اخبار رمز ارز

کارشناسان از رویکرد متمرکز بر حریم خصوصی BoE در پیشنهاد پوند دیجیتال حمایت می کنند

[ad_1]

رویکرد بریتانیا به یک پوند دیجیتال بالقوه توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است، به ویژه در مورد نگرانی های حفظ حریم خصوصی.

بانک انگلستان (BoE) و وزارت خزانه داری، در پاسخ خود به مشاوره گسترده در سال 2023، چارچوبی قوی را برای اطمینان از اینکه حریم خصوصی و حقوق کاربر در خط مقدم این ابتکار ارز دیجیتال قرار دارند، برجسته کرده اند.

خودی‌های صنعت کریپتو، از جمله کارشناسان حقوقی و فنی، خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به رویکرد دولت به حفظ حریم خصوصی در گزارش اختصاصی CoinDesk ابراز کرده‌اند.

جانا پچای، از بنیاد پوند دیجیتال، از دولت به دلیل به رسمیت شناختن نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در هر مرحله قدردانی کرد. این احساس منعکس کننده نگرانی از قبل گسترده در بین پاسخ دهندگان و شرکت کنندگان در صنعت است که نه بانک و نه دولت نباید به داده های شخصی دسترسی داشته باشند.

این مشاوره که بیش از 50000 پاسخ داشت، یک احساس متفق القول را تکرار کرد: نیاز به یک سیستم ارز دیجیتال امن و خصوصی. با اذعان به این موضوع، “مدل پلت فرم” پیشنهادی BoE به عنوان یک راه حل اطمینان بخش معرفی شده است.

این مدل، همانطور که توسط ریچارد جندال براون، CTO در R3 توضیح داده شد، شرکت های خصوصی را در نظر می گیرد که رابط های مشتری را مدیریت کنند در حالی که BoE زیرساخت های اساسی را فراهم می کند. این جداسازی برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی بسیار مهم است، زیرا دسترسی مستقیم دولت به داده‌های شخصی را محدود می‌کند و در عوض بر حفظ یکپارچگی زیرساخت ارز تمرکز می‌کند.

بیانیه BoE در مورد پوند دیجیتال همچنین بر ماهیت مکمل آن با اسکناس های موجود تأکید دارد. این بانک می‌افزاید که این شکل دیجیتالی پول نقد جایگزین ارز فیزیکی نیست، بلکه برای ارائه یک گزینه مدرن و اضافی برای تراکنش‌ها طراحی شده است.

این بانک خاطرنشان کرد، بنابراین پوند دیجیتال نه تنها یک ارز، بلکه یک تغییر در مفهوم پول و پرداخت است که با نیازها و عادات در حال تغییر مردم سازگار است.

در حال حاضر، دولت قبل از نهایی کردن آینده پوند دیجیتال، با تاکید بر نیاز به راه حلی که نه تنها از نظر فنی سالم و خصوصی باشد، بلکه مورد اعتماد عموم نیز باشد، متعهد شده است که مشاوره عمومی بیشتری را انجام دهد.

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به یک موضوع برجسته در ایالات متحده نیز تبدیل شده است و توجه شخصیت‌های سیاسی را به خود جلب کرده است. رابرت اف کندی جونیور، یکی از بازیگران کلیدی در رقابت های ریاست جمهوری ایالات متحده، مخالفت شدید خود را با توسعه CBDC ابراز کرده است. او هشدار می دهد که چنین ارزی به دولت این امکان را می دهد که بر هر تراکنش مالی نظارت داشته باشد که به طور بالقوه منجر به باج گیری و نقض حقوق شهروندی می شود.

کندی CBDC را به عنوان “فاجعه ای برای حقوق بشر و حقوق مدنی” توصیف می کند.

به طور مشابه، رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ نیز مخالفت خود را با CBDC ها ابراز کرده است. ترامپ که به‌خاطر دیدگاه‌های انتقادی خود در مورد بیت‌کوین شناخته می‌شود، قصد خود را برای «هرگز اجازه» ایجاد CBDC در ایالات متحده را اعلام کرده و آن را «تهدیدی خطرناک برای آزادی» می‌خواند. این اظهارات کندی و ترامپ نگرانی های فزاینده در مورد تأثیر ارزهای دیجیتال بر حریم خصوصی و آزادی های فردی در چشم انداز مالی در حال تحول را برجسته می کند.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا