Memecoin ها در حال تغییر بازاریابی دیجیتال هستند
افشا: دیدگاه ها و نظرات بیان شده در اینجا صرفا متعلق به نویسنده است و بیانگر دیدگاه ها و نظرات سرمقاله کریپتوفارسنیست.
در دهه گذشته شاهد ظهور ویدیو به عنوان رسانه غالب اینترنت بودیم، زیرا شبکههای اجتماعی و ناشران دسترسی انبوه و بینندگان را در اولویت قرار دادند. امروزه 93 درصد از بازاریابان ویدیو را در استراتژی محتوای خود قرار می دهند. ویدیوی اوج تبلیغات را متحول کرده است. همچنین تجربه ما از وب را به سمت مصرف منفعل سوق داده است: دنیایی که ما فقط در حال تماشای آن هستیم.
ویدئو یک رسانه عمیق و قدرتمند برای داستان سرایی است. این غیرقابل انکار است که محتوای فیلم و بصری همچنان نقشی حیاتی در دستیابی و جذب مخاطبان دیجیتال ایفا خواهد کرد. اما به طور فزایندهای، قالبهای رسانهای مشارکتی، اشتراک ذهنی را در فضاهای اجتماعی جلب میکنند. گسترش ممکوین ها کدهای جدیدی را برای ایجاد محتوای دیجیتالی نشان می دهد – کدهایی که تأثیر عمیقی بر بازاریابان سنتی خواهند داشت.
در طول سال گذشته، memecoin ها در محبوبیت انفجاری افزایش یافته اند. برخلاف ارزهای دیجیتال مرسوم، ممکوین ها عمدتاً به عنوان آزمایش های اجتماعی با کاربرد محدود عمل می کنند. آنها بر اساس فرهنگ اینترنتی هستند. آنها مردم را حول یک ایده مشترک (مهم نیست که چقدر احمقانه، طاقچه، یا نابخردانه) متحد می کنند. و کشش پایدار و خاص آنها بینش جدیدی را برای بازاریابان ارائه می دهد.
اخیرا، لی جین یکی از بنیانگذاران Variant Fund شرح داده شده انفجار memecoin به عنوان نمونه ای از ظهور مجدد رسانه های سرد. برای پیشرفت، آنها از جوامع میخواهند که به طور فعال محتوا را تفسیر و ایجاد کنند – کاری که آنها به صورت دسته جمعی انجام میدهند. دوج کوین به تنهایی یک دنبال کننده X نزدیک به 4 میلیون دنبال کننده دارد. به نظر می رسد یک شوخی است. با این حال، پروژههای memecoin مانند Dogecoin از زیرساختهای بازاریابی غیرمتمرکز برای افزایش ویروسپذیری و تعامل انبوه استفاده میکنند و به طرفداران نقش فعالی در برندسازی، ایجاد اقتصاد جامعه و تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر از طریق توکنها و ایردراپها میدهند. در اینجا نحوه متحول کردن memecoin ها در بازاریابی دیجیتال آمده است.
بازاریابی ارگانیک یک اهرم قدرتمند برای دسترسی و تبدیل است. بر اساس گزارش eMarketer، که قبلاً Insider Intelligence بود، 79 درصد از مصرف کنندگان می گویند محتوای تولید شده توسط کاربر تأثیر زیادی بر تصمیمات خرید دارد. اما در حالی که هر ماه میلیاردها نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، تعداد کمتری و کمتری در واقع پست می گذارند. ممکن است برای ایجاد ویروسی بودن برای برندها نیاز به چیزی بیش از محتوای قانع کننده باشد. ممکوین ها از توکن ها برای تشویق جوامع برای ارسال پست استفاده می کنند.
پروژههایی مانند Tip Coin به کاربران امکان میدهد با ارسال پست در X امتیاز کسب کنند. وقتی با ذکر TIP $ یا #TIP پاسخ میدهید، نقل قول میکنید یا توییت میکنید، امتیاز مربوط به تخصیص درصد رمز به شما تعلق میگیرد. به طور مؤثر، طرفداران برای سازماندهی و حمایت از جامعه خود پول می گیرند. این رویکرد به پروژه ها اجازه می دهد تا به سرعت در پلتفرم روند پیدا کنند، زیرا افراد در مورد محصول جدید صحبت می کنند. تولید محتوای ارگانیک نقش ارزشمندی در ایجاد آگاهی و اعتماد دارد. امتیازها و سیستمهای تشویقی نشانهها میتوانند اهرم جدیدی برای محتوای تولید شده توسط کاربر و مشارکت جامعه در اختیار بازاریابان قرار دهند.
Memecoins یک قالب رسانه ای مشارکتی است. از آنجایی که کاربران به طور مشترک داستان را ایجاد می کنند، تأثیر نیز ایجاد می کنند. اشارههای یک پروژه در رسانههای اجتماعی فقط یک پروکسی برای آگاهی نیست. آنها به یک پیش بینی کننده ارزش تبدیل می شوند. در نتیجه، طرفداران برای ایفای نقش در شکلدهی برند و استراتژی بازاریابی یک memecoin انگیزه دارند.
در سال 2019، میم Dogwifhat در میان شخصیتهای ورزشهای الکترونیکی در توییتر (X) محبوب شد. در سال 2023، این میم الهامبخش $WIF بود، یک توکن جدید که «به معنای واقعی کلمه یک سگ با کلاه است». جامعه دارندگان $WIF پروژه را از طریق ایجاد محتوای بلادرنگ هدایت می کند. آنها همچنین تبلیغات پروژه را هدایت می کنند. در هفتههای اخیر، جامعه بیش از 690000 دلار جمعآوری کرد تا با memecoin خود، لاسوگاس Sphere را علامتگذاری کند – خرید رسانهای که چرخه خبری خود را نیز راهاندازی کرد.
امروزه برای بسیاری از برندها، محتوا و استراتژی رسانه متمرکز است. بازاریابان می توانند با اجازه دادن به طرفداران برای هدایت این تصمیمات، کارایی های جدیدی را باز کنند. ایجاد محتوای جامعه در زمان واقعی امکان تکرار سریع پیام و تولید بینش را فراهم می کند. خرید رسانهای که توسط جامعه انجام میشود میتواند به اطمینان از تأثیرگذاری کمک کند: دسترسی به مخاطبان خود در مکانهایی که برای آنها مهم است.
ظهور بازی هنجارهای ما را در مورد مصرف محتوا تغییر داده است. با توجه به اینکه Gen Z اکنون زمان بیشتری را نسبت به تماشای تلویزیون صرف بازی های ویدیویی می کند، مخاطبان انتظار تجربه های متفاوتی از داستان سرایی دیجیتال دارند. دنیای داستان های بازی در چند رسانه ای در زمان واقعی آشکار می شود. آنها خارج از اسکریپت های ساده و چارچوب های محدود قرار می گیرند.
ممکوین ها به عنوان جهان های داستانی باز عمل می کنند که از طریق مشارکت کاربر تغییر شکل می دهند. ارزش و معنای آنها می تواند به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کند. Memecoin به نشانههای بصری بازی متمایل میشود و به جامعه خود این فرصت را میدهد تا موفقیت پروژه را در یک نقشه راه بلندمدت و یک بازار بیدرنگ شکل دهد. از آنجایی که پروژه پایان باز است و همیشه به روز می شود، دلیلی برای بازگشت به آن وجود دارد. برای بازاریابان، این نوع طراحی داستانی مبتنی بر بازی میتواند به حفظ مخاطبان کمک کند و با آنها بهعنوان بازیکن رفتار کنند، نه فقط بینندگان منفعل.
در حالی که ممکوین ها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، جذابیت آن ها جذاب و پوچ است. نوشتن آنها به عنوان مصنوع این لحظه احمقانه و خاص در فرهنگ اینترنتی وسوسه انگیز است. اما ظهور آنها ما را به چالش می کشد تا درباره تجربیات دیجیتال به گونه ای متفاوت فکر کنیم: تصور کردن داستان سرایی به عنوان یک رسانه ذاتی مشارکتی. فراتر از رسانههای سنتی، قالبهایی که به طور فزایندهای برای بازاریابان و طرفداران اهمیت دارند، آنهایی هستند که تعامل را رمزگذاری و تشویق میکنند.