اخبار رمز ارز

کارمزد تراکنش های بیت کوین امسال بیش از 50 درصد کاهش یافته است

طبق داده‌های YCharts، میانگین کارمزد تراکنش بیت‌کوین از 4.40 دلار به 1.80 دلار در سال جاری کاهش یافته است که کاهش 57.97 درصدی را نشان می‌دهد.

یک دلیل این است که گسترش سریع شبکه لایتنینگ بیت کوین، که در آن تراکنش ها خارج از بلاک چین است، ممکن است یک کاتالیزور بوده باشد.

شبکه بیت کوین برای هر تراکنش کارمزدی دریافت می کند. سپس این پرداخت بین ماینرها تقسیم می شود. زمانی که شبکه پر ازدحام است و تقاضا برای پردازش تراکنش بسیار بیشتر از عرضه ماینرها است، کاربران اغلب هزینه بیشتری می پردازند.

در 21 آوریل، میانگین کارمزد تراکنش در شبکه بیت کوین به بالاترین حد تاریخ 62.8 دلار در هر تراکنش رسید، زیرا قطع ماینرها در چین تولید بلوک را در زمانی که تقاضا برای بیت کوین زیاد بود، کاهش داد.

کاهش هزینه ها ممکن است به این دلیل باشد که ماینرهای بیت کوین کمتر مشکوک بوده اند و علاقه خود را به پردازش تراکنش ها از دست ندادند. وقتی این اتفاق می‌افتد، دشواری استخراج، که میزان دشواری اعتبارسنجی یک تراکنش بیت‌کوین را اندازه‌گیری می‌کند، کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از دلایل احتمالی کاهش هزینه تراکنش، شلوغی mempool است که جمع آورنده تمام تراکنش های معلق قبل از تایید است. هنگامی که یک تراکنش به شبکه بیت کوین ارسال می شود، تا زمانی که تاییدیه دریافت کند در mempool باقی می ماند. از آنجایی که هر بلوک بیت کوین دارای اندازه مشخصی 1 مگابایتی است، یک mempool  بزرگ ممکن است ماینرها را تشویق کند که تراکنش های سودآورتری را ترجیح دهند.

در این موارد، مشتریان شروع به پرداخت بیشتر می‌کنند تا تراکنش‌هایشان در mempool گیر نکند. این هزینه کلی تراکنش در شبکه بیت کوین را افزایش می دهد.

اندازه ممپول بیت کوین بسیار کمتر از حداکثر ظرفیت خود است.

میانگین تعداد تراکنش ها نیز در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طور متوسط ​​در روز، بیش از 350000 تراکنش در ابتدای سال 2021 انجام می شد، اما این تعداد اکنون به 250000 تا 213000 تراکنش در روز کاهش یافته است.

توضیح احتمالی دیگر برای کاهش هزینه های تراکنش این است که معامله گران و دارندگان بیت کوین تمایل به استفاده کمتر از بیت کوین دارند. کاهش تقاضا باعث کاهش هزینه هر توکن می شود که کارمزد تراکنش را کاهش می دهد.

در همین حال، کارمزدهای اتریوم نیز با بقیه بازار ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته است.اکنون میانگین کارمزد تراکنش شبکه اتریوم 4.90 دلار است و در 12 می 2021 به بالاترین میزان 69.92 دلار رسید.

با شروع یک هفته جدید، بیت کوین به 57000 دلار بازگشت و به هفته های پر فراز و نشیب که شاهد کاهش شدید قیمت بود، پایان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا