اخبار رمز ارز

وزارت خزانه داری تحریم ها را علیه مبادلات رمزنگاری مستقر در غزه گسترش می دهد

[ad_1]

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) پنجمین مجموعه تحریم ها را علیه حماس از زمان حمله تروریستی 7 اکتبر به اسرائیل اجرا کرده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی در 22 ژانویه، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در واکنش به حمله تروریستی به اسرائیل که در اکتبر 2023 رخ داد، تحریم های بیشتری را علیه حماس اعمال کرد.

آخرین تحریم‌ها شبکه‌های صرافی‌های وابسته به حماس در غزه، مالکان، شرکا و تسهیل‌کننده‌های مالی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد که در انتقال وجوه، از جمله انتقال ارزهای دیجیتال، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی-نیروی قدس به حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه مشارکت دارند.

به گفته وزارت خزانه داری، حماس از روش های مختلفی از جمله رمزنگاری برای انتقال وجوه از غزه به کرانه باختری استفاده کرده است. صرافی هرزالله و شرکت بازرگانی عمومی (معروف به صرافی هرزالله)، متعلق به محمد فلاح کمیل هیرزالله، نعیم کمیل راغب هرزالله، و صلاح کمیل راغب هیرزالله، به عنوان تسهیل کننده تراکنش ها، از جمله از طریق استفاده از رمزارز، شناسایی شده اند. خزانه داری می گوید که سمیر هرزالله و Brothers For Money Exchange and Remittances (معروف به صرافی سمیر) نیز با حماس برای تسهیل انتقال پول همکاری کرده اند.

حماس به دنبال استفاده از انواع مکانیسم‌های انتقال مالی، از جمله بهره‌برداری از ارزهای دیجیتال، برای هدایت وجوه برای حمایت از فعالیت‌های تروریستی این گروه بوده است.

برایان ای. نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی

این گزارش مشخص نمی‌کند که صرافی‌ها از کدام ارزهای دیجیتال برای تسهیل تراکنش‌های مالی استفاده کرده‌اند. در این گزارش آمده است که مقامات ایالات متحده با هماهنگی بریتانیا و استرالیا تحریم هایی را علیه مقامات و تسهیلگران کلیدی حماس اعمال کرده اند.

همانطور که crypto.news پیشتر گزارش کرده بود، واحد سایبری پلیس اسرائیل Lahav 433 حساب های رمزنگاری متعلق به حماس را چند روز پس از حمله گروه شبه نظامی فلسطینی به اسرائیل که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی شد، مسدود کرد. طبق گزارش‌ها، اسرائیل به بایننس دستور داده است تا حساب‌های موجود در پلتفرم خود را بیابد و ببندد. همچنین گزارش شده است که Lahav 433 از پلیس بریتانیا خواسته است تا حساب مرتبط با حماس در بانک بارکلیز را مسدود کند.

ما را در Google News دنبال کنید

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا