اخبار رمز ارز

پروژه لایه 2 شبکه انفجاری طعمه کشش فرش 500 ETH می شود

پروژه لایه 2 شبکه Blast، RiskOnBlast، با سوء استفاده قابل توجهی مواجه شده است، که معمولا به عنوان “کشش فرش” شناخته می شود، که منجر به از دست دادن حدود 500 اتر (ETH) می شود.

این سرقت جامعه رمزارزها را شگفت زده کرد، عمدتاً به این دلیل که اولین مورد از نوع خود در اکوسیستم لایه 2 Blast است. رویدادهای نگران کننده زمانی رخ داد که برخی از اعضای جامعه متوجه پاک شدن ناگهانی حضور RiskOnBlast در رسانه های اجتماعی شدند.

تجزیه و تحلیل به یک فریب کاملاً سازماندهی شده با کالین وو، گزارشگر ارزهای دیجیتال اشاره کرد که نشان می‌دهد حساب رسمی X RiskOnBlast مدت کوتاهی پس از تخلیه وجوه سیاه شده است.

سایر نام‌های برجسته در فضای رمزنگاری، از جمله تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، با تردید در بررسی دقیق سرمایه‌گذاری RiskOnBlast، که علیرغم داشتن بنیان‌گذاران ناشناس بدون شهرت ثابت، مورد حمایت قرار گرفت، ابراز نگرانی کرده‌اند.

سرمایه گذاران RiskonBlast از ضرر و زیان ابراز تاسف می کنند

سرمایه‌گذارانی مانند MoonCat2878 ضررهای شخصی خود را با ادعای از دست دادن مقادیر قابل توجهی پول به اشتراک گذاشتند، زیرا ناامیدی در بین کاربران شبکه Blast افزایش یافت.

آنها به X مراجعه کردند تا وضعیت را روشن کنند و قصد خود را برای کمک به تلاش های بازیابی کمک کنند. MoonCat2878 متعهد شده است که 1 ETH را به محقق بلاک چین ZachXBT اهدا کند و همچنین پیشنهاد داده است که 12500 دلار را برای کمک به بازیابی وجوه از دست رفته در صورت بازیابی آنها، تحویل دهد.

این سرمایه‌گذار رمزارز توضیح داد که چگونه با مشاهده سیگنال‌های مثبت از حساب‌ها و مشارکت‌های معتبر در اکوسیستم Blast، آنها در ابتدا RiskOnBlast را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری امیدوارکننده درک کردند. با این حال، تغییرات فروش عمومی بعدی که منجر به دور بدون پوشش شد، شک برانگیخت.

تلاش‌ها برای شفاف‌سازی از تیم RiskOnBlast منجر به پاسخ‌های با تأخیر و رضایت‌بخش شد و پرچم‌های قرمزی را برجسته کرد که MoonCat2878 از عدم بررسی بیشتر آنها متأسف است. علیرغم تصمیم بعدی مبنی بر محدود کردن فروش، زمانی که پروژه به طور ناگهانی منجر به زیان سرمایه‌گذاران شد، این شبهات معتبر بود.

سایر کاربران Blast، مانند Blokzi.eth، ادعا کرده اند که تایید این پلتفرم از RiskOnBlast باعث شده است تا به مشروعیت آن باور داشته باشند، اعتمادی که شکسته شد و منجر به آسیب مالی شد.

شهرت انفجار

شبکه Blast، یک راه حل لایه 2 که برای اتریوم ساخته شده است تا توان عملیاتی تراکنش و کارایی هزینه را افزایش دهد، با پشتیبانان برجسته ای مانند پارادایم، در فضای کریپتو مورد توجه قرار گرفته است.

این پلتفرم که توسط یکی از بنیانگذاران Blur، Tieshun Roquerre (معروف به Pacman) ایجاد شده است، به دلیل فناوری رول آپ خوشبینانه و ظرفیت آن برای میزبانی برنامه های غیرمتمرکز اتریوم (dapps) بدون نیاز به تغییر در پایگاه کد آنها مورد تحسین قرار گرفت.

با این حال، به دنبال اختلال ناشی از کشش مشکوک فرش، بسیاری به پروتکل‌های امنیتی اکوسیستم بلاست با شک و تردید نگاه می‌کنند.

جامعه فناوری، از جمله اندرو چوی از Coinbase، به طور فعال درگیر گفتمان بوده و به دنبال پاسخی است که چگونه چنین نقض قابل توجهی از اعتماد می تواند در یک شبکه بلاک چین در حال رشد رخ دهد.

با تکامل عواقب ناشی از کشش فرش، اکوسیستم بلاست بر سر دوراهی قرار می گیرد و با بازیابی اعتماد کاربران و ذینفعان خود مواجه می شود.

تحقیقات برای کشف جزئیات این حادثه ادامه دارد در حالی که صداها در دنیای رمزارز خواستار اقدام و اصلاح هستند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا