اخبار رمز ارز

پولشویی کریپتو به دلیل لازاروس 29 درصد کاهش می یابد، دیگران به تحریم های میکسر پاسخ می دهند

Chainalysis گزارش داد که در سال 2023 فعالیت پولشویی کریپتو 29 درصد کاهش یافته است زیرا مقامات ایالات متحده و سایر دولت های جهان خدمات مخلوط را تحریم کردند.

بازیگران بد استراتژی‌های پولشویی رمزنگاری خود را پس از سرکوب در سراسر جهان تغییر داده‌اند که منجر به کاهش ثروت غیرقانونی معامله‌شده در شبکه‌های بلاک چین و پروتکل‌های غیرمتمرکز شده است.

سال گذشته، مجرمان 22.2 میلیارد دلار ارز دیجیتال را از طریق سبدی از خدمات ارسال کردند که نسبت به 31.5 میلیارد دلار در سال قبل، به ازای هر Chainalysis کاهش یافته است. این ارائه‌دهنده تحقیقات همچنین خاطرنشان کرد که احتمالاً به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده، ارزش کمتری به مخلوط‌کننده‌های ارزهای دیجیتال مانند Tornado Cash و Sinbad وارد شده است.

Chainalysis: پولشویی کریپتو به دلیل لازاروس 29 درصد کاهش می یابد، دیگران به تحریم های میکسر پاسخ می دهند - 1
رمز شویی از سال 2019 | منبع: Chainalysis

Chainalysis ادعا می کند که مجرمان سایبری مانند Lazarus کره شمالی به عنوان جایگزین به یومیکس مجهز به بیت کوین مهاجرت کرده اند. این بازیکنان غیرقانونی قبلاً برای دارایی‌های غیرقانونی به Tornado Cash مبتنی بر اتریوم و برای پولشویی بیت‌کوین به سندباد مراجعه کرده بودند. دولت آمریکا هر دو پلتفرم را در لیست سیاه قرار داده است.

علاوه بر این، هکرها تاکتیک‌های شویی را از طریق طیف گسترده‌تری از پروتکل‌ها و نهادها برای فرار از اجرای قانون به کار می‌گیرند. به عنوان مثال، مبلغ ارسال شده از کیف پول های غیرقانونی به میکسرها در سال 2023 به نصف کاهش یافت و به 504 میلیون دلار رسید. مجرمان سال قبل بیش از 1 میلیارد دلار به این میکسرهای رمزنگاری منتقل کردند.

به طور کلی، ممکن است مجرمان رمزارز فعالیت پولشویی خود را در سرویس‌های تودرتو یا آدرس‌های سپرده متنوع‌تر کنند تا بهتر آن را از مجریان قانون و تیم‌های مطابقت مبادله پنهان کنند. گسترش فعالیت در آدرس‌های بیشتر نیز ممکن است یک استراتژی برای کاهش تأثیر مسدود شدن هر یک از آدرس‌های سپرده به دلیل فعالیت مشکوک باشد.

گزارش Chainlysis

Chainalysis: پولشویی کریپتو به دلیل لازاروس 29 درصد کاهش می یابد، دیگران به تحریم های میکسر پاسخ می دهند - 2
روندهای رمز شویی | منبع: Chainalysis

علیرغم شستن صدها میلیون ارز دیجیتال، ارزهای مجازی ۱٪ یا کمتر از منابع مالی غیرقانونی جهانی را تشکیل می دهند. دیلویت گزارش داد که عملیات مجرمانه در سراسر جهان سالانه حدود 2 تریلیون دلار شستشو می دهد.

دارایی‌های فیات و غیربلاک‌چین رسانه ترجیحی برای بازیگران بد و پولشویی باقی مانده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین نشان داد که حماس و سایر گروه های تروریستی مشخص شده از رمزارز استفاده می کنند.

قانون‌گذارانی مانند تام ایمر، نماینده کنگره، از قانون‌گذاران دیگر خواسته‌اند تا از استفاده از داده‌های نادرست برای تدوین قوانین و پیش‌نویس چارچوب‌های نظارتی برای نظارت بر صنعت نوپای کریپتو خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا