اخبار رمز ارز

چه چیزی می تواند باعث رشد ارز دیجیتال در سال های 2024-2025 شود

[ad_1]

بازار رشد ارز دیجیتال پیش‌بینی‌شده بعدی در سال‌های 2024-2025، عوامل کلیدی محرک آن را کاوش کنید و تعیین کنید کدام استراتژی برای شما بهینه است.

بازار کریپتو از زمان آغاز به کار بیت کوین (BTC) در سال 2009 چندین چرخه صعودی و نزولی را تجربه کرده است که نشانه هایی را برای دوره بعدی کریپتو گاو 2024-2025 ارائه می دهد.

یکی از اولین دوره های صعودی قابل توجه در سال 2017 رخ داد، زمانی که بیت کوین شاهد افزایش قیمت تقریبا 20 برابری بود که نزدیک به 20000 دلار به اوج خود رسید.

به دنبال آن کاهش شدیدی در آنچه بعداً “زمستان رمزنگاری” نامیده شد، انجام شد و باعث شد که بیت کوین بیش از 80 درصد از ارزش خود را از دست بدهد و به حدود 3200 دلار رسید.

چه چیزی می تواند باعث افزایش نرخ ارز در سال های 2024-2025 شود - 1
قیمت بیت کوین | منبع: CoinMarketCap

مرحله قابل توجه دیگر، دوره گاو نر 2020-2021 بود. پس از یک دوره افول و رکود، بیت کوین همراه با سایر آلتکوین های اصلی مانند اتریوم (ETH) به اوج جدیدی رسید.

در این دوره، ارزش بیت کوین تا نوامبر 2021 به حدود 69000 دلار رسید، در حالی که ارزش کل بازار قبل از سرد شدن به بیش از 2.5 تریلیون دلار رسید.

همانطور که به آینده خیره می شویم، عوامل متعددی نشان می دهد که گاو نر دیگری می تواند در افق باشد. بنابراین، زمان پیش‌بینی‌شده بعدی ارز دیجیتال چه زمانی است و چگونه باید برای آن آماده شوید؟

عواملی که می‌توانند باعث افزایش نرخ ارز بعدی در سال‌های 2024-2025 شوند

پذیرش اصلی ETF های BTC

راه اندازی ETF های بیت کوین گام مهمی در پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال است.

این ETF ها یک گزینه تنظیم شده برای سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی ارائه می دهند تا در معرض بیت کوین قرار بگیرند، که به طور بالقوه منجر به پذیرش گسترده تر و افزایش نقدینگی می شود.

در حال حاضر، بازار شاهد معرفی چندین ETF بیت کوین از جمله موارد قابل توجهی مانند iShares Bitcoin Trust (IBIT)، ARK 21Shares Bitcoin ETF (ARKB) و غیره بوده است.

از زمان معرفی، این ETF ها دارایی های قابل توجهی را جمع آوری کرده اند که نشان دهنده علاقه رو به رشد سرمایه گذاران است.

به عنوان مثال، 11 ETF ایالات متحده که قیمت بیت کوین را ردیابی می کنند، در مجموع بیش از 644860 بیت کوین به ارزش بیش از 27 میلیارد دلار جمع آوری کرده اند که نشان دهنده تغییر موقعیت بیت کوین در جریان اصلی مالی است.

از لحاظ تاریخی، معرفی ETF در بازارهای دیگر، مانند طلا، نقش مهمی در دسترسی بیشتر به دارایی برای طیف گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران ایفا کرده است و به افزایش قیمت کمک می‌کند.

به عنوان مثال، راه اندازی اولین ETF طلا در سال 2003 مصادف با آغاز یک بازار 10 ساله افزایشی طلا بود، جایی که قیمت آن بیش از 350 درصد افزایش یافت. در اولین سال پس از عرضه، قیمت طلا با ورود سالانه 15 میلیارد دلار به ETF های مختلف 20 درصد افزایش یافت.

چه چیزی می تواند باعث افزایش نرخ ارز در سال های 2024-2025 شود - 2
نمودار قیمت طلا با تورم تعدیل شده | منبع: Macro Trends

با ترسیم موازی‌ها، معرفی ETF بیت‌کوین می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد و یک راه سرمایه‌گذاری مستقیم‌تر و تنظیم‌شده‌تر در بیت‌کوین ارائه دهد.

نصف شدن بیت کوین

از لحاظ تاریخی، رویدادهای نصف شدن بیت کوین تأثیر زیادی بر قیمت و پویایی بازار داشته است. نصف شدن تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و پاداش بلاک ماینرها را به نصف کاهش می‌دهد و منجر به افزایش کمیاب بیت‌کوین می‌شود.

نصف شدن بعدی در آوریل 2024 پیش بینی می شود، و اگر تاریخ راهنما باشد، می تواند کاتالیزور اصلی برای دوره بعدی کریپتو گاو 2024-2025 باشد.

با بررسی هاوینگ های گذشته، هر رویداد با افزایش قابل توجهی در قیمت بیت کوین همراه بوده است. به عنوان مثال، پس از نصف شدن سال 2016، قیمت بیت کوین در سال بعد به طور قابل توجهی افزایش یافت. هاوینگ سال 2020 همچنین قبل از روند صعودی قابل توجه 2020-2021 بود، جایی که بیت کوین به بالاترین حد خود رسید.

چه چیزی می تواند باعث افزایش نرخ ارز در سال های 2024-2025 شود - 3
نمودار قیمت بیت کوین نشان دهنده روند صعودی پس از نصف شدن سال 2016 و 2020 | منبع: CoinMarketCap

بنابراین، نصف شدن سال 2024 به دقت تحت نظر است و انتظار می رود که تأثیر مثبت مشابهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

ارتقای Dencun ETH و تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

ارتقای Dencun اتریوم، گامی بزرگ در توسعه شبکه، با موفقیت در شبکه آزمایشی Goerli پیاده سازی شده است.

این ارتقا، با اجرای EIP-4844 (proto-danksharding)، بر افزایش در دسترس بودن داده ها برای جمع آوری لایه-2 و افزایش مقیاس پذیری اتریوم متمرکز شده است.

جزء اصلی، proto-dankharding، امکان ذخیره موقت داده های خارج از زنجیره را فراهم می کند، که انتظار می رود به طور قابل توجهی هزینه تراکنش ها را برای برنامه های غیرمتمرکز (dapps) کاهش دهد، به ویژه از زنجیره های ترکیبی لایه 2 سود می برد.

پیش‌بینی می‌شود که ارتقای Dencun بسته به تقاضای فضای حباب، هزینه‌های تراکنش جمع‌آوری را تا 10 برابر کاهش دهد. این کاهش در هزینه های گاز و سرعت تراکنش های سریع تر، فرصت هایی را برای برنامه های پیچیده تر در راه حل های لایه 2 باز می کند.

با این دستاوردهای فنی، اتریوم می‌تواند به یک بلاک چین مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر تبدیل شود و برنامه‌های مبتنی بر ETH و ETH را به رقیبی قوی برای شکوفایی ارزش در ماه‌ها و سال‌های آینده تبدیل کند.

عوامل کلان اقتصادی موثر بر روند صعودی مورد انتظار کریپتو

دوره بعدی کریپتو چه زمانی است؟ مسیر بازار کریپتو می تواند به شدت تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی جهانی باشد.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، به‌ویژه در مناطق حیاتی برای تامین غذا و انرژی جهان، مانند اروپای شرقی و خاورمیانه، عوامل خطر عمده‌ای هستند که با اقتصاد جهانی مواجه هستند.

هر گونه تشدید در این درگیری ها می تواند منجر به اختلال در بازارهای انرژی و زنجیره تامین شود و بر رشد اقتصاد جهانی و تمایل سرمایه گذاران نسبت به دارایی های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

برای مثال، تشدید تنش در خاورمیانه که بر تولید نفت تأثیر می‌گذارد، می‌تواند به افزایش قیمت نفت منجر شود، که ممکن است تورم را افزایش دهد و به احساسات ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران منجر شود و به طور بالقوه بر دارایی‌های پرریسک‌تر مانند ارزهای دیجیتال تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این، یک گزارش تحقیقاتی توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین TRM Labs نشان داد که نزدیک به 80 درصد از حوزه های قضایی در سراسر جهان اقداماتی را برای تشدید مقررات رمزنگاری در سال 2023 انجام داده اند.

در غیاب ساختار نظارتی جامع برای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، آزمایشگاه های TRM تصمیمات قابل توجهی را از دادگاه های فدرال در سال 2024 در رابطه با طبقه بندی بالقوه دارایی های رمزنگاری خاص به عنوان اوراق بهادار پیش بینی می کند.

در سال 2023، اتحادیه اروپا (EU) گام های مهمی در تنظیم بازار کریپتو با ایجاد بازارهای مقررات دارایی های رمزنگاری شده (MiCA)، تنظیم قوانین یکسان برای دارایی های رمزنگاری، از جمله حفاظت از مصرف کننده و حفاظت از محیط زیست برداشت.

اتحادیه اروپا همچنین بر اقدامات ضد پولشویی (AML) تمرکز کرده است. دستورالعمل های جدید صادر شده توسط سازمان بانکداری اروپا (EBA) بر نیاز ارائه دهندگان خدمات دارایی های رمزنگاری به مدیریت موثر خطرات مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید می کند.

این پیشرفت‌ها می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر اعتماد سرمایه‌گذاران و ثبات بازار داشته باشند، که هر دوی این‌ها فاکتورهای مهمی در تعیین زمان افزایش قیمت ارزهای دیجیتال هستند.

چگونه برای دوره پیش بینی شده بعدی ارز دیجیتال آماده شویم

از آنجایی که ما در آستانه چیزی هستیم که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند اخبار مربوط به رشد ارزهای دیجیتال در سال‌های 2024-2025 باشد، داشتن یک استراتژی جامع بسیار مهم است.

استراتژی فروش تدریجی الهام گرفته از Reddit

رویکرد یکی از سرمایه‌گذاران شامل توقف خرید ارزهای دیجیتال پس از آوریل 2024 و اجرای یک استراتژی فروش تدریجی از سپتامبر 2024 است. این طرح پیشنهاد می‌کند که درصد ثابتی از دارایی‌ها را هر ماه بفروشید که از 4% شروع می‌شود و در نهایت به 10% می‌رسد. علاوه بر این، 25٪ از درآمد به خرید بیت کوین و 75٪ به یک حساب پس انداز با بهره بالا اختصاص می یابد. این استراتژی بر نظم و انضباط، به ویژه در دوره های پر نوسان بازار تأکید دارد.

استراتژی متنوع سازی

تنوع در هر رویکرد سرمایه گذاری، به ویژه در بازارهای پر نوسانی مانند ارزهای دیجیتال، کلیدی است. این شامل توزیع سرمایه‌گذاری‌های شما در انواع مختلف دارایی‌های رمزنگاری شده، مانند بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها، و توکن‌ها بر اساس فناوری‌های مختلف یا موارد استفاده متفاوت، و حتی در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری‌های غیرکریپتو مانند سهام یا املاک است. ایده این نیست که همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید و تأثیر عملکرد هر دارایی را بر سبد کلی شما کاهش دهد.

معاملات خودکار و میانگین گیری هزینه دلار

الگوریتم‌های معاملاتی خودکار و میانگین‌گیری هزینه دلار (DCA) می‌توانند رویکردی ساده‌تر به استراتژی معاملاتی شما ارائه دهند. DCA شامل سرمایه گذاری یک مقدار ثابت در یک دارایی خاص در فواصل زمانی منظم، صرف نظر از قیمت آن، کاهش تاثیر نوسانات است. علاوه بر این، می‌توانید معاملات خودکار را با استفاده از ابزارهای معاملاتی الگوریتمی بر اساس شرایط یا سیگنال‌های خاص بازار راه‌اندازی کنید و به شما کمک می‌کند تا احساسات را از روند معاملات خارج کنید.

نتیجه

هر یک از این استراتژی‌ها مزایای خود را دارند و می‌توانند بر اساس میزان تحمل ریسک و اهداف مالی شما تنظیم شوند. نکته کلیدی این است که مطلع بمانید، با تغییرات بازار سازگار شوید و رویکردی منظم داشته باشید.

مثل همیشه، عاقلانه است که با یک مشاور مالی مشورت کنید تا این استراتژی ها را با وضعیت مالی خود هماهنگ کنید. سرمایه گذاری بیش از آنچه که می توانید از دست بدهید، هرگز استراتژی خوبی نیست.

ما را در Google News دنبال کنید

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا