت جمع آوری شده است. بسیاری از صندوق‌های کوچک‌تر و داوطلبانی که کمک‌های مالی برای تیپ‌های جداگانه جمع‌آوری می‌کردند نیز ارزهای رمزنگاری شده را پذیرفتند و برای خریدهای آتی باید آنها را به فیات تبدیل کنند. این وضعیت در مارس 2023 بدتر شد، زمانی که Binance، Whitebait، EXMO و Kuna اعلام کردند که به طور موقت فعالیت های خود را با کارت های بانکی در hryvnia اوکراین به حالت تعلیق درآورده اند. این مشکل پس از آن رخ داد که بانک ملی اوکراین محدودیت‌هایی را برای عملیات P2P و A2C برای شرکت‌های مالی اعمال کرد که امکان واریز و برداشت را برای صرافی‌های ارز دیجیتال فراهم می‌کرد. در نتیجه، کاربران کریپتو اوکراین، از جمله سرمایه‌های کوچکتر و داوطلبان فردی، از فرصت استفاده از ارزهای دیجیتال محروم شدند.

مشکلات مربوط به تراکنش‌های غیرنقدی گریونا مربوط به تلاش‌های مقامات اوکراینی برای مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی در پلتفرم‌های بازی بود. برداشت ها به حساب های بانکی هنوز در اوکراین در دسترس نیست، اگرچه صرافی های رمزنگاری در تلاش برای حل این مشکل هستند. در برخی از مراحل، در EXMO، برداشت به Visa/Mastercard دوباره ظاهر شد، در حالی که هزینه برداشت 7٪ بود. با توجه به اینکه کمک های مالی ارزهای دیجیتال به اوکراین همچنان در حال افزایش است، مسئله استفاده راحت تر از وجوه جمع آوری شده هم در اوکراین و هم در خارج از کشور حل نشده است.

پذیرش پرداخت های رمزنگاری به یک چارچوب نظارتی روشن نیاز دارد

اتخاذ پرداخت‌های کریپتو در زمان جنگ، واسطه‌های شخص ثالث را حذف می‌کند و گردش سریع‌تر کریپتو و خرید منابع حیاتی را تضمین می‌کند. با این حال، بدون یک چارچوب نظارتی مشخص، نمی‌توانیم حتی به آن نزدیک شویم. در اوکراین، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت برای کالاها یا خدمات به طور رسمی ممنوع است. این به طور کامل توسعه صنعت پرداخت های رمزنگاری را مسدود می کند و محدودیت های شدیدی را برای استفاده بیشتر از کمک های ارز دیجیتال اعمال می کند.

صرف‌نظر از تلاش دولت برای تدوین مقررات در طول ماه اول جنگ، پیش‌نویس قانون اوکراین «درباره دارایی‌های مجازی» مورخ 17 مارس 2022 مدت‌ها توسط پارلمان در حال بررسی بود و سپس در سال 2023 رسما رد شد. در آوریل 2023، با توجه به مقررات آتی MiCA و وضعیت نامزد اوکراینی برای الحاق به اتحادیه اروپا، تلاش دوم برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای بازار کریپتو اوکراین انجام شد که در وهله اول با موضوع مالیات مقابله کند.

دولت در حال حاضر بیشتر بر روی الزام کاربران کریپتو به پرداخت مالیات متمرکز شده است تا اینکه کمک‌های ارز دیجیتال همین الان در اینجا کار کند. بدیهی است که یکی از امیدوارکننده‌ترین و ضروری‌ترین پیامدهای رمزنگاری در زمان جنگ به دلیل فقدان مقررات روشن در اوکراین مسدود شده است. در اتحادیه اروپا، جایی که صنعت پرداخت رمزنگاری سریعتر در حال پیشرفت است، هنوز نیاز به کاهش شکاف بین صنعت کریپتو و امور مالی سنتی وجود دارد. مقررات MiCA قادر خواهد بود با کمک به بازیابی اعتماد در صنعت و تضمین حداکثر حفاظت و ارائه خدمات روان تر برای بازرگانان در سراسر اتحادیه اروپا، آن را مدیریت کند.

چند کلمه پایانی

کمک های مالی کریپتو نقش اساسی در جنگ اوکراین ایفا می کند، اما محدودیت های اعمال شده و فقدان مقررات روشن، استفاده از رمزارز را به عنوان وسیله پرداخت تقریبا غیرممکن می کند. مرحله اضافی که با توجه به شرایط بسیار زمان بر است، همیشه برای ادامه خرید مورد نیاز است. اما برای این مرحله، از همان روزهای اول جنگ، می‌توانیم سریع‌تر واکنش نشان دهیم.

علاوه بر این، ما از شفافیت کافی برای حامیانی که می‌توانند ردیابی کنند که آیا واقعاً از پول آنها مطابق با هدف استفاده شده است، اطمینان حاصل خواهیم کرد. هم بهنگام بودن و هم شفافیت برای ادامه افزایش کمک های مالی در کریپتو و جلوگیری از پارادوکس دارایی های دیجیتالی که در آدرس های کیف پول انباشته شده و سریع و کارآمد خرج نمی شوند، حیاتی هستند.

ماکس کروپیشف

ماکس کروپیشف

ماکس کروپیشف مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران CoinsPaid است – یک راه حل پرداخت رمزنگاری برای مشاغل ثبت شده در استونی. او که در سال 2013 وارد دنیای کریپتو شد، در خاستگاه این بازار در اوکراین ایستاد و بنیاد بیت کوین را برای ترویج پذیرش کریپتو در این کشور راه اندازی کرد. او به عنوان مدیر عامل CoinsPaid، هدف خود را برای تبدیل شدن به حلقه اتصال بین تجارت رمزنگاری و سنتی تعیین می کند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا