اخبار رمز ارز

ویوک راماسوامی، نامزد حزب جمهوری خواه، CBDC ها تهدیدی برای آزادی هستند

[ad_1]

ویوک راماسوامی، متحد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، دلار دیجیتال احتمالی – ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را – به‌عنوان تهدیدی برای آزادی فردی نامید.

موضع راماسوامی و ترامپ

راماسوامی که در اوایل این ماه کمپین ریاست جمهوری 2024 خود را به حالت تعلیق درآورد و از ترامپ حمایت کرد، در مصاحبه ای با بلومبرگ نگرانی های خود را در مورد CBDC به اشتراک گذاشت.

«به عقیده من، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی تهدیدی برای آزادی در این کشور است، زیرا مکانیزمی را ایجاد می کند که دولت بتواند حساب بانکی شما را پاک کند یا دلارهای شما را در صورت گفتن یا انجام کاری که دولت آن را تایید نمی کند، پاک کند. راماسوامی می گوید.

زیر را ببینید.

فراتر از موضع خود در مورد CBDC ها، راماسوامی طرفدار کاهش قابل توجهی در حوزه و اندازه آژانس های فدرال مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است.

حمایت راماسوامی به حوزه رمزنگاری گسترش می‌یابد، همانطور که در انتقاد دسامبر او از گری گنسلر، رئیس SEC، به دلیل آنچه که او به عنوان مقررات ناکارآمد کریپتو می‌داند، دیده می‌شود.

برخلاف روایتی که بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال را به فعالیت‌های مجرمانه مرتبط می‌کند، راماسوامی ادعا می‌کند که بیت‌کوین جایگزینی برای «معماری مالی شکسته» آمریکا ارائه می‌کند. او استدلال می‌کند که پذیرش کریپتو با سیاست‌هایی که آزادی اقتصادی در ایالات متحده را تقویت می‌کنند، همسو است

راماسوامی همچنین ادعاهای فساد غیر قابل اثباتی را علیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مطرح کرد. این اظهارات باعث شد که Roivant، یک شرکت بیوتکنولوژی که او تأسیس کرده بود، از نامزد ریاست جمهوری فاصله بگیرد.

راماسوامی وقتی در مورد انگیزه‌های بالقوه برای فعالیت‌های غیرقانونی از طریق مشروعیت بخشیدن به صنعت کریپتو سؤال می‌شود، به نقص‌های سیاست‌های موجود و سوءاستفاده تاریخی از سیستم‌های مالی سنتی توسط مجرمان اشاره می‌کند.

او به طور خاص از گری جنسلر، رئیس SEC، انتقاد کرد و از رسیدگی نهاد نظارتی به مواردی مانند صرافی کریپتو FTX انتقاد کرد و بر امتناع جنسلر از شفاف‌سازی وضعیت نظارتی اتریوم تاکید کرد.

دیدگاه ترامپ

ترامپ در یک گردهمایی اخیر در لاکونیا، نیوهمپشایر، مخالفت خود را با CBDCها تکرار کرد و با موضع راماسوامی همسو شد.

نامزد پیشتاز جمهوری خواه اظهار داشت که هرگز اجازه ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را نخواهد داد.

ترامپ قبلاً از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) سود می‌برد، اما اظهار داشت که «از طرفداران بیت‌کوین نیست» و آن را «بسیار فرار و مبتنی بر هوای رقیق» خواند.

در جبهه دموکرات، رابرت اف کندی جونیور نیز نسبت به CBDCها محفوظات خود را ابراز کرده است و در مورد پتانسیل آنها به عنوان ابزارهایی برای نظارت و کنترل اجتماعی به دلیل عدم وجود ناشناس بودن در ارتباط با ارزهای دیجیتال هشدار داده است.

در مقابل، رئیس جمهور جو بایدن رویکردی محتاطانه اما تا حدودی آینده نگر نسبت به CBDC ها اتخاذ کرده است. فرمان اجرایی او در آوریل 2022 شماره 14067 به فدرال رزرو اجازه می دهد تا خطرات و فرصت های دارایی های دیجیتال، از جمله CBDC ایالات متحده را ارزیابی کند.

خلبان CBDC اسپانیا

در حالی که ایالات متحده در حال بررسی است، بانک مرکزی اسپانیا، Banco de España، با اکتشاف CBDC های خود به جلو حرکت می کند. هدف اسپانیا با همکاری Cecabank، Abanca و Adhara Blockchain در یک آزمایش شش ماهه، پردازش و تسویه پرداخت بین بانکی با استفاده از CBDC های عمده فروشی توکن شده است.

Adhara Blockchain، یک همکار بین المللی که مقر آن در بریتانیا است، ابعادی جهانی به این ابتکار اسپانیایی می بخشد. تمرکز بر روی آزمایش امکان سنجی یک CBDC عمده فروشی توکن شده و تسهیل مبادله چنین CBDCها بین بانک های مرکزی مختلف است. این آزمایش همچنین شامل تسویه یک اوراق قرضه نمادین شبیه سازی شده با استفاده از CBDC عمده فروشی است.

ما را در Google News دنبال کنید

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا