اخبار رمز ارز

پلیس ایالات متحده یک مهندس MEV را در ارتباط با فرش 1.2 میلیون دلاری دستگیر کرد

بر اساس سوابق مقامات پلیس هندرسون، مجری قانون ایالات متحده رابرت راب، مهندس MEV را که در جامعه رمزارز به عنوان “pokerbrat” شناخته می شود، دستگیر کرده است.

دلیل بازداشت، که در 20 مارس رخ داد، تا زمان انتشار ناشناخته باقی مانده است. با این حال، ZachXBT، کاراگاه زنجیره‌ای که توجه را به این وضعیت جلب کرد، ادعا می‌کند که این توسعه می‌تواند به قالی‌کشی قبلی مرتبط باشد که گفته می‌شود توسط راب طراحی شده بود.

شایان ذکر است، حماسه در دسامبر 2023 زمانی که ZachXBT فعالیت های کلاهبرداری ادعا شده راب را مورد توجه قرار داد آغاز شد. با توجه به افشای خود، راب یک طرح پیچیده را سازماندهی کرد و بیش از 1.2 میلیون دلار از یازده فرد ناآگاه کلاهبرداری کرد.

قربانیان روی ربات‌های مختلف استخراج‌کننده ارزش استخراج‌کننده (MEV) سرمایه‌گذاری کرده بودند که راب ادعا کرد به زودی عملیاتی می‌شوند. با این حال، به جای اینکه به وعده های خود عمل کند، ادعاهای کارآگاه زنجیره ای راب با سرمایه سرمایه گذاران ناپدید شد.

به‌علاوه، بهانه‌های تاخیرها از شکست‌های مرتبط با کووید گرفته تا مسائل بهداشتی، اشکالات مبادله‌ای و حتی اخاذی ادعایی متغیر بود. در همین حال، سرمایه‌گذاران ناامید به دنبال راه‌های متعددی برای بازیابی وجوه خود بودند و برخی با ZachXBT برای به دست آوردن عدالت همکاری می‌کردند.

جالب اینجاست که کاراگاه در دسامبر گذشته فاش کرد که راب گذشته شطرنجی داشته است. در سال 2002، او به یک کلاهبرداری 4 میلیون دلاری، کلاهبرداری از سرمایه گذاران و استفاده از سودهای غیرقانونی برای انجام کارهای بیهوده اعتراف کرد. علاوه بر این، در سال 2007، او پس از دزدی از بیش از ده قربانی در کلرادو، به جرم کلاهبرداری به سه سال محکوم شد.

مدت کوتاهی پس از افشای ZachXBT در دسامبر 2023، راب تهدید کرد که علیه او اقدام قانونی خواهد کرد و اشاره کرد که او هنوز قصد دارد پروژه MEV را راه اندازی کند. دستگیری اخیر سه ماه پس از افشای پرونده فرش 1.2 میلیون دلاری صورت می گیرد.

جامعه کریپتو اکنون منتظر انتشار اسناد دادگاه است تا جزئیات دستگیری راب را روشن کند. در حالی که اتهامات دقیق هنوز فاش نشده است، شواهد به وضوح نشان می دهد که کشش قالیچه ادعا شده است.

صحنه کریپتو در میان کمبود تلاش‌های نظارتی فراوان، کانون این کلاهبرداری‌ها بوده است. داده ها تأیید می کند که کلاهبرداران در سال 2023 مبلغ 295 میلیون دلار را از بیش از 300 هزار قربانی سرقت کرده اند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا