اخبار رمز ارز

کارکنان سابق FTX و Alameda سرمایه گذاری 17 میلیون دلاری را برای کوله پشتی صرافی ارزهای دیجیتال بستند

VC ها از یک استارت آپ رمزنگاری به رهبری کارمندان سابق FTX و Alameda Research به عنوان بخشی از یک صرافی جدید ارز دیجیتال حمایت می کنند.

در دور سرمایه‌گذاری سری A، آلوم‌های FTX و Alameda ۱۷ میلیون دلار برای یک صرافی رمزنگاری به نام Backpack جمع‌آوری کردند که ارزش شرکت را ۱۲۰ میلیون دلار بود و سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی مانند Wintermute و Amber Group جلب کرد.

کوله پشتی در اکتبر سال گذشته، نزدیک به یک سال پس از سقوط FTX، راه اندازی شد و توسط Armani Ferrante و Can Sun تأسیس شد. فرانته به عنوان مدیر عامل کوله پشتی خدمت می کند و یکی از کارمندان اولیه Alameda بود.

سان که به عنوان شاهد دولتی در کلاهبرداری Sam Bankman-Fried شهادت داد، به عنوان وکیل عمومی FTX کار می کرد و گفت که از استفاده غیرقانونی این شرکت از رمزنگاری و وجوه مشتریان غافل بوده است. کوله پشتی دارای 40 نفر نیروی کار است که پنج نفر از آنها کارمندان سابق FTX هستند.

فرانته گفت که انتظارات و بررسی های دقیق در مورد ایجاد یک صرافی رمزنگاری پس از حماسه FTX قطعا بالاتر است. فرانته خاطرنشان کرد: در ابتدا، نهادها از سرمایه گذاری در کوله پشتی خودداری کردند، اما پس از محکومیت سال گذشته در دادگاه نیویورک، اوضاع بهتر شد.

کوله پشتی یک صرافی مستقر در دبی است که تاکنون 420000 کاربر در سراسر جهان داشته است. این شرکت در این ماه 6.5 میلیارد دلار حجم معاملات یک طرفه را به ثبت رساند و طبق گزارش ها، تقاضا در بازارهای آسیایی را مشاهده می کند زیرا امیدوار است بخشی از سهم بازار را که FTX پشت سر گذاشته است، به دست آورد.

سایر شرکت ها نیز برای پر کردن شکاف، به ویژه برای معامله گران حرفه ای، یکی از پایگاه های اصلی مشتریان FTX، عجله دارند. به عنوان مثال، EDX Markets مبتنی بر Fidelity در سال 2023 با گسترش به سنگاپور راه اندازی شد.

فرانته و سان در حال پشت سر گذاشتن روابط خود با آلامدا هستند، اما بنکمن-فرید پس از حکم مجرمیت دادگاه با عواقب مواجه می شود. این سرمایه دار سابق از قاضی درخواست کرده است که محکومیت خود را به حداکثر شش سال و نیم کاهش دهد و به اوتیسم اشاره کرده و گفته است که از این کلاهبرداری 8 میلیارد دلاری “عمیقا متاسفم”.

دادستان های فدرال مدت محکومیت توصیه شده خود را در 15 مارس منتشر خواهند کرد و در 28 مارس صدور حکم صادر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا